x
בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 

 

 

 

 

 
 
    ראשי
    תפילה
    הבהרה
    חשיפת המערה - הסרט
    מן העתונות
    צירופי מקרים
    בעקבתא דמשיחה
    קול קורא הספר
    תהילת החיים
    רייקי
    אל תלחצו כאן
    צור קשר
    פורום
רייקי ומסורת ישראל וחמשת העקרונות של ד``ר אוסואי
 ãכל הזכויות שמורות - אוריאל מעוז
 
 
ד"ר אוסואי לימד את תלמידיו ומטופליו חמישה עקרונות חיים. יש לזכור כי את חמשת העקרונות הוא לימד בעיקר לקבצנים ולחולים ברחוב כאשר התחיל לטפל. אך עקרונות אלו תקפים לגבי כל אחד ואחד מאתנו בחיי היום יום על מנת להגיע לחיים טובים ומאושרים יותר.

בתורתנו הקדושה ניתנו לעם ישראל תרי"ג (613) מצוות, לבני נח ניתנו שבע מצוות, ניתנו לעולם כולו עשרת הדברות, וכאמור ד"ר אוסואי לימד חמישה עקרונות ואילו הלל הזקן לימד הלכה אחת ואמר "זו כל התורה כולה - ואידך זיל גמור".

מכיוון שמאמרי אינו הטפת מוסר, לא לעם ישראל ולא לבני נח לא אכנס לשאלות מדוע יש לקיים מצוות ומדוע אלו, ולא אחרים ניתנו לבני נח ומה שכרן של מצוות ואתמקד בחמשת העקרונות של ד"ר אוסואי מחדש הרייקי בדורנו, לאור חכמנו זיכרונם לברכה.

כאמור, ד"ר אוסואי לימד חמישה עקרונות שעברו בכתב, ועוד שניים בעל פה ואלו הן:

רק היום ארפה מהדאגה.
רק היום ארפה מהכעס.
כבד את הוריך, מוריך, חבריך ואת המבוגרים ממך.
הרווח לחמך ביושר.
הראה הכרת תודה על כל דבר.
והשניים בעל פה:
אין לטפל ללא תמורה.
אין לטפל באדם המסרב לקבל טיפול.
על שני עקרונות אלו אכתוב בהזדמנות אחרת.

רק היום ארפה מהדאגה!

בספר משלי פרק יב´ פסוק כה´ נאמר: דאגה בלב איש ישיחנה. וכן בספר בן סירא פרק יד´ פסוק א´ (מן הספרים החיצונים שלא נכללו בתנ"ך): לא תעיל דויא בלבך, דגברי גיברין קטל דויא.

כלומר אל תכניס דאגה בלבך, כי גם אנשים גיבורים הרגה הדאגה.

גם בגמרא מסכת סנהדרין דף ק´ עמוד ב´ נאמר על הדאגה: אל תצר צרת מחר כי לא תדע מה ילד יום, שמא למחר איננו, ונמצא מצטער על עולם שאינו שלו. אם תמיד נדאג ליום המחר, לא ננצל היטב את היום. אולי מחר לא נהיה כאן וסתם דאגנו על משהו שבכלל לא הגענו אליו.

אם כן, מהי השיטה להתמודד עם הדאגה? הגמרא בסנהדרין מציינת שתי שיטות על פירוש הפסוק במשלי: רב אמי ורב אסי, אחד אומר: ישיחנה מדעתו. כלומר ישתדל לדבוק בשמחת החיים ויראה כי כל דבר שמגיע עליו הם רק לטובה וילמד ממנו ויצא מחוזק. ואחד אומר: ישיחנה לחברו.

כלומר לא "יאכל" עצמו מבפנים אלא יוציא את הדברים.
מסופר על רבי נחמן מברסלב שראה את תלמידו מודאג וממהר לכיוון השוק.
עצר אותו רבי נחמן ושאלו: כבר הספקת להביט בשמים הבוקר?
לא - ענה תלמידו - לא היה לי זמן.
האמן לי - אמר רבי נחמן - בעוד חמישים שנה כל מה שאתה רואה כאן כבר לא יהיה. יהיו כאן אנשים אחרים, כלי רכב שונים, שוק אחר, אני לא אהיה כאן ואף אתה לא תהיה אז מה כל כך חשוב ומדאיג עד שאין לך זמן לעצור ולהביט בשמים?

אכן, הרבה דברים מובילים לדאגה בחיי היום יום. אין יום שאין אנו שואלים את עצמנו: מה יהיה? אך במקום לראות שחורות, הבא נכניס משפט חדש לחיינו: יהיה יותר טוב. חישבו כמה "מנטרות דאגה" אנו מכניסים לזיכרון של המחשב המרכזי של מוחנו, וישפיעו על כל מהלך חיינו.
צרות באות תמיד בשלשות, אין לי מזל, כסף הולך לכסף, בחיים שלי לא הצלחתי, החיים בזבל, החיים זה לא פיקניק, החיים הם כמו קפה: שחור או בוץ או הפוך ואם זה לא, אז זה נס! החיים הם כמו שערות ב... ואני בטוח שכל אחד יכול להוסיף ללא כל קושי עוד כמה משפטים.

זכרו: מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד (ר´ נחמן מברסלב)

רק היום ארפה מהכעס!

מסכת אבות פרק ב´ משנה י´ : ואל תהי נוח לכעוס.
קהלת פרק ז´ פסוק ט´ : אל תבהל ברוחך לכעוס, כי כעס בחיק כסילים ינוח.
מסכת נדרים כ"ב: כל הכועס, כל מיני פורענויות של גהינום שולטין בו...
ועוד: כל הכועס אין שכינה חשובה כנגדו ומשכח תלמודו ומוסיף טיפשות וידוע כי עוונותיו מרובים מזכויותיו.
משלי פרק כט´ פסוק כב´: ובעל חימה - רב פשע.
מסכת שבת ק"ה: המקרע את בגדיו והמפזר מעותיו והמשבר כלים בחמתו יהא בעיניך כעובד עבודה זרה.
מסכת פסחים ס"ו: כל הכועס, אם חכם הוא חכמתו מסתלקת ממנו.
ובזוהר הקדוש פרשת תצווה סעיף נ"ה: כל הכועס מחליף את נשמתו הקדושה בסיטרא אחרא (בכוח האחר כלומר השטן).

חכמנו זיכרונם לברכה ראו בכעס מידה רעה שיש להתרחק ממנה והפליגו בתיאורים על ההשלכות של מידה זו. שיפטו בעצמכם, האם כך אתם רוצים לחיות?

אתה נמצא במקום בו נמצאות מחשבותיך.
ודא שמחשבותיך נמצאות במקום בו אתה רוצה להיות!
(רבי נחמן)



אוריאל מעוז
מאסטר רייקי
 
 
    
 
 
 
 מונה המבקרים בחסות Postool
האתר נבנה ע"י מיכל יצחק-הלוי halevym@bezeqint.net
אתר "התעוררות"