x
בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 

 

 

 

 

 
 
    ראשי
    תפילה
    הבהרה
    חשיפת המערה - הסרט
    מן העתונות
    צירופי מקרים
    בעקבתא דמשיחה
    קול קורא הספר
    תהילת החיים
    רייקי
    אל תלחצו כאן
    צור קשר
    פורום
הילה וצ'קרות ביהדות
 ãכל הזכויות שמורות - אוריאל מעוז
 
 
בספר "תורות הנפש" מסופר כי הגוף מחולק לשני חלקים. האחד גלוי והאחר נסתר. ובספר "שערי קדושה" של הרב חיים ויטאל תלמידו של הארי הקדוש מפרט יותר את עניין חלקי הגוף והנפש, וכך הוא כותב: גוף האדם איננו האדם עצמו מצד הגוף כי זה נקרא בשר האדם, כמו שנאמר (איוב י` יא`) עור ובשר תלבישני ובעצמות וגידים תשוככני...נמצא כי האדם הוא הפנימיות.

בהמשך הרב חיים ויטאל מפרט את חלקי האדם הפנימי לשס"ה (365) גידים אנרגטים רוחניים כנגד מצוות לא תעשה שבתורה ורמ"ח (248) אברים אנרגטים רוחנים כנגד מצוות עשה שבתורה ויחד חוברים לתרי"ג (613) חלקים שמקביליהם נמצאים בגוף הפיזי.

ברדת הנשמה ממקורותיה העליונים, היא מופיעה בממד הפיזי בדמות מרכבת מסע שבזוהר מכונה בשם צלם, המתואר כדמות גוף אוורירי שנעלם מעינו של אדם רגיל, צלם זה הנו כמעין תבנית או דגם שמגיע ממקור עליון ובתוכו יוצק או יוצר הגוף התחתון כלומר הגוף הפיזי.

בספר בראשית פרק א` פסוק כו` נאמר: ויאמר אלוהים נעשה אדם בצלמנו כדמותנו... הרמב"ן שואל על מי נאמר נעשה? אם מי מדבר אלוהים? ועונה: אלוהים מדבר אל האדמה ואומר "יחד נעשה את האדם. אני את הצלם ואת את הדמות" דמות אשר מורכבת מדם ומות אשר נלקח כדברי הפסוק בבראשית ב` ז` :...עפר מן האדמה, צלם מן האלוהים כדברי אותו פסוק ...וייפח באפיו נשמת חיים ויחד הצלם והדמות יוצרים את האדם השלם ככלי לנשמה ואז אנו רואים את כליל השלמות של היצירה בסופו של הפסוק: ויהי האדם לנפש חיה.

תרשים אנרגטי זה נקרא בימינו "הילה" או "האורה" המלווה את האדם מיום הוולדו עד יום מותו.

חז"ל אמרו במסכת תענית דף ה`: עוד יעקב אבינו חי. רבים המפרשים מאמר זה, רבנו בחיי פירש שם: ועל דרך הקבלה, יעקב אבינו לא מת אך נשאר קיים בגוף ובנפש. הגוף הזה הוא הגוף השני הדק, שבו הנפש מתלבשת בצורת גוף ויש בו ממש, אבל הוא דק מאוד.

להילה מספר שכבות בעלות עוצמות שונות שמתגברות ככל שמתקרבים לגוף הפיזי.

השכבה הקרובה ביותר לגוף נקראת השכבה האנרגטית או השכבה האתרית. זו השכבה אשר מטפלים הוליסטיים חשים אצל המטופל. להילה זו יש משקל כחמישים ושישה גרם על פי מחקרים שנעשו לפני ואחרי המות.

ישנם אנשים המסוגלים לראות הילה זו ודרכם לראות את מחלותיו של האדם ואף מקובלים יודעים לספר על פי ההילות את תיקונו של האדם בעולם הזה.

חוקר רוסי בשנות הארבעים בשם סמיון קירליאן המציא טכניקה מיוחדת לצילום ההילות. בשיטת צילום מיוחדת זו הקרויה על שמו, צילום קירליאני, נעשה ניסוי ובו צולמו ידים של אנשים לפני ואחרי חיבור ברייקי ובתמונות אלו נראים בברור כי כמות האנרגיה הזורמת לאחר החיבור גדולה בהרבה מהרגיל.

בתוך ההילה נמצאים שבעה מרכזים אנרגטים ומקביליהם בגוף הפיזי של האדם וכן באילן הספירות. מרכזים אנרגטים אלו נקראים בעברית "מקלעות" או צ`אקרות בלועזית.
בנוסף לשבעת הצ`אקרות המרכזיות ישנם עוד עשרים ואחת צ`אקרות משניות ושלוש מאות ושישים צ`אקרות קטנות.

הצ`אקרות דומות למעין משפך, המשמש כטרנספורמטור לאנרגיה הקוסמית החזקה להיכנס לגוף בצורה המתאימה לו ביותר. לאמיתו של דבר כל צ`אקרה דומה לרצף של ספירלות קטנות הנכנסות ונשזרות יחד ככל שמתקרבים לגוף הפיזי.

כל צ`אקרה מקבלת את תדר האנרגיה המתאימה לאיברים ולחלקים שעליהם היא מופקדת. לכל צ`אקרה צבע משלה, זו אינה חוות דעת של מיסטיקנים אלא תופעה פיזיקאית פשוטה: כאשר מדובר באנרגיה בעלת תדרים שונים הם מתבטאים בצבעים שונים. מגלים ארוכים בצבע אדום ועד לגלים קצרים בצבע סגול. כיוון שגם צליל נע בצורת גלים כל צ`אקרה מגיבה בהתאם לאורך צליל מסוים. לכן, ישנם מטפלים בשיטה הוליסטית, המטפלים בצ`אקרות באמצעות מוסיקה. באותו אופן, ישנם המטפלים בצ`אקרות עם קריסטלים ואבנים (בדרך כלל בצבע של אותה צ`אקרה) אך זה אינו קשור לרייקי לכן רק אציין בכל צ`אקרה את הצליל ואת האבן המתאים לה אך לא אאריך בנושא.

הצ`אקרה הראשונה

מקבילה לספירת המלכות, בעלת ארבעה מקלעות. נקראת צ`אקרת הבסיס או השורש. נמצאת בבסיס עמוד השדרה ומוגדרת כצ`אקרה השולטת על הממד הפיזי של האדם.
זהו מרכז האנרגיה שדרכו האדם מתנסה ומרגיש את התחושות של "הילחם או ברח".
ביטויה החיצוני הוא בלוטת יותרת הכליה או אדרנלין, ושולטת על הכליות, שלפוחית השתן ובעמוד השדרה.

מיקום מדויק: בין פי הטבעת לאיבר המין.
צבעה: אדום.
תו נגינה: דו או סול תחתון.
אבן חן: אמטיט, ג´אספר אדום או ירוק, אגט, גרנט, רובי.

הצ`אקרה השנייה

מקבילה לספירת היסוד, בעלת שישה מקלעות. נקראת צ`אקרת עצם העצה או צ`אקרת היצירתיות והמין. נמצאת באיברי המין הפנימיים ומוגדרת כצ`אקרה השולטת על איבריי הפריון, יחסים בין אישים, שמחה, יצירתיות ואגו.
ביטוייה החיצונים הם : בלוטת המין, איברי הרבייה, פרוסטטה, כליות, שלפוחית השתן והרגליים.
מיקום מדויק: מתחת לטבור.
צבעה: כתום.
תו נגינה: רה.
אבן חן: טורמלין, מונסון

הצ`אקרה השלישית

מקבילה לספירות מתפארת דרך נצח עד ספירת ההוד, בעלת עשרה מקלעות. נקראת צ`אקרת מקלעת השמש. נמצאת מעל הטבור ומוגדרת כצ`אקרה השולטת על ממלכת הרגישויות הנפשיות כגון כאשר מפחדים או במצבי לחץ מרגישים את האזור מתכווץ. צ`אקרת מקלעת השמש היא הצ`אקרה המרכזית בין הצ`אקרות ומשמשת כמעין תחנת תקשורת בין הצ`אקרות העליונות והצ`אקרות התחתונות.
ביטוייה החיצונים הם : הלבלב, הכבד, הטחול, הקיבה, כיס המרה ומערכת העצבים.
מיקום מדויק: שתי אצבעות מעל לטבור, מתחת לסרעפת.
צבעה: צהוב.
תו נגינה: מי.
אבן חן: אמבר, טופז צהוב, סיטרין.

הצ`אקרה הרביעית

מקבילה לספירות מחסד דרך גבורה עד ספירת התפארת, בעלת שנים עשר מקלעות. נקראת צ`אקרת הלב. נמצאת במרכז החזה ומוגדרת כצ`אקרה השולטת על האהבה והחיבה האמיתית ללא תנאי, אחווה, גדילה רוחנית, רחמים, נתינה, אמת ומסירות.
לא סתם אנו בתפילת הוידוי אנו מכים על חטא דווקא על צ`אקרה זו.
ביטוייה החיצונים הם : הטימוס, הלב, הראות, והמערכת החיסונית, הדם ומחזור הדם ומערכת ההפרשה הפנימית.
מיקום מדויק: במרכז החזה בגובה הלב.
צבעה: ירוק או ורוד
תו נגינה: פה.
אבו חן: רוז קוורץ, טורמלין ורוד או ירוק, אמרלד, ז`אד.

הצ`אקרה החמישית

מקבילה לספירת הבינה, בעלת שישה עשר מקלעות. נקראת צ`אקרת הגרון או בית הקול או צ`אקרת הטימוס. נמצאת בבסיס הגרון ומוגדרת כצ`אקרה השולטת על התקשורת, הביטוי העצמי, היצירתיות, הקול הפנימי, השיפוט וההכרעה.
ביטוייה החיצונים הם : מיתרי הקול, ראות עליונות, חילוף החומרים, הידיים, ומערכת הקנה והושט.
מיקום מדויק: בצוואר.
צבעה: כחול.
תו נגינה: סול.
אבן חן: אקוומארין, טורקיז כחול, טופז כחול, אופל, קלסדואן.

צ`אקרה השישית

מקבילה לספירת החכמה, בעלת תשעים ושש מקלעות. נקראת צ`אקרת העין השלישית. נמצאת באמצע המצח ומוגדרת כצ`אקרה השולטת על הקליטה העל חושית והטלפתיה. זהו מקום מושבו של הרצון, הכושר השכלי והרוחני.
ביטוייה החיצונים הם : בלוטת יותרת המוח, גזע מוח תחתון, מערכת העצבים, בעמוד השדרה, אוזניים, אף ובעין שמאל - העין של האישיות דרכה אנו מבחינים בטבענו הרוחני.
מיקום מדויק: ישנם אומרים במרכז המצח ויש הטוענים בקו צמיחת השער - מקום הנחת תפילין של ראש.
צבעה: אינדיגו (שילוב של אדום כחול-כהה).
תו נגינה: לה.
אבן חן: לפיס לזולי, ספיר כחול.

הצ`אקרה השביעית

מקבילה לספירת הכתר, בעלת תשע מאות שבעים ושתים מקלעות וישנם הטוענים אלף מקלעות. נקראת צ`אקרת הכתר או הלוטוס. נמצאת בקודקוד הראש ומוגדרת כצ`אקרה השולטת על הדרגה הגבוהה ביותר של המודעות שהמין האנושי מסוגל להגיע, על הרצון להתמזג עם האל, מקור האינטואיציה וחזון רוחני ישיר
ביטוייה החיצונים הם : בלוטת האצטרובל, מוח עליון ועין ימין העין של השיפוט.
צבעה: סגול בהיר כמעט לבן וישנם האומרים - זהב.
תו נגינה: סי.
אבן חן: אמטיסט או קוורץ.

בימינו צ`אקרה זו אצל מרבית האנשים סגורה. לימוד, שינון, מדיטציה ותפילה יכולים לפתוח אותה מחדש. בעבר צ`אקרה זו הייתה פתוחה בעיקר אצל כוהני דת ונביאים ואנשים אשר היו מסוגלים לראותם ראו זאת כמעין כתר של אור מסביב לראשם. ( אולי זה מה שראו בני ישראל על משה רבנו ברדתו מן ההר ספר שמות פרק לד` פסוק ל`: וירא אהרון וכל בני ישראל את משה והנה קרו עור פניו וייראו מגשת אליו)
זאת משמעות האיקונין בציורי השמן של הקדושים לנצרות. כתר המלכים, זהו ניסיון עצוב וחומרי של המלכים להראות את צ`אקרת הכתר כאילו פתוחה על ראשם.

החיבור ברייקי, פותח פתח בצ`אקרה או ליתר דיוק באחדים מהאלף המקלעות שבצ`אקרה זו.

אוריאל מעוז
מאסטר רייקי
 
 
    
 
 
 
 מונה המבקרים בחסות Postool
האתר נבנה ע"י מיכל יצחק-הלוי halevym@bezeqint.net
אתר "התעוררות"