מדריך לבניית מפות ל-CS 1.6:
תורגם מהאתר www.fpsbanana.com.
תוכנות שנדרשות לבניית המפות:
Valve Hammer Editor 3.4: http://www.fpsbanana.com/mirrors/quickdl/1.../hammer&ext=zip
או
Valve Hammer Editor 3.5: http://www.fpsbanana.com/mirrors/quickdl/1...build04&ext=zip
CS 1.6 FGD GCFScape ZHLT 2.5.3
חלק א':
כנסו לתוכנה Valve Hammer Editor, ועשו כך:
במקום המילה CS, בשדה הראשון תוכלו להכניס כל מילה שבאה לכם.
בשדה השני, אתם צריכים להזין קובץ FGD, לכן, חפשו אחד בתיקיה: C:\Valve Hammer Editor\fdg\counter-strike\folder אם אין לכם קובץ כזה, כנסו לכאן.
בשורה השלישית לא צריך לשנות כלום, ראו תמונה.
בשורה הרביעית, הזינו את המילים כמו בתמונה.
בשורה החמישית, התיקיה שעליה מדובר היא: C:\Program Files\Valve\Steam\SteamApps\username\counter-strike
בשורה השישית: C:\Program Files\Valve\Steam\SteamApps\username\counter-strike\cstrike
בשורה השביעית: C:\Program Files\Valve\Steam\SteamApps\ayant\counter-strike
בשורה השמינית, קובץ RMF מהתיקייה: C:\Program Files\Valve Hammer Editor\maps
חלק ב':
עכשיו נעבור סעיף בתוכנה ל: Valve Hammer Editor>>build porograms לסעיף זה אתם צריכים את התוכנה Zoner's Tools.
שימו לב לתמונה הבאה:
ב-7 השדות שלכם הזינו את הפרטים הבאים: 1: הקובץ שנקרא CS אם ככה קראתם לו בחלק א'. 2: הזינו את קובץ ה-hlcsg.exe מהתיקיה: C:\Program Files\Valve Hammer Editor\tools\hlcsg.exe 3: הזינו את קובץ ה-hlbsp.exe מהתיקיה: C:\Program Files\Valve Hammer Editor\tools\hlbsp.exe 4: הזינו את קובץ ה-hlvis.exe מהתיקייה: C:\Program Files\Valve Hammer Editor\tools\hlvis.exe 5: הזינו את קובץ ה-hlrad.exe מהתיקייה: C:\Program Files\Valve Hammer Editor\tools\hlrad.exe 6: ה-"Place the compiled maps in this directory before runnnig the game" צריך להיות ב: C:\Program Files\Valve\Steam\SteamApps\username\counter-strike\cstrike\maps
חלק ג':
Valve Hammer Editor>>Textures: בחלק זה מותר ליוצר מקסימום 7 טקסטורות, יותר מזה יגרום לבעיות. פתחו את הקבצים: GCFScape ו-counter-strike.gcf מהתיקייה: C:\Program Files\Valve\Steam\SteamApps אם אין לכם GCFScape השיגו אותו מפה.
פתחו 7 קבצי wad, לא משנה איזה, למשל: cs_dust.wad, cs_cbble.wad. למתחילים-לא לגוע ב-custom textures.
שימו את קבצי ה-WAD בתיקיית ה-cstrike שלכם. עשו בתוכנה Add WAD והעלו את הקבצים מתיקיית ה-cstrike.
תמונה לדוגמה:
חלק ד':
עכשיו כנסו ל-Valve Hammer Editor, ובחרו ב-File > New.
מדריך לתוכנה: חץ אדום: כלי בחירה. זכוכית מגדלת אדומה: מכוון את הזום על התמונה. מצלמה אדומה: מאפשר לראות את המפה ב-3D. פנס: מאפשר לשנות פרטים כמו מיקום הקבוצות במפה. כלי של הבלוק: מאפשר ליצור קירות ורצפה במפה. בלוק משובץ: מאפשר לבחור את טקסטורת הקירות והריצפות. הבלוק החום: מאפשר ליצור פנים מסויימות לחפצים. סימון אדום על הבלוק החום: מאפשר להזיז דברים, כמו למשל המיקום של הטמנת הפצצה. חצי בלוק, עם כיסוי צהוב: מאפשר למחוק בלוקים-רצפות, קירות... ריבוע תלת מימד: מאפשר להשפיע על הנקודה הכי גבוהה (לא ממש הבנתי, או שמדובר על גגות, או שמדובר על הגבולות האוויריים של המפה). הכלי האחרון: מגדיר את המיקים של הדרכים והשבילים.
*אם תירגמתי משהו לא נכון תתקנו אותי.
תמונה:
איך לבנות מים במפה שלכם, לפי שלבים: 1: הניחו סלע מוצק איפה שאתם מעוניינים ששם יהיו המים שלכם. 2: סמנו אם החץ האדום (המדגש) את כל הסלע, ובחרו בטסקטורת המים-water texture. 3: הדגישו את כל הבלוק, לחצו CTRL+T ובחרו ב-Func_Water. 4: עכשיו יש לכם מים: Render Mode: Additive FX Amount: 255 Wave Height: 1 (אחד=גל הכי חלש, 3=הכי חזק). עשיו תוכלו לבחור את צבע המים...
*שימו לב כך גם ניתן לעשות דברים כמו לבה, בוץ וכדומה.
--------------------------------------
איך להוסיף נשקים למפה לפי שלבים: 1: בחרו את הכלי: entity. 2: ברשימה שבצד ימין, בחרו את האפשרות: "Armoury Entity". 3: לחצו איפה שאתם רוצים שהנשק יהיה. 4: לחצו מקש ימיני על הכלי שעליו מדובר ואז "properties". 5: לחצו על האפשרות "item" כדי לבחור באיזה נשק שאתם רוצים לשים במפה.
----------------------------------
איך ליצור כלי רכב לפי שלבים:
1: צרו רכב, והסתכלו עליו ממבט על (עליון). 2: בחרו את מברשת המוצא, וצרו בלוק במרכז הרכב, בדקו שהעובי והאורך של הבלוק תואם לגודל הרכב. 3: מברשת המוצא, היא הציר של הרכב שאתם רואים בתמונה. 4: בחרו כל פיסה ברכב שלכם, עם בלוק המוצא. 5: עכשיו כשהכל מסומן, בחרו באפשרות func_vehicle של הכלי entity. 6: הפכו את הבלוק שבמרכז המכונית לבלתי נראה (זה יקרה אוטומטית). 7: לחצו על המקש הימיני עם הכלי entity ובחרו ב-properties, והזינו את הפרטים הבאים:
Vehicle name - car1 Render FX - Normal Render Mode - Normal FX Amount - 255 FX Color - 0 0 0 Pitch yaw Roll 0 0 0 First stop target - Stop 1 Vehicle name - car1 Render FX - Normal Render Mode - Normal FX Amount - 255 FX Color - 0 0 0 Pitch yaw Roll 0 0 0 First stop target - Stop 1 - אין מה לעשות עם זה, זה נקבע אוטמטית. width of vehicle כנ"ל. height above track -10 אבל יכול להיות שתצטרכו לשנו את זה. Initial Speed - 0 Speed - 600 Acceleration 1-10 - 8 Damage on crush - 50 Volume - 8 Bank angle on turns - 0 Minimum light level -השאירו את זה ריק.
8: עשו כמה דרכים, ע"י קביעת ה-entity ל-path_track: path_track 1 (stop 1 in pic)
name - stop 1 next stop target - stop 2
path_track 2
name - stop 2 next stop target - stop 3
יצירת דלת: צרו במפה שלכם בלוק. לחצו מקש ימיני ואז create object. בחרו את הדלת עם כלי החץ האדום. לחצו Ctr+T, וקראו לזה בשם כלשהו. צרו קיר קטן חדש, ולחצו שוב על Ctr+T.
-----------------------------------------
מדריך ליצירת סולמות לפי שלבים: 1: תחילה בחרו ב-ladder texture:
2: צרו בלוק קטן שיהפוך להיות הסולם, ציירו אותו על 4 ריבועים מהרשת של הרקע: 3: לחצו CTRL+T ובחרו ב-FUNC_WALL 4: בחרו באפשרויות שמסומנות בתמונות הבאות:
5: הסתכלו על מה שעשיתם.
6: ראו:
------------------------------------------------
מדריך ליצירת זכוכית: צרו בלוק, ועשו לו טקסטורת זכוכית (AAA):
בצד ימין, תראו את כל הקסטורות של הקופסות, אם לא, לחצו Shift+A. לחצו על browse, וב-filter-GLASS. ועשו GLASS_BRIGHT:
בחרו את מברשת הזכוכית, והזינו את הטקסטורה:
מקש ימיני עם העכבר>Tie to Entity. קבעו את זה כ-Render Mode. אל תסגרו את החלון הזה! חפשו- (FX Amount (1-255. וקבעו את זה כ-100:
איך לבנות מפת גלישה: פתחו מפה חדשה, וקבעו את ה-grid size ל-16^3. קבעו את המברשת כ-8x16x48.
השתמשו ב-vertex manipulation כדי למקם את הקצה העליון במרכז הבלוק.
עכשיו, הטו את הבלוק עם המברשת...
|
|
|