x
בניית אתרים בחינם
                                      לשון והבעה בסיסית
הקדמה ללימודי לשון, הבעה ותחביר לתיכון וחטיבת ביניים
   דף הבית    יצירת קשר
 
    דף הבית
    יצירת קשר
    מערכת הפועל, גופים וזמנים
    אותיות אית"ן ומשפטי ציווי
    חלקי דיבר
    צרופי שמניים, סמיכות ושם ותוארו
    תפקידי מרכאות
    פסקת טיעון\טקסט טיעוני
    סיכום כולל
    סיכום בורר
    דרכי תצורה
                                                              סיכום בורר

סיכום בורר יבקשו מאיתנו להתמקד בנושא אחד או כמה נושאים שעליהם אנו נעשה את הסיכום לכן אנחנו חייבים לדעת מה מבקשים מאיתנו ועל מה הסיכום. 
יש הרבה מצבים שבהם תלמידים שוכחים נושאים ודברים קטנים המסתתרים במטלה.
בתחילת הסיכום עלינו לפתוח במשפט מכליל והוא:
הטקסט "____" שנכתב\עובד ע"י _____ פורסם ב ______ עוסק ב______
ולאחר שפתחנו במשפט מכליל אנחנו צריכים לגשת לפסקאות עליהן מבקשים מאיתנו לעשות את הסיכום ומשם נוציא משפטים בנושא הנידון. במשפטים שהוצאנו נחבר באמצעות מיות קישור מתאימות ונכונות תוך כדי שימוש בפועלי אמירה שנשתמש גם אחרי משפט מכליל (דוגמאות למילות אמירה: כותב מעלה טענה והיא..., הכותב מציין את הסיבות לבעיה והם..., הכותב מציג את היתרונות והחסרונות של...)