x
בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 
 
מכונות   לייצור   ביודיזל 
ל ה ס ק ה      ו ל ת ח ב ו ר ה  
 
       מה זה ביודיזל ?    הכנת ביודיזל    מידע נוסף על ביודיזל    פורום ביודיזל    צור קשר
 
    ביודיזל - דף הבית
    Biodiesel
    מפעל ליצור ביודיזל
    הצעות עסקיות
    מכונה לייצור אצות
    מכשיר שטיפה - ביודיזל
    מכונה ביתית להכנת ביודיזל
    קורסים להכנת ביודיזל
    הכנת ביודיזל ביתית
    יבול השמן בצמחים
   
    About Biodiesel
   
   
    ----

ביודיזל

 

 
 
 
 
                    דוגמה לביו דיזל צמחי                          השמן המופק מבוטנים ידידותי לסביבה ויכול להניע משאיות ואוטובוסים
    
  
 
 
   השמן המופק מבוטנים ידידותי לסביבה ויכול להניע משאיות ואוטובוסים
 
 
 
 
ביו-דיזל הוא דלק ביולוגי המיוצר משמנים צמחיים כתחליף לדיזל המחצבי. הוא יכול להיות מופק משמן צמחי (סויה, קנולה, קוקוס, תירס, בוטנים ועוד) או להיות ממוחזר משמן טיגון ואף משומן בעלי חיים. בתהליך ההפקה הגליצרול (גליצרין) מוצא באופן כימי מהשמן.

מנוע הדיזל הראשון, שהומצא בידי רודולף דיזל, בשנת 1892 הונע באמצעות שמן בוטנים.

ביו-דיזל פועל על כל מנוע דיזל, מבלי צורך לעשות בו כל שינוי מבני, וכן לצורך הסקה ביתית. ניתן להשתמש בכל יחס של עירוב בין ביו-דיזל לדיזל רגיל, וכן להשתמש בביו-דיזל בלבד. תערובת מעורבבת של ביו-דיזל ודיזל רגיל נקראת B20 כאשר מדובר ב-20% ביודיזל והשאר דיזל רגיל וזוהי התערובת הרגילה שבשימוש. לעומת זאת כאשר רוצים להשתמש ב-100% ביודיזל (מה שנקרא B100) אזי יש צורך להחליף חלק מצנרת ואטמי הדלק לחומרים עמידים יותר מכיוון שביודיזל הוא חומר ממיס חזק יותר מאשר דיזל רגיל מבחינה כימית. השקעה זו אינה גדולה ומשתלמת בטווח הרחוק למי שמתכנן להשתמש בביודיזל לאורך זמן.

ביו-דיזל אינו דליק, אינו רעיל, מתפרק ביולוגית במהירות ומחירו נמוך משל בנזין או סולר. בניגוד לשימוש בדלקים רגילים, שריפת ביו דיזל פולטת כמות נמוכה של דו תחמוצת הפחמן. בהתחשב בכך שהצמחים מהם מיוצר השמן צורכים דו תחמוצת הפחמן, התרומה הכוללת להתחממות כדור הארץ אפסית. כמות המזהמים הנפלטת בתהליך נמוכה באופן משמעותי, ונקיה אף משל בנזין.

הביו-דיזל מופק מצמחים שהמגבלה היחידה היא שטחי גידולם, לעומת הדלקים המחצביים שכמותם מוקצבת והם מתכלים ונתונים לשליטה של מדינות מועטות, שני דברים שמעוררים מלחמות ועיוותים פוליטיים, כמו גם אסון אקולוגי של זיהום האויר בפחמן דו חמצני, תופעת הגשם החומצי וזיהום האוקיינוסים.

מחקרים מראים כי שימוש בביו-דיזל מפחית את הבלאי במנוע, אפילו אם הביו-דיזל מעורב בדיזל רגיל, וכן משפר את ביצועי המנוע. עם זאת, לא ניתן לאחסן ביו-דיזל למשך יותר משנה אחת. מגבלה נוספת של הביו דיזל בהנעה בטמפרטורות נמוכות מכיוון שהצמיגות של השמן עולה, בעיה שניתן לפתור באמצעות התקנת מיכשור מיוחד או מהילת השמן בסולר.

באירופה נמכרים בשנה (2003) 1.9 מיליארד ליטרים של ביו-דיזל, ואילו בארצות הברית נמכרים 568 מיליון ליטרים בשנה. מחיר ליטר של ביו-דיזל בארצות הברית הוא כיום (אמצע 2004) כחצי דולר. בברזיל ניתן לבקש בתחנות הדלק את הביו-דיזל לצד אתנול שמופק מקנה סוכר.

 

המצב בישראל

 
 
גם בארץ מתברר שהשימוש בשמנים בכמויות גדולות זול מאשר השימוש בסולר. לשם דוגמה מחיר של שמן סויה בכמויות גדולות עשוי להגיע  ל-3.5  שקלים  לליטר  בעוד הסולר  מחירו   בממוצע סביב  6.5  שקלים  לליטר.

כיום לא ניתן לרכוש ביו-דיזל באופן מסודר בישראל. ישנם מספר מדריכים שמעבירים סדנאות כיצד להכין ביו-דיזל על-ידי מחזור שמן בישול משומש. מסתבר שהביקוש לסדנאות עולה בכל פעם שישנה עלייה במחיר הדלק, ורב המתעניינים עושים זאת ממניעי חסכון ולא ממניעים אידיאולוגיים-סביבתיים.
עלות הכנת ביו-דיזל היא כ-0.9 ש"ח לליטר, אם רוכשים את השמן מעסקים התשלום על ליטר שמן משומש הוא בדרך כלל שקל לליטר, המוביל לעלות של 1.9 ש"ח לליטר .

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Google  
 
   דף הבית   מייל   דודו 050-8327141  דף הבית   1000pv@gmail.com