x
בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 
 

האתר לחומרי למידה בשילוב בחטיבת ביניים

 
 
    אתר הבית לשילוב וחינוך מיוחד
    על השילוב
    מקרא
    ספרות
    הסטוריה
    גיאוגרפיה
    מדעים
    אזרחות
    לשון והבעה
 
 
 
 
נושא:   ילדות ונעורים

 

 
 
שם התלמיד:  ישראל ישראלי

כיתה:    ז' 4

תאריך הגשה: 20.9.07                  
                                                שם המורה: ציונה ציון

                                                מקצוע:        ספרות

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תוכן עניינים

 
 
מבוא/ הקדמה                                                            עמוד 1

משימה 3                                                                            עמוד 2

משימה 7                                                                            עמוד 3-5

משימה 10                                                                         עמוד 6-7

סיכום                                                                                   עמוד 8

ביבליוגרפיה                                                                  עמוד 9

הערות המורה                                                             עמוד 10

נספחים

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מבוא

 
 
במבוא כותבים בהרחבה ופרוט רב ככל האפשר על:

        ·           באיזה משימות בחרתי? 

        ·           מדוע בחרתי במשימות אלה?

        ·           מה אני מצפה ללמוד מן המשימות?

        ·           מה לדעתי יהיו התשובות במשימות?

        ·           האם לדעתי המשימות עונות על קשיי גיל ההתבגרות?

 

על התשובות לשאלות בדף הדוגמא של המבוא יש לענות באופן סיפורי

לדוגמא: בעבודתי, בנושא ילדות ונעורים בחרתי לענות על המשימות 3, 8 ו 10 בכל אחת מן המשימות נשאלתי על נושאים שונים בגיל ההתבגרות בחרתי במשימות אלה כי, וכו'.

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

תוכן

העבודה

 
 
 
 
 

סכום

בסכום העבודה כותבים באופן סיפורי בהרחבה על:

        ·           מה למדתי מן העבודה?

        ·           האם מה שלמדתי מהעבודה התאים לציפיות שהיו לי בתחילת העבודה?

        ·           במה העבודה עזרה לי להבין את גיל ההתבגרות?

        ·           האם העבודה גרמה לי להכיר את ההורים שלי?

        ·           האם בעיות גיל ההתבגרות שלי דומות או מזכירות את הבעיות של ההורים שלי בגיל ההתבגרות שלהם?

        ·            האם מצאתי או גילתי סיפורים על נערים או נערות העוברים חוויות דומות לשלי בגיל ההתבגרות?

 

לדוגמא:

 בעבודתי, בנושא ילדות ונעורים למדתי שילדים במקומות שונים ובתרבויות שונות, בגיל ההתבגרות עוברים טקסים המציינים את המעבר מתקופת הילדות לתקופת הנעורים והבגרות. וכד'

 

 

 

 

 

 

 

ביבליוגרפיה

 
 
 

שם משפחה של המחבר, האות הראשונה של השם הפרטי. (שנת הוצאת הספר). העמודים מהם נלקח הסכום. שם הספר מודגש בקו. שם ההוצאה והמקום.

 

 

דוגמא:

שרן, ש. (1990)  עמ'  36-41. _שינוי מתוכנן בחינוך: כיצד?. הוצאת שמשון ר"ג.

 
 
כל הזכוית שמורות לורד בן יאיר ©
 
 
 
 
 
הסיפור הקצר
 

הסיפור הקצר: הגדרה ומאפיינים

 

סיפור קצר הוא סיפור שתכונתו היסודית היא הקיצור, הקיצור מתבטא בכמה מישורים:
 
בהיקף:  את הסיפור הקצר ניתן לקרוא בד"כ ב"נשימה אחת", כלומר בקריאה אחת
 
מתחילתו ועד סופו.
 
בעלילה: העלילה (רצף של התרחשויות)- מצטיינת בקו התרחשות ישיר ללא סטיות מן
 
הרעיון העיקרי.
 
בדמויות: מספר הדמויות אינו רב, וכל דמות מוצגת בצורה סלקטיבית (בררנית) כלומר,
 
מתוארות התכונות הקשורות לרעיון המרכזי בלבד.
 
המספר:מקומו של המספר מצומצם, הוא נמנע מלהתערב, מלהביע את דעותיו
 
 ומלפרש את הדמויות ואת מניעיהן (כוונותיהן).

 

יש שורה של אמצעים ודרכים שבהם נוקטים סופרים שונים כדי ליצור את הצמצום:

הלשון חסכונית, מרמזת, אין מילה מיותרת ואין מילה חסרה.

יש חשיבות לכל קונוטציה לשונית, כלומר קיימת משמעות לכל מילה נלוות.  

 
 
 
 
 
 
 
 
 
  היכנס לעריכת כותרת תחתונה לשינוי טקסט זה