x
בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 
 
שירותי פרסום וקידום מוצרים באינטרנט
 
 
 
 
 
 
1. למה הכוונה במושג מעקב אחר תנועת מבקרים באתר?
 
מעקב אחר תנועת מבקרים באתר הוא תהליך, שבו מנסים להבין זויות שונות של הגעתם של אותם מבקרים. המעקב מנסה לבדוק נתונים כגון:
א. מאיזה איזור גאוגרפי הגיעו המבקרים.
ב. כמה מבקרים הגיעו לאתר ביחידת זמן (שעות, ימים, חודשים וכן הלאה).
ג. באילו שעות ובאילו ימים הגיעו המבקרים.
ד. באילו דפים התעכבו הגולשים.
ה. כמה זמן התעכבו הגולשים בדפים השונים.
ו. האם הגולשים הגיעו לעמודי יעד, שיש לך ענין מיוחד בהם (כגון - האם הם הגיעו לעמוד הרכישה של מוצר).
ז. כמה מהמבקרים באתרך הם מבקרים חדשים לגמרי וכמה הם מבקרים חוזרים.
ח. דרך איזה סוג מודעות הגיעו המבקרים ? - האם דרך פרסום בגוגל, דרוג בגוגל, פרסום בדוא"ל, פרסום באתרים אחרים.
ט. מהן מילות המפתח, שאותן הקלידו המבקרים באתרך בכדי להגיע אליו?
ועוד...
 
 
2. למה מועיל ניתוח תנועת המבקרים באתר שבבעלותך?
 
מעקב אחר המבקרים הוא בעל ערך משמעותי ביותר עבורך כמפרסם. עפ"י המידע, שמגיע ממנו, ניתן לקבל החלטות על האתר בהקשר של הנושאים הבאים:
א. לאילו אזורים גיאוגרפיים כדאי להפנות את מאמצי האתר. אם למשל עיקר הלקוחות בא מאזור המרכז אולי כדאי לשנות את האתר או חלקים ממנו, כך שיפנה לקהל זה באופן בולט.
ב.מהם החודשים/השבועות/הימים/השעות, שבהם כדאי לפרסם? אם למשל רואים, שאין כמות קליקים גבוהה בשבת, אפשר להחליט, שלא לפרסם ביום זה ולהפנות את התקציב של ימי שבת לימים אחרים בשבוע.
ג. באילו דפים כדאי לעבות את התכנים ולהשקיע בהעברת מסרים נוספים ואילו דפים כדאי בכלל להשמיט מהאתר.
ד. היכן להשקיע באתר בעידוד הגולשים לבצע פעולה (למשל קניה) ואיך לבנות את האתר בצורה המושכת ביותר למבקרים אלה.
ה. לבנות נאמנות לקוחות ע"י בנית אזורים מיוחדים עבור מבקרים חוזרים שביצעו פעולה רצויה (למשל להציע מבצעים לגולשים, שביצעו בעבר רכישה באתר).
ו. הפניה של תקציב הפרסום לערוצי הפרסום היעילים ביותר, בין אם זה אדוורדס, לינקים ובאנרים באתרים אחרים, חיפוש בגוגל, דוא"ל ועוד.
ז. איך לבנות את תכני האתר סביב מילות המפתח האטרקטיביות ביותר למבקרים בו ולהדק את הקשר עם מבקרים אלו.
 
 
3. מה יש לגוגל להציע בתחום של מעקב אחר תנועת המבקרים באתר?
 
גוגל קנתה את כלי המעקב אחר תנועת מבקרים של Urchin, שהוא כלי ותיק וחכם ויכול לספק, את כל מה שמתואר בסעיף 1 ויותר. הכלי קרוי Google Analytics והוא זמין חינם עבור משתמשי גוגל אדוורדס. Google Analytics יכול לספק תצוגה של מצב האתר ודוחות עליו בשלוש רמות:
א. רמת מנהל העסק: ברמה זו מנסים לראות בעיקר כמה אנשים הגיעו לאתר בתקופה מסוימת, את מיקומם הגאוגרפי ואת ערוצי הפרסום שלהם.
ב. רמת מנהל השיווק: ברמה זו מנסים לראות את כל מה שרואה מנהל העסק ולהרחיב על ערוצי הפרסום ודרכי ההגעה של המבקרים באתר.
ג. רמת ה-Webmaster: ברמה זו מנסים לראות את הכניסות הספציפיות לדפים ולראות, אם הייתה כניסה לדפים החשובים של האתר ואת פרטיהם הטכניים של דפדפני הלקוחות.
 
באמצעות שלוש רמות אלה מאפשרת גוגל התייחסות להשגים ולכשלים באתר מהרמה האסטרטגית של המנהלים ועד לרמה הטכנית והכל דרך אותו הממשק. יש לציין, שהממשק הוא גרפי ומאוד קל ונוח להבנה, כך שעקומת הלימוד של המסכים השונים היא מאוד נמוכה.
 
 
4. מה נדרש בכדי לשלב את גוגל אנאליטיקס בעסק שלי?
הרעיון פשוט באופן עקרוני וכולל כמה שלבים:
א. רישום לאתר Google Analytics.
ב. מילוי פרטים טכניים וניהוליים על האתר ועל הדפים שאתה מצפה שהמבקרים יגיעו אליהם.
ג. שילוב קוד תוכנה מיוחד, שמספקת גוגל לתוך הדפים וקישורי הדוא"ל, שאחריהם אתה מעונין לעקוב.
 
 
5. מהו ניהול מקצועי של גוגל אנאליטיקס?
 
ניהול מקצועי דרך אנאליטיקס מאפשר לך בעל העסק את אחד או יותר מהדברים הבאים:
א. שילוב של קוד אנאליטיקס בכל צורות הפרסום האפשריות של האתר שלך.
ב. הפקת דוחות נבחרים מתוך מערכת אנאליטיקס בזמנים קבועים.
ג. ניתוח אסטרטגי וטקטי של מצב האתר והמבקרים בו.
 
 
6. איזה ערך מוסף יש למעקב אחר תנועת מבקרים עם Google Adwords?
 
כלקוח של גוגל אדוורדס אתה יכול להנות ממעקב אוטומטי של הפרסומים שלך במערכת גוגל אדוורדס על ידי מערכת גוגל אנאליטיקס. אין לך צורך בשילוב של קוד אנאליטיקס מיוחד בכדי לדעת מהם הביצועים של המודעות ומילות המפתח, שהוגדרו בגוגל אדוורדס. זאת ועוד - הדוחות של אנאליטיקס ערוכים ללמוד מהן ההכנסות שלך מפרסומים באדוורדס, כך שבמהירות אתה יכול ללמוד לא רק על הלקוחות שלך אלא גם על ההכנסות מהם בערוץ פרסום זה.