x
בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 
סדנאות

סדנאות מעשירות ותורמות המיועדות להורים תלמידים מורים ואנשי מקצוע.

משך כל סדנה שעה וחצי .

 
הסדנאות ,שאני מעבירה הן במגוון נושאים:

סדנא להורים בנושא: "גיל ההתבגרות".

 סדנא בנושא: "טיפוח  תקשורת בין אישית".

 סדנא לילדים בנושא: "יוגה  צחוק".

סדנאות בנושא: "שיפור תהליכי למידה".
 
סדנאות בנושא: "אינטליגנציה רגשית וחברתית".
 
 

 ליצירת קשר ותיאום אפשר לשלוח אלי אימייל לכתובת הבאה:

 perach6@netvision.net.il

 
 מפגשים עם הורים למתבגרים
 
במהלך עבודתי רבת השנים עם מתבגרים בחטיבת הבניים, נוכחתי שיש צורך בפגישות עם ההורים .
נוכחתי, שאין מספיק תקשורת ושיחה לא בין ההורים למתבגרים ולא בין המתבגרים לבין עצמם
וזאת בשל סיבות רבות בניהן :הורים קרייריסטים, חוסר זמן, משחקי מחשב וטלוויזיה התופסים נתח נכבד בחיינו ובייחוד בחיי המתבגרים.

המתבגרים חווים היום מצוקה בשל פערים מנטאלים בינם לבין ההורים.
 הנוער משוכנע, שיש לו סמכות על חייו ואילו ההורים משוכנעים, שהם צריכים לחנך.

בשל השוני הזה יש הרבה קצרים בתקשורת הגורמים למתחים, שניתן לדעתי להפחיתם על ידי שינוי גישה . במקום לחנך את..., לחיות עם..., הנוער נבוך, הוא צריך הכוונה, יעוץ ותמיכה ולעיתים בשל סיבות שונות. את החלל ממלאת התקשורת, הרחוב או גורמים שליליים.
 

למרות, שהמתבגרים בימנו ניחנו  ב   IQ יותר גבוה הם מפגרים בכישורים חברתיים. יש פחות כישוריי חיים ועל ידי  שיפור התקשורת יהיו יותר כישוריי חיים יותר אמפתיה...כך כולנו נחיה בחברה, שנעים יותר לחיות בה.

 

 
בשל הצורך, שצוין לעיל בניתי סדנא, הכוללת מספר מפגשים, שבהם ההורים יתרמו זה לזה,
ההורים ילמדו מיומנויות תקשורת, ייקחו יותר אחריות על ההורות שלהם.
היה חשוב לי, שהסדנה לצד היותה מעשירה תהיה גם כיפית וקלילה, לכן פיתחתי סדרה בת חמישה מפגשים, כשכל מפגש  בנוי בצורה "משחקית".
הסדנא מיועדת להורי תלמידים בכיתות ז' ח'. השנים, שבהם חווים המתבגרים סוג של "משבר" מעבר לחטיבת הבניים ותקופת מעבר מילדות לבגרות.
 
 
המפגש הראשון - "הכרות דרך היהדות "
 
ההורים מגיעים לפגישה הראשונה, כשהם זרים האחד לשני  וחשוב לי ליצור אוירה של פתיחות והכרות,
שתתבסס על משחק, לכן פיתחתי משחק ששמו  "הכרות דרך היהדות" בעזרת המשחק ניתן להתוודע  ולהתעשר מפסוקים שונים ממקורותינו וגם לפתח תקשורת ולהעמיק תקשורת קיימת, לדבר, לדון, לחשוב ולהתחבר .
המשחק מכיל 43 קלפים עליהם כתובים פסוקים שונים מהמקורות היהודיים .
בחרתי בדרך היכרות זו כי לצערי, מערכת  החינוך , החברה והתקשורת לא השכילו  להנחיל ידע  ואהבה למקורותינו וחבל...
שוב ושוב אני פוגשת חבר'ה אחרי צבא ,שמוקסמים מתורות המזרח ומתעמקים בתורות שונות כשעל 
מקורותינו אין להם ידע ומושג וחבל.
העומק במקורות מקיף את כל תחומי החיים, מעשיר מאוד ותורם לגיבוש הזהות העצמית  היהודית והלאומית. 
לאחר מכן שוחחנו על חשיבותה של שיחה בבית, מתי מתאפשר לנו לדבר, לשאול ולאכול ביחד?

שוחחנו על תוכנית המפגשים על הכללים בקבוצה ועל ציפיותיהם מהמפגשים.

 

המפגש השני - "טעימות התבגרות"
 
למפגש זה קראתי מפגש "טעימות" חיברתי לפי ה א.. ב..  את הנושאים השונים המעסיקים את הורי המתבגרים.
כל הורה מקבל קלף עם אות ועליו לספר אם וכאשר הוא מיישם  את הכתוב עם ילדו המתבגר 
.
לדוגמא האות ג', גבולות. באילו מצבים יש צורך בגבולות? למה? וכך נוצרו דיונים על הנושאים השונים,
כשבסיום הפגישה על כל הורה לבחור שיעור בית, כלל או עצה, שרכש במפגש, הבין את חשיבותה והוא עומד ליישמה עם ילדו בבית.המפגש מאוד מעשיר ומעניין וזוכה לתגובות נלהבות מצד ההורים.
 
המפגש השלישי - "משחק לחיים"
 
המפגש השלישי נפתח בסבב, שבו כל אחד מההורים היה צריך לספר כיצד יישם את שעורי הבית, שלקח על עצמו במפגש הקודם. נוכחתי, שהרבה מתלונות ההורים עוסקים בתקשורת בין הורים לילדיהם. לשם מטרה זו פיתחתי משחק ששמו "משחק לחיים, לטיפוח תקשורת בין הורים לילדיהם המתבגרים"
המשחק מכיל 38 קלפים ועליהם מנוסחות שאלות מתחומים שונים. על ההורים להתנסות במשחק .  
יתרונותיו של המשחק רבים:
  • המשחק מזמן פתיחת ערוץ הדברות.ההורים לא" חופרים" אלא משתפים. עצם ההמללה הדיבור על הקשיים כבר
    מקל עושה סדר בראש וגורם לתובנות.
  • תשומת לב- עצם ההתמקדות "המזוככת " הנקייה מהפרעות האחד בשני גורמת להרגשה נהדרת לבילוי של זמן איכות ממוקד ותורם העצמה הדדית של ההורה והמתבגר.
    הרבה פעמים בעידן המודרני אנשים עובדים את עצמם לדעת הם עייפים עסוקים. עם הקלפים יש אפשרות לקשר מרוכז וממוקד מטרה,כל הורה, שהתנסה במשחק עם ילדו העיד, שחווה שיחה מעשירה ומעניינת עם ילדו.

המפגש הרביעי - "בינגו התבגרות"

משחק "הבינגו" כולל לוח, שעליו תשעה קוביות הקוביות מכילות מספרים, כל מספר מיצג קונפליקט נפוץ בין הורים למתבגרים לדוגמא, הורים אשר בלוח, שלהם מצוינת הספרה תשע נדרשים לענות על דילמה מס' תשע אותה מציגה המנחה. יתרונותיו של משחק זה הם:

§     העשרה הדדית-ההורים יכולים ללמוד המון האחד מהשני לעיתים נוצר מצב, שלהורים יש שפע של חכמת חיים וידע,כך יש העצמה הדדית. וההורים מעצימים ומחכימים האחד את השני.
לדוגמא בדילמה, שילדי אינו מדבר עימי מספיק. לאחר דיון ומחשבה משותפת עם ההורים מצאתי, שאצל המתבגרים נוצר מעיין שריון והם לא מספרים להורים על רגשות/ פחדים/ מחשבות ,נוצר מצב,
שבו לעיתים הם מסתירים רגשות אלו אפילו מעצמם ודבר זה מגביר את תחושת המצוקה שחשים המתבגרים.
     המתבגר זקוק מאוד להוריו למרות שמשדר הפוך "וכך תסכול הפך להבנה" 
 

המפגש החמישי - סיכום

עוסק בסיכום ומשוב על הנלמד בצורת איגרת לילדי המתבגר.
הסדנא זוכה להצלחה כבירה וישנה דרישה לסדנאות נוספות בתחום.
 
אני מעבירה סדנאות לטיפוח תקשורת בקרב הורים מורים ומתבגרים .

 

אשמח לעמוד לרשותכם בכל מידע נוסף במייל: perach6@netvision.net.il