מגילה ט"ז ..'חוץ משירה זו שצריכה להיות אריח על גבי אריח לבנה על גבי לבנה שלא תהיה תקומה למפלתן' פרש"י... לבנה הוא חלק שהוא כפליים מן הכתב וכו',
ובדעת רש"י פירשו ג' שיטות: אץ כפליים לאו דוקא העיקר שיהיה יותר חלק (רווח) מן הכתב אפ' של אחד מן הצדדים כגון יותר מה'ואת' (לפי' זה אין חשש בתמונה המצורפת של תחילת השרשור). ע' קו"י ובשו"ת מנחת יצחק ובאור לציון ח"א ומ"מ בעינן לכל הפחות שיעור פרשה ט' אותיות קטנות או לכתח' ג' פעמים אשר. ב. כפליים מן הכתב שבאחד הצדדים הגדול יותר והיינו פעמיים פרשנדתא וכו' שיהיה חלק. ג. שיטה שלישית כפליים משני הצדדים כלומר פעמיים פרשנדתא ופעמיים ואת. הרוב נוהגים כשיטה הראשונה לכל הפחות שיהיה שיעור פרשה והגריש"א החמיר מאוד בענין ודדקדק כהשיטה השלישית. (מקור: סת"ם מורה דרך לקונה של הרב מנדלוביץ)
בפשטות כפי הנראה בתמונה למרות שהרווח קטן, יש בו שיעור פרשה של ג' פעמים אשר כמו רוחב האותיות של 'איש' אבל לא רווח כפי האותיות הכתובות בעמוד זה. א"כ ודאי כשר לענין הידור הבוחר יבחר עד כמה הוא רוצה לצאת ידי שאר השיטות המצריכות יותר רווח (שיטות ב' וג' המוזכרות לעיל).
|