אז למה מכשירים את זה וזה נהיה דבר שבשגרה ואין פוצה פה על זה?
ותמיד הציקה לי השאלה עד כמה סופר צריך לחשוש לדעות האלה אם זה מה שנותן לו תמריץ לכתוב, הרי בדיוק מהסיבה הזו קבעו בהלכה שאדם צריך לבדוק מזוזות ותפילין כל X זמן וכל עוד הסופר הוציא דבר מתוקן תחת ידו האם הוא צריך לחשוש שאם כתב עם מי קלף או אבקה אז הדבר עלול להיפסל עוד X זמן ?.
בין הסופרים הותיקים ישנם כאלה שכל פעם שיש בעיה הם מסתבכים ולא יודעים מה לעשות, וישנם כאלה עם ''חוש ריח'' שמרגישים מיד איפה הבעיה.
וזה מגיע על ידי ששמים לב כל הזמן לכל דבר.
הקולמוס לא מתפקד?? זה לא חכמה להחליף אותו, תבדוק איפה הבעיה (בחריץ/ בחוד/ בחדות/ בקירות) ותתקן
הכתיבה לא מצליחה?? זה לא חכמה להפסיק היום ולהמשיך מחר, תנסה לשנות את הלחות בחדר או לדלל את הדיו ותבדוק מה עוזר
הדיו מתפשט?? לפני שאתה מורח כל מיני דברים פשוט תנסה בדרכים טבעיות כמו להסמיך הדיו או לשייף הקלף וכו' וכו'
ככה עם הזמן תקבל אינטואיציה וכל בעיה פשוט ''תרגיש'' לבד אם היא בקלף או בקולמוס או בדיו או בלחות או בתנוחה או במיליון דברים אחרים שיכולים להיות, ותדע מיד איך לפתור אותה
האם למישהו יש ניסיון עם תיקונים לספר תורה ישן (כ-100 שנה+)
עם איזה דיו הכי כדאי להשתמש?
אשמח לקבל ממי שיש לו ניסיון בנושא הנ"ל כל מה שרק אפשרי (כאמור קודם כל איזה דיו, כמו כן איך לשמר אח"כ שהתיקונים לא יקפצו מהקלף וכן כמובן האותיות עצמם וכו' וכו')
עברתי בהצלחה מבחן במשמרת הסת"ם ונראה לי שהגיע הזמן לנסות קצת לכתוב. אני מחפש מורה שיוכל לכוון אותי בתחילת דרכי מאזור הדרום עם עדיפות לירוחם דימונה או באר שבע...מצפה רמון גם אשמח לכל עצה תודה רבה
לקוח התעניין אצלי על שיר השירים על קלף. אמרתי לו שישנם 3-4 הבדלים בין הכתיב לקרי ושיזהר לא להתבלבל. ("רחיטנו" ברותים ולא רהיטנו, קומי "לכי" ולא קומי לך, לבבתיני "באחד" מעיניך במקום באחת, ועוד שינויים קלים)
בקיצר הוא שואל אם אני יכול לכתוב לו את הקרי ישר במגילה או לא. (הוא ספרדי, וכמובן שהוא לא מברך עליה)
לא לעשות כמו כל גחמה שאיזה אדון מבקש, זה מוריד את הערך (גם לא יקרה כלום אם האדון הנכבד הנ''ל יקדיש דקה שלימה מזמנו היקר וישנן את שלשת ההבדלים בין הקרי לכתיב, זה לא כזה מסובך)
ב. אמנם מותר לקרוא בברכה במגילת אסתרשחסרים בה מילים אך היא אינה קדושה כשאר כתבי הקודש אלא אך ורק כשרה לענין לצאת בה ידי חובת קריאת המגילה שחייבונו חכמינו. (וכמו מגילה שכתובה בשאר לשונות שיוצאים בה ידי חובה אף שכמובן אין בה שום קדושה כמבואר בסוגיא במס' מגילה), וכל שינוי מהמסורה גורם שהמגילה לא תהיה קדושה אלא כמו חומש, ממש ממש כמו ספר תורה ונביאים שאם חסר אפילו אות אחת אע''פ שכשר לחומשים (לענין שאינו כקורא על פה ולהרמב''ם גם לקריאת התורה) אבל אין בו קדושת כתבי הקודש
בהתחשב בכמויות הפסולים שיכולים להיות בסת''ם, ובפרט בתפילין ומזוזות, צריך למקד את כל הכח והבירורים ברמת הכשרות והירא''ש והידיעות של הסופר,
לבחור סופר רק בגלל שהוא לא אוכל בשר בימות החול זה גישה גרועה מאוד (גם לבחור בסופר מסוים בגלל שהוא מקפיד על טבילת עזרא זה לא גישה נכונה, יש דברים הרבה יותר חשובים, מקווה זה בתחתית הרשימה)
ממש מציאה, מגילה 11 שורות המלך קטנה וקומפקטית גודל כתב 6 מ"מ כל הגובה של הקלף רק 10 ס"מ קטנה וקומפקטית כתב מדהים ביופיו כתב ספרדי במחיר מציאה של 3500 ש"ח (לפני פורים המחירון שלה לפרטיים נע בסביבות 7000 ש"ח) לפרטים 0533142939 ניתן לקבל תמונות במייל a0533142939@gmail.com