x
בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 
 
 
Hosted by ImageHost.org 
 
                                                                              שירי פרשה לא ידעתי על זה כלום אבל לא נורא נקווה
                                                                                                  שתחזור בקרוב המון דברים חדשים!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                       
 
                                                                              
 
 
 
 
 
מס' הגולשים כרגע באתר משחקי דפדפן
 
התפריט הימיני
של...........
משחקי דפדפן
 
 pencil2.gif pencil image by OMGALOLLIPOP ● ראשי עודכן
 
 
 pencil2.gif pencil image by OMGALOLLIPOP ● ספיישלים בקרוב ספיישל חדש
 
 
 pencil2.gif pencil image by OMGALOLLIPOPמדריכים בקרוב
 pencil2.gif pencil image by OMGALOLLIPOPבוני אתרים בקרוב
 
 
 pencil2.gif pencil image by OMGALOLLIPOPמוזיקה בקרוב
 
 
 pencil2.gif pencil image by OMGALOLLIPOPמועדון משחקי דפדפן בקרוב
 pencil2.gif pencil image by OMGALOLLIPOPמגזין משחקי דפדפן בקרוב
 pencil2.gif pencil image by OMGALOLLIPOPגולשים קבועים בקרוב
 
 
 
 
 

ביקורת: The Sims 3

 

מפתחת: EA
מפיצה: EA
תאריך יציאה: 2.6.2009
פלטפורמות: PC, Mac, iPhone, Mobile

מעריצי הסימס ברחבי העולם- הגיע הזמן להתפטר מהעבודה, לזנוח את בני הזוג ולהשמין מול מסכי המחשב. ההיסטריה מכה בפעם השלישית

וויל רייט, היוצר המיתולוגי של הסימס הראשון (וגם SimCity), לא היה מעורב במיוחד בהפקה של הסימס 3. לפחות, זה מה שמספרים. מוזר שדווקא בלעדיו הצליחו מפתחי המשחק להגשים את החזון השאפתני עליו הוא דיבר עוד בשנת 2000, אך מעולם לא הצליח להביא לידי מימוש.

SimsVille היה אמור להיות שילוב בין הסימס לבין SimCity ולאפשר לכם לשלוט על שכונה שלמה, לעצב את הבתים בה ולנהל את החיים של אנשיה. SimsVille בוטל בזמנו על מנת להתרכז בפיתוח תוספות לסימס, ועכשיו, תשע שנים לאחר מכן, הוא חי ונושם- וקוראים לו The Sims 3.

לפני שאנחנו בכלל מתחילים בביקורת, הערה: הרבה אנשים, בעיקר גיימרים, לא אוהבים את הסימס. זכותם. הסימס 3 כנראה לא ישנה את דעתם. אבל מי שמחפש חוויה ייחודית שמאפשרת לו לספר סיפורים, לעצב בתים ודמויות, לבנות חיים וירטואליים שלמים, להפעיל את הדמיון ולקחת חלק בקהילה גדולה שאוהבת לשתף את היצירות שלה, ימצא בסימס 3 את כל מה שהוא אוהב.

הטוב
  • עיר פתוחה שתוכלו לחקור בחופשיות
  • קהילה וירטואלית מציאותית ומשכנעת
  • נראה צבעוני ומזמין
  • המון תוכן
  • אפשרויות כמעט אינסופיות להתאמה אישית
הרע
  • תצטרכו לקנות את כל התוכן הנוסף
  • לסימים יש בעיות התמצאות בשטח
  • אי אפשר לעקוב אחרי הסימים לתוך מקום עבודתם ומבני ציבור
והמטרה
  • עדיין- לכלוא את הסימים בין 4 קירות ולראות אותם סובלים עד למותם


טריילר ל- The Sims 3

"בצלם אלוהים ברא אותו"

כמו כל חובב סימס הגון, הדבר הראשון שתעשו (לאחר שתצפו בסרטון הפתיחה המאוד מבדר) הוא ליצור סימים משלכם ולשכן אותם בשכונה. כאן תקבלו את ההזדמנות שלכם לשחק לכמה דקות את אלוהים וליצור אדם.

כאן תבחינו בשינויים שהוכנסו במערכת בניית הדמויות. הממשק הרבה יותר ידידותי ומזמין, ובעל אפשרויות התאמה אישית רבות יותר. הדמויות שתיצרו בעזרתו תהיינה הרבה יותר מגוונות מאלה שהייתם יכולים ליצור בכותר הקודם.

מעבר לאפשרות להתאים אישית כל פריט לבוש, החל מהעיצוב ועד לצבע, ואפילו למקם נקודות חן על פניו של הסים שלכם, תוכלו להכתיב לסימים אישיות הרבה יותר מפותחת מזו שהיתה להם עד היום בעזרת שורה עצומה של "תכונות אופי" שניתן לשלב ביניהן. רוצים בשלן גורמה שהוא גם חובב סכנה, גס רוח ובר מזל? אולי צמחונית עדינה, אידיאליסטית ופרנואידית? הכל כאן.

שינויים נוספים כוללים שלב נוסף בחייו של הסים, וחייו הבוגרים כעת מחולקים לשני שלבים: מבוגר-צעיר ומבוגר. כמו כן, מבנה הגוף ניתן סוף סוף להתאמה נוחה, ולא תצטרכו לבחור בין מקל לבין מקרר מהלך. תוכלו גם לעשות את הסים שלכם שרירי היישר מהתנור, מבלי לייבש אותו שלוש שעות ביום על מכשיר האימונים רק כדי שיתרחבו לו קצת הכתפיים. כמובן שעדיין תוכלו ליצור בחור עם עור ירוק ושיער סגול. זו פשוט מסורת של הסדרה. לכו תבינו.

בנייה מעולם אחר

כרגע תוכלו לבחור בין שתי ערים בלבד, כאשר אחת מהן מותקנת יחד עם המשחק ואחת מהן תצטרכו להוריד (בחינם). בכל אחת מהן תוכלו לבנות בית חדש מאפס או להשתכן בבית מוכן. כרגיל, הבניה ועיצוב הבית תופסים מקום של כבוד במשחק, ותמצאו כאן המון אפשרויות בנייה חדשות, סוגי רצפות וקירות חדשים, גגות וכדומה.

ממשק הבנייה מחולק לפי "חדרים" ולא לפי קטגוריות. למשל, אם תחלצו על כפתור ה"סלון", ייפתח תת-חלון בו תוכלו לבחור טלויזיות, כורסות ושטיחים. אם תלחצו על כפתור ה"אמבטיה" תוכלו לבחור מקלחות, כיורים ומראות. הממשק החדש מאוד נוח וחוסך המון זמן בחיפוש אחר בדיוק אותו אגרטל שראיתם קודם, אם כי תוכלו להשתמש בממשק הישן אם אתם מעדיפים. עכשיו גם אפשר למקם חפצים באלכסון. יופי, לקח להם סך הכל עשר שנים לעשות את זה.

להתקדם אל העולם הפתוח

ברגע שתסיימו להתאקלם בביתכם החדש (כן, הסימים עדיין מתפעלים מעציצים חדשים ויבלו כמה דקות בבהייה בהם) תוכלו לצאת להסתובב בעיר.

לצאת לעיר? בהחלט. השינוי הגדול ביותר במשחק השלישי הוא העיר, בה תוכלו להסתובב כאוות נפשכם מבלי להתקל במסך טעינה אחד. זהו, אתם כבר לא מוגבלים לבית שלכם, אלא יכולים לצאת ממנו באופן חופשי ולהתחיל לסייר באזור, להכנס לבתי השכנים, לשבת בבית הקפה ולחפש לעצמכם עבודה.

קשה להאמין עד כמה השינוי הזה משמעותי. במקום להצטמצם ל- ד' אמותיכם, במה שהרגיש כ"בית-בובות וירטואלי", העיר החיה והנושמת שסביבכם, השכנים, החברים, העסקים ומבני הציבור הופכים את החוויה למשכנעת וסוחפת הרבה יותר מאי פעם. עכשיו קל יותר לטבוע באשליה שאתם באמת מנהלים חיים וירטואליים אי שם בפרוור אמריקאי, מוקפים באנשים ובעולם אמיתי.

שימו לב כי עולם הסימס סוף סוף התקדם לעידן המודרני ויש לכל סים מכשיר טלפון סלולארי, בעזרתו תוכלו לעשות את כל מה שעשה הטלפון הביתי במשחקים הקודמים. תוכלו גם לצלם בעזרתו תמונות מנקודת מבטם של הסימים שלכם ולשמור באלבום המשפחתי, לתיעוד זכרונות. כדי לנוע ממקום למקום תוכלו ללכת, לנסוע במונית, ואפילו לרכוש מגוון מכוניות לשימושכם הפרטי.

אנשים, מפוליגונים

הפעם, הסימים שלכם הרבה פחות תלויים בכם, וזה הכל לטובה. המשחקים הקודמים נתנו לפעמים הרגשה שאנחנו מטפלים בילדים בני שלוש, ולא כמו מדיה בידורית. גם מדי הצרכים של הסימים, שקובעים את מצב הרוח שלהם, מתרוקנים הרבה יותר לאט, כך שלא תצטרכו לחפש שירותים כל חמש דקות, לנקות את המטבח כל דקה ולתפוס תנומה פעמיים ביום כדי שהסים לא יתמוטט לכם מעייפות.

למעשה, הסימים שלכם כל כך הרבה יותר עצמאיים, עד שרוב הזמן בכלל לא תצטרכו להתערב במעשיהם. זהו גם אחד החסרונות במשחק- אפשר רוב הזמן פשוט לבהות במסך.

מערכת האינטרקציה בין הסימים עברה שינויים. הפעם היא מבוססת על בחירה בין קבוצות כלליות יותר של נושאים לשיחה, ולא על מתן פקודות מוגדרות כמו "דבר איתה על פרחים! פרחים אמרתי!". ברגע שתקבעו נושא כללי, השיחה (בסימליש, השפה המומצאת החמודה של הסימים) תתעצב לפי תחומי העניין של הסימים ושאיפותיהם, ויכולה להמשך שעות ולהחליף נושאים אוטומטית.

להתרכז בדברים הגדולים בחיים

לא הכל אוטומטי במשחק. כמובן שעדיין יהיה עליכם למלא את שאיפותיהם של הסימים שלכם, אם זה במישור האישי או המקצועי. למשל, ככל שתתקדמו בעבודה ותקבלו תפקידים מכובדים יותר הסימים שלכם יהיו שמחים ומרוצים יותר מעצמם. הבטחון העצמי שלהם יעלה וכמו כן גם הפרודוקטיביות. על הישגים כאלה תקבלו נקודות אותן תוכלו לבזבז על אייטמים מיוחדים, כגון טלפורטר נייד.

מצד שני, תתמקדו הרבה פחות בחייהם הפרטיים ובנקודות הקטנות של הניהול היומיומי של החיים. הסימס 3 מתרכז בתמונה הכוללת, הגדולה יותר, ומשאיר לאינטיגנציה המלאכותית לטפל בטרדות היומיום הקטנות. זה דווקא נותן הרגשה הרבה יותר משכנעת של סימולטור חיים אמיתים. בואו נודה בזה- אפילו לשחקני מחשב יש חיים מחוץ לבית, וסימס 3 עושה עבודה נהדרת בהמרה שלהם לצורה דיגיטלית.

קפיצת ראש לעולם של תוכן

לפני שתכנסו למשחק עצמו תזכו לבקר בעולם התוכן ובחנות הוירטואלית של סימס 3. מערכת תוכן זו, בשונה מזו של Spore למשל, אינה חלק אינטגרלי בתוך המשחק עצמו אלא מופיעה כעמוד המזכיר מאוד דפדפן אינטרנט. בחירה מוזרה למדי לאחר שמערכת התוכן של Spore זכתה לשבחים רבים.

בעזרת מערכת התוכן תוכלו להתעדכן בחדשות הקהילה, להוריד תוכן חדש, להעלות תוכן שאתם יצרתם ואף לקשר את המערכת לעמוד הפייסבוק שלכם (זה רק אני, או שעוד מעט יתחילו לייצר טוסטרים עם חיבור ישיר לפייסבוק?) כך שחבריכים ואתם תוכלו לקבל עידכונים ישירות לדף הבית שלכם בכל פעם שיקרה משהו חשוב.

הטכנולוגיה מאחורי הוילון

המנוע הגרפי של סימס נכתב כולו מאפס כדי להצליח להתמודד עם העיר הפתוחה, האנימציות החדשות ואפשרויות ההתאמה האישית. לא ניכרת קפיצה משמעותית בגרפיקה, אך זה מובן מאליו שצריך לוותר על חלק מהיופי לטובת העיר הפתוחה וכדי להוציא את זמני הטעינה מחוץ לתמונה. הסימים עצמם, מצד שני, נראים טוב יותר והרבה יותר אנושיים מבעבר. תוסיפו לזה את היכולת לנהל את חייהם של עשרה סימים בקצוות שונים של העיר בבת אחת, ותקבלו חתיכת חוויה צבעונית.

הופתעתי ושמחתי לגלות שהמשחק רץ אצלי בקצב מהיר של כמאה פריימים לשנייה, מה שאומר שהוא לא יאתגר גם מערכות ישנות וחלשות בהרבה. יחד עם זאת, כמו לכל משחק חדש ומנוע חדש, יש לו כמה בעיות. לסימים יש בעיות התמצאות קלות ולפעמים הם נתקעים אחד בשני כמו רובוטים עד שהבינה המלאכותית מתאפסת על עצמה. לסימים שלכם יש גם דחף בלתי נשלט לעמוד בפינה מסויימת של הבית בכל פעם שהם ייכנסו, ורק אז יתפנו לשאר עיסוקיהם. זה כאילו שכדי "להכנס לבית" הם חייבים להגיע למקום מאוד מסויים בתוך הבית, ולא רק לעבור את דלת הכניסה.

צלילים עליזים

מוזיקת הסימס האופיינית חוזרת בשלישית, והיא נשמעת כמעין גירסא משודרגת של המנגינה הקודמת, גדושה יותר בצלילים.

השפה הסימית שודרגה גם היא, הפעם יש לה כמה סוגי מבטאים וסגנונות דיבור והיא נשמעת הרבה יותר מגוונת ודומה יותר לשפה אמיתית. משום מה יש לי הרגשה שלא יעבור זמן רב עד שמעריצי הסדרה השרופים ילמדו אותה בעל פה, בדיוק כפי שעשו מעריצי "מסע בין כוכבים".


סרטון אישיות ואינטיליגנציה מלאכותית

השורה התחתונה

סימס 3 הוא משחק מלוטש ומהנה, והוא לא מיועד רק לחובבי הסדרה עד כה אלא לכל מי שיהנה מניהול חיים וירטואליים של אנשים קטנים. שחקנים שמחפשים רק משחקי אקשן או ספורט לא ייהנו ממנו, כמו שהם לא נהנו מהמשחקים הקודמים בסדרה- ואם אתם כאלה, למה בעצם אתם קוראים את הביקורת הזו?

אמנם, ברור מאליו שהסימס 3, כמו קודמיו, בנוי מראש לתוספות אינספור- למשל, אי אפשר לצאת לחופשה ואין חיות בית. אבל היי, סימס הוא לא סימס בלי חבילות תוספת כגון "ספה חדשה בצבע ירוק זית – חבילת ההרחבה".

ציניות בצד, המשחק השלישי בסדרה הנמכרת ביותר למחשב האישי מעולם (100 מיליון עותקים והיד עוד נטויה) הוא ציון דרך וקפיצת מדרגה, ולא סתם שדרוג עם גרפיקה טובה יותר. זהו משחק הסימס הטוב מאז ומעולם, וזה אומר הרבה. לא פלא שהוא כבר שובר שיאי מכירות.

-הסימס 3 דלף לרשת שבועיים לפני ההגעה לחנויות

משחקיות – יותר ממכרת מקראק. לפעמים תבהו במסך שעות מבלי להתערב
גרפיקה – נראה לא רע בכלל, אם כי לא זה העיקר כאן
סאונד ופסקול – כל השירים שהכרנו, יחד עם שפה סימית משופרת
טכני – מנוע יעיל וללא זמני טעינה. בעיות קלות בבינה המלאכותית
אורך חיים – נצחי
ללא ציון מולטיפלייר – אין, אפשר רק לחלוק עיצובים עם חברים

ציון סופי : 92

מה חושבים מבקרים אחרים?

IGN - ציון 8.9
Gamespot - ציון 9.0
Eurogamer - ציון 8
GameTrailers - ציון 9.0

 

ביקורת: Little King's Story

מאת יונתן טפרברג

אזהרה – סיקור זה כולל ספוילרים.

למשחק עם שם כזה, ציפיתי למשחק בסדר גודל בהתאם. בכל זאת, "סיפורו של המלך הקטן"? למה כבר אפשר לצפות? ובכן, מכל השמות, זה השם הכי פחות מתאים למשחק. Little King's Story הוא משחק ענק (ממוצע ציונים של 86.88%), שייקח את כל הסטריאוטיפים שפיתחתם על משחקים צבעוניים שהגיבור הראשי שלהם הוא ילד בן 8, ויזרוק אותם לפח. ואז ישרוף אותם.

חיפש עכברים ומצא מלוכה

בואו נתחיל מההתחלה. וכשאני אומר מההתחלה, אני מתכוון לאחד הדברים הפחות טובים במשחק – הסיפור. זהו אחד הסיפורים היותר הזויים שמצאתי, אך למזלנו, הסיפור לא מהווה חלק משמעותי מהמשחק ולכן זה לא נורא כל-כך שהוא גרוע כך.

לילה אחד, בשקט בשקט, שיחק לו ילד קטן בשם (הכנס שם ילד כאן... כן כן, אתם יכולים לבחור את השם של הדמות הראשית!) עם כמה עכברים צבעוניים להפליא. לפתע, ברחו ממנו העכברים אל עבר היער. "חזרו, חזרו!", צעק הילד בעודו רודף אחר העכברים. לפתע עצרו העכברים מול סלע גדול ואימתני. הילד הקטן הושיט את ידו, נגע בסלע, והסלע התפוצץ. בתוך הסלע הסתתר לו כתר, זהוב וזוהר, משובץ יהלומים נוצצים ומרהיבים. הילד שם את הכתר על ראשו, כשלפתע הגיע ברנש עם שפם סגול בצורת W שאמר: "מצאתי אותו! מצאתי את המלך!". מאותו רגע, כל חיות היער התגודדו סביב הילד הקטן, שעתה נחשב כמלך כל הממלכה.

כן, זה הסיפור בערך. מכאן ואילך אתם תחיו בארמון המלכותי (שבתחילה נראה יותר כמו בית נטוש), ותשלטו על ממלכת אפולקו (Apolko). זה די מוזר, לדעתי, שאפשר לבחור שם לילד, אך לא לממלכה.


טריילר ל-Little King's Story מ-TGS 2008

שר הכל-דבר

מכיוון שילד בן שמונה לא יכול לנהל ממלכה לבדו, יעמדו לרשותכם 3 שרים שיעזרו לכם לבצע מגוון פעולות. האוזר (Howser) ייתן לכם גישה לתפריט הבנייה, שם תוכלו לבנות מבנים ושדרוגים, והוא גם יבדוק בשבילכם את הדואר ויביא לכם מכתבים מהתושבים שלכם (עוד על כך בהמשך). ורד (Verde) תספק לכם סטטיסטיקה על הממלכה (כמות התושבים לפי ימים או עבודות ומצב הרוח שלהם), וגם תתעד את מסעותיכם בעולם (או במילים אחרות, תשמור את המשחק). ליאם (Liam), הידוע גם כ"שר הכל-דבר", יעשה... כל דבר. כמעט. הוא, למעשה, ישמש כמדריך שלכם, ייתן לכם מידע על עבודות שונות ויסביר כיצד לשחק במשחק.

כל פעם כשתרצו לקרוא להם, תשבו על כסא המלכות ותצלצלו בפעמון. אכן מלכותי למדי.

איזה יום יפה...

כאמור, מהרגע ששם הילד את הכתר על ראשו, הוא נחשב כמלך כל הממלכה. לצערו, הממלכה שלו די קטנה. הממלכה מורכבת בתחילה מעיר קטנה עם כמה בתים, וכאשר תמצאו מספיק כסף (הנקרא במשחק Bol), תוכלו לקנות מגוון מבנים חדשים, החל מבתים חדשים שיוסיפו אנשים לממלכה, דרך מקומות עבודה שיאפשרו לכם לשנות את עבודתם של התושבים, ועד לשדרוגים, כמו בונוס חיים לכל תושב, שדרוג נשקים ועוד.

כסף ניתן למצוא במגוון דרכים, אך בסופו של דבר כולן מובילות לרומא (או במקרה הזה, לכס המלכות). כל חפץ (למעט הנשקים) שתמצאו במהלך המשחק, בין אם זה על-ידי חפירת בורות, ניעור עצים, תקיפת מפלצות (הנקראות במשחק Onii), הרחבת הממלכה או על-ידי פתיחת ארנקים בגובה 2 מטר, יתווסף למאגר החפצים שלכם. החפצים האלה יישארו שם עד שתשבו על כס המלכות, שם החפצים יומרו לכסף. חפצים מצויים שווים פחות, וחפצים נדירים, כמובן, שווים יותר. כמעט לכל חפץ יש גרסה רגילה, וגרסה נוספת ששווה יותר. יש לציין שיש מגבלה לכמות החפצים שאתם יכולים לשאת.

היפוך תפקידים

כסף לא רק ייתן לכם גישה לבניינים חדשים, אלא גם יאפשר לכם לאמן את התושבים חסרי התועלת שלכם למגוון תפקידים ועבודות. העבודות נעות מחיילים שיכולים לקפוץ על אויבים, דרך בנאים שבונים גשרים ומדרגות, ועד לטבחים שמבשלים תרנגולות ענק לתבשיל יקר ערך. למרבה הפלא, רוב העבודות עולות כסף. זה די הגיוני למשחק, אבל בסופו של דבר זה די מוזר שהתושבים גובים עשרות אלפי "בול" בשביל עבודה אומללה.

לכל עבודה יכולות מיוחדות משלה. חוואים חופרים מהר יותר ויכולים לפתוח אפילו חורים קטנים, חיילים משוריינים יכולים לשרוד זמן רב יותר בקרב ועושים יותר נזק, וכורי אבן יכולים לפצח סלעי ענק לרסיסים קטנים. אתם תצטרכו את היכולות המיוחדות של כל אחד מנתינים שלכם על מנת לחקור את העולם.

עולם פתוח לכול

העולם גדול הרבה יותר ממה שאתם חושבים. בתחילת המשחק תהיו מוגבלים לאזור קטן מול ממלכה יריבה אחת, אך לאחר מכן, פאנצ'ו (Pancho), שור המחמד שלכם, יביא מכתב ממלכות אחרות, וכך תגלו למעשה, שהעולם הרבה יותר גדול ממה שחשבתם. העולם מושפע חלקית מהזמן במשחק.

מהרגע שתצאו מהטירה בבוקר ועד שתחזרו אליה, שעון המשחק יתקתק. השעון מופיע בצד שמאל למעלה, והוא מציג את השעה כרגע. כל כמה דקות תעבור שעה אחת במשחק. חלק מהמפלצות לא יהיו פעילות בשעות הבוקר, ואחרות לא יהיו פעילות בשעות הלילה.

המפלצות במשחק מיוחדות, ורובן שונות אחת מהשנייה כמעט לחלוטין. כמעט לכל מפלצת יש דרך מיוחדת להבסה. לדוגמא, טבחים יכולים לחסל תרנגולות ענק במכה אחת (ועוד לתת לכם חפץ יקר ערך!), וכורים יכולים לחסל מפלצות אבן במכה אחת.

העולם מחולק לאזורים, כשלכל אזור מפלצות ייחודיות משלו, ו"אזור סכנה" המסומן בפסים צהובים/שחורים וקונוסים. ברגע שתכנסו אל אזור הסכנה, תלחמו בבוס האימתני המגן על האזור. לכל בוס יכולות וחולשות משלו. לכל בוס, כמו כל בוס שמכבד את עצמו, יש תבנית מהלכים שניתן לזהות בקלות, ובכך להגיע לניצחון מזהיר. כשתנצחו את הבוס, תשתלטו על האזור עליו הוא שמר. האזור יהיה נקי מאויבים מאותו רגע, וגם תוכלו להרחיב באמצעותו את הממלכה שלכם.


טריילר ל-Little King's Story מ-E3 2008

עם זאת, חלק מהאזורים במשחק נשלטים ע"י ממלכות אחרות. ממלכות אלה מוגנות על-ידי מפלצות, שלא יהססו להגן על המלך שלהן. רגע לפני שתתקפו את המלך, תקבלו עצה מאלוהים (כן, יש אלוהים, והשליח שלו הוא תרנגול הודו מדבר), שיסביר לכם איך לנצח את המלך, ובאיזה חיילים הכי כדאי לכם להשתמש. כל מלך מיוחד בפני עצמו, וחלק מהם יהוו משחק בפני עצמו, כמו לדוגמא מלכת ממלכת הממתקים, שכדי לנצח אותה יהיה עליכם להעיף אותה כמו במשחק פינבול (רק שבמקום באמפרים יש חיילים) אל עבר מזלג ענק.

כל אזור בממלכה הוא בעל סגנון ייחודי משלו. כשתפתחו את הממלכה שלכם, תוכלו לבנות את עיר החיילים, בה תוכלו לשכור חיילים חזקים וכורים, או תבנו את ארץ הקסמים, בה תוכלו לשכור קוסמים, וכן הלאה. כל אזור גם מעוצב בצורה המתאימה לו, כך שעיר החיילים, לדוגמא, תהיה מלאה בפסלי חיילים ועמדות הגנה.

ועכשיו לביקורת

אחרי כל-כך הרבה דיבורים על העולם ומה שיש בו, זה הזמן להתייחס לאיך שהוא נראה, על הגרפיקה של המשחק. כל אזור שנמצא בשליטתכם יהיה צבעוני ופורה, עם מגוון פרחים, שיחים, תושבים ועוד. אזורים מלאי מפלצות יראו אפורים וקודרים, מה שבאמת מעצים את ריגוש חקירת העולם. עם זאת, הגרפיקה לא באמת פורצת דרך או מרהיבה במיוחד. כבר היו כותרים יפים יותר על ה-Wii, אך זה לא אומר שהמשחק לא נראה יפה בסופו של דבר. פשוט היה ניתן לעשות את זה יותר טוב.

חלק מהסרטונים במשחק מועברים על ידי ציורים נעים, שבאמת נראים כאילו הם צוירו על ידי ילד בן 8. ילד בן 8 עם יכולת ציור מדהימה, יש לציין. עם זאת, המפיקים הניחו שהיה נחמד להוסיף אפקט של קמטי נייר. זה אכן נראה נחמד, אך בסופו של דבר זה פוגע בסרטונים יותר מאשר שזה מוסיף.

קלאסיקה

המוזיקה במשחק מבוססת ברוב רובה על מוזיקה קלאסית, יחד עם נגיעות קטנות של כלי נגינה "מלכותיים", כמו חצוצרות ותופים. המוזיקה בהחלט מוסיפה הרבה למשחק מכיוון שהיא מתאימה את עצמה לאזור ולמצב בו אתם נמצאים. המוזיקה תשתנה כשתהיו מוקפים אויבים, כשאתם בקרב נגד בוס או בזמן שאתם משוטטים לכם בהנאה וברוגע בממלכה הצבעונית שלכם. המוזיקה, בסופו של דבר, לא נשמעת כבדה או רצינית מידי, אלא קלילה ומעט ילדותית, לא משנה איפה אתם נמצאים או מתי.

הדיבוב, לעומת זאת, הוא בלבול שכל מוחלט, שחוזר על עצמו אחרי כמה זמן. לכל דמות ג'יבריש משלה, מלבד ממילה אחת – השם שלה.

מתחת לאפס

עם כל הדברים הטובים שאמרתי על המשחק, ניתן לחשוב שהוא כמעט מושלם. ובכן, 'כמעט' זו מילת המפתח פה. עד כמה שהמשחק כיפי, אי אפשר שלא להתעצבן על הנתינים הטיפשים שלכם. הנתינים לא יכולים לחשב מסלול בצורה הגיונית, כל מה שהם יודעים לעשות זה לרוץ אחר המלך ולמלא את הוראותיו. כך שלדוגמא, אם תנסו לעלות על מדרגות אך לא תעשו זאת בצורה מדויקת על חוט השערה, אחד החיילים עלול ליפול, ואז יהיה עליכם לחזור חזרה ולנסות שוב (לפחות עד שתגלו סידור חדש של חיילים, שיאפשר להם לעקוב אחריכם בשורה אחת ארוכה, ולא 3 שורות קצרות). זה די מבאס שהאינטליגנציה של החיילים שלכם היא מתחת לאפס, אך האינטליגנציה של המפלצות גבוהה בהרבה יותר.

מילים אחרונות

לסיכום, סיפורו של המלך הקטן הוא סיפור ענק ומהנה, שיגרום לכם לשחק בו ימים רבים, גם בחיים האמיתיים וגם בימי המשחק. העולם כל-כך גדול שייקח לכם כמה ימים טובים לחקור ולהשתלט על כולו (זו למעשה המטרה הסופית שלכם), אך למזלכם השליטה הנוחה, שמגיבה היטב לפעולותיכם, תקל על החיים שלכם מאוד. המשחק הזה הוא משחק חובה לכל בעל קונסולת Wii שמכבד את עצמו, וגם לאלה שלא מכבדים את עצמם.

הטוב:
+ בוסים מאתגרים ומגוונים
+ מוזיקה נעימה שמתאימה למשחק
+ מגוון ענק של עבודות ומבנים
+ עולם ענק המחכה רק לכם
+ כיף, כיף, כיף!

הרע:
- נתינים טיפשים להפליא
- דיבוב מציק

והמוזר:
לעזאזל, כל המשחק הזה מוזר!

ציון סופי: 88

 
 

FIFA09 - ביקורת

FIFA09 הוא משחק הכדורגל הטוב ביותר שיש נכון להיום. גראפיקה מרשימה ומשחקיות משופרת יעניקו לכם את חווית הכדורגל הריאליסטית ביותר שתוכלו לקבל. היכנסו לביקורת המלאה לXbox360 >>

משחק מכור

סדרת פיפ"א קופצת צעד אחד קדימה; FIFA09 הוא משחק הכדורגל הטוב ביותר שאפשר למצוא על המדפים היום, למרות שיש לו גם בעיות

כמו בכל שנה, גם השנה מתחרות Konami וEA Sports על ליבם של השחקנים. בשנה שעברה ההצלחה המסחררת של PES דעכה מעט,לאחר שPES2008 התברר ככישלון, אבל מצד שני, גם פיפ"א של השנה שעברה לא הציג כל כך הרבה חידושים. החידוש הגדול בא דווקא בקיץ: Euro 2008 התברר כאחד ממשחקי הכדורגל הטובים ביותר שראיתי. נכון, בתור משחק Euro לא יכולתי להנות מהמשחקיות הנהדרת באמת, אבל עכשיו הגיע FIFA09, הכותר הבא בסדרה, והוא בהחלט משחק הכדורגל הטוב ביותר שתמצאו על המדפים.

יש לציין, קודם כל, שהביקורת הזו מתייחסת אך ורק לגרסאות הדור-הבא של המשחק: לאחר בדיקה של גרסת המחשב אפשר בבירור להגיד שהיא פשוט עלובה בהשוואה לגרסאות הדור הבא. אבל מספיק עם הקשקושים - מה המשחק החדש מציע לנו?

מצבי משחק משופרים ומשחקיות זורמת

כמו המתחרה שלו, גם FIFA09 יציע לשחקן מצבי משחק מגוונים. גם השנה מככב הManager Mode העדיף בהרבה על המקביל שלו בPES, כמובן. מצב הBe a Pro חדש יאפשר לכם לקחת שחקן אחד לבחירתכם (ויאפשר לכם אף ליצור שחקן) ולשחק איתו במשך מספר עונות. בין היתר תוכלו ליצור ולשחק בטורנירים שונים.

אך את עיקר ההנאה מFIFA09 תקבלו מהמשחקיות עצמה: לא רק שהמשחק נראה ממש כמו כדורגל אמיתי, הוא גם מרגיש ככה. תנועות השחקנים ריאליסטיות יותר מאי פעם, התרגילים החדשים עובדים מצוין, והמשחק זורם הרבה יותר. הוא אמנם לא מהיר כל כך, אבל הוא בהחלט מצליח לצמצם את הפער בינו ובין כדורגל אמיתי. ועם זאת, יש לא מעט בעיות עם השליטה שלא תוקנו מהמשחקים הקודמים: פעמים רבות מצאתי את עצמי לוחץ על כפתור מסוים בהתקפה - נניח, מסירה - רק כדי לגלות שהכדור הגיע אל החלוץ שלי, שעומד ממש מול השוער, והוא מוסר את הכדור לשום מקום. התרחיש הזה יכול לקרות עשרות פעמים. מזל שמדובר בבקר משחק, אחרת כבר הייתי שובר את המקלדת עוד פעם.

אבל את כל הדברים האלה בטח כבר שמעתם בביקורות אחרות. הנקודה היא שFIFA09 הוא משחק מהנה וזורם יותר מאי פעם. כן, אפילו התנועות הרובוטיות שעליהן התלוננו שחקני PES לאורך השנים שופרו. הן עדיין מופיעות, למי ששואל, אבל תרגישו בנוכחות שלהן הרבה פחות. מעבר לזה, הכל כרגיל בסדרת פיפ"א: כל הרשיונות לכל הליגות נמצאים כאן ותשחקו במבחר איצטדיונים שונים ברחבי העולם.

גראפיקה מרשימה

FIFA09 מתהדר בגראפיקה פשוט נהדרת. כיאה למשחק כדורגל מהדור-הבא, כל פריט קטן נראה פשוט מעולה. הסוגים השונים של הדשא דומים למציאות; כל מה שמסביב נראה מצוין (מלבד הקהל, אולי); והמודלים של השחקנים מפורטים מאוד. ניתן לראות זאת בסרטוני המעבר הקצרים במהלך המשחקים.

הסאונד, כפי שתיארתם לעצמכם, לא השתנה הרבה משנים קודמות. אבל רגע, מה בעצם היה צריך להשתנות? בEA עשו את הבחירה הנכונה לגבי השירים בתפריט פעם נוספת, הקהל לא ישכח לעודד (ולעיתים תשמעו אף שירי קהל מיוחדים לקבוצה מסוימת), והשדרן.. הוא אותו השדרן המוכר של פיפ"א. אולי כמה משפטים נוספו לתסריט שלו, אבל הוא נשאר אותו הדבר. החיסרון שהיה מאז ומתמיד לשדרנים במשחקי הכדורגל הוא שהם מתייחסים למשחק 'בכלליות' מדי: אין פירוט על שחקנים ספציפיים (וכך, לדוגמא, ניתן לשמוע פעמים רבות במשחק 'השוער הציל את הכדור בצורה נהדרת' או 'המגן עשה עבודה נפלאה').

ומצב מולטיפלייר מעולה

מצב ריבוי המשתתפים של FIFA09 יאפשר לכם לשחק נגד (או לחילופין, ביחד) שחקנים אחרים דרך רשת הXbox Live. בין מצבי המשחק השונים ניתן למצוא את המשחקים הרגילים שתוכלו לערוך נגד החברים, מצב משחק חדש ומרענן בו תוכלו לשחק שתי קבוצות של 11 שחקנים, כאשר כל אחד מהממשתתפים ישלוט על שחקן (אם כי בד"כ אין הרבה שיתוף פעולה בין השחקנים), וגולת הכותרת: הAdidas Live Season, שתאפשר לכם לשחק במספר ליגות שונות במולטיפלייר, כאשר הנתונים על השחקנים מתעדכנים מדי שבוע. מה זה אומר? אם ראיין גיגס הבקיע שלושער במשחק האחרון בליגה (במציאות), הוא יהיה בכושר מצוין גם במשחק. אם יוסי בניון שיחק בצורה נוראית בליגת האלופות, הוא יהיה נוראי גם במשחק.

מוווומלץ!

בשורה התחתונה, FIFA09 - למרות כל הבעיות שבו - מצליח להיות משחק הכדורגל הטוב ביותר שתמצאו על המדפים. אם בקיץ, שEuro 2008 הגיע, המלצתי לחכות קצת למוצר האמיתי, הרי שהזמן הזה הגיע. FIFA09 הוא כותר כדורגל שאתם חייבים לעצמכם, גם אם לא אהבתם את הסדרה עד עכשיו. הורידו את הדמו מהMarketplace בLive, ובדקו אם הוא לטעמכם.

ציון סופי: 4 מתוך 5

אני מזכיר שמדובר אך ורק בגרסאות הדור הבא (הX360 והPS3), ולא בגרסת המחשב הביזיונית. צפו לביקורת על PES09, המתחרה של קונאמי, בימים הקרובים.
 

ביקורת: Far Cry 2

 

Far Cry 2 מצליח להתעלות על המשחק המקורי, ולקיים את מה ש- Stalker הבטיח אבל פספס: עולם ענקי, יפהפה, וחופש פעולה מוחלט להרוס אותו עד היסוד.

מזל, מזל שקוראים למשחק Far Cry 2. אחרת, איך היינו יודעים שזה אמור להיות ההמשך של Far Cry המקורי? הדמויות שונות, העלילה לא קשורה בכלל והמשחק מתרחש בסוואנה האפריקאית במקום על אי קריבי. המנוע הגרפי חדש לחלוטין, וגם חברת הפיתוח המקורית, Crytek, הוחלפה באנשי הסטודיו הקנדי של Ubisoft.

אני שמח לבשר שכל זה רק לטובה. החבר'ה שיצרו בעבר את ספלינטר סל, "הנסיך הפרסי" ו- Assassin's Creed, מוכיחים שוב שהם יודעים את העבודה שלהם מצויין, ומציגים בפנינו את אפריקה כמו שמעולם לא הכרנו אותה: יפהפיה, ענקית, פראית - ומלאה בשכירי חרב ובכוחות עויינים אותם עלינו לחסל במגוון עצום של דרכים, לבחירתנו.

הודות למשחקיות הלא-לינארית ולחופש הפעולה, Far Cry 2 מזכיר קצת את Stalker, אך בעוד סטוקר שם יותר דגש על אלמנטים של תפקידים (והיה מפוצץ בבאגים), פאר קריי 2 מלוטש, מהנה, ומתרכז באקשן. למרות שיש כאן אלמנטים של צבירת נסיון, ביסוס מעמד והשגת נשקים טובים יותר, אלו סתם הערות שוליים בתוך ים הקרבות האינטנסיביים.

ועוד לא אמרתי מילה אחת על האש. אח, האש.

הטוב

  • גרפיקה עוקרת עיניים
  • סאונד מעולה המספק אווירה ייחודית
  • משחקיות סוחפת ומעניינת, עם חלוקה למשימות לפי בחירת השחקן
  • עולם משחק ענק, עם חופש פעולה כמעט בלתי מוגבל

הרע

  • העלילה לא מספיק מורגשת
  • המרחקים עצומים, וזה יכול להמאס אחרי כמה שעות

והמדורה

  • בחיים, אבל בחיים לא ראיתי אש כל כך מציאותית במשחק!


טריילר משובח למשחק, עם מוסיקה מ"בלאק הוק דאון"

"אי שם, באפריקה..."

למרות שלא מדובר במשחק תפקידים, את Far Cry 2 תתחילו בבחירה בדמות שלכם מתוך אוסף של דמויות, כל אחת עם רקע משלה. מהר מאוד תגלו שכל זה היה סתם, כי אין שום הבדל במשחק בין דמות אחת לחברתה. זה הרמז הראשון לכך שפאר קריי 2 עושה לפעמים קולות של משחק תפקידים, אבל בתכל'ס הוא משחק אקשן ברמ"ח אבריו.

לאחר בחירת הדמות, אתם נזרקים לנסיעה על ג'יפ מתפרק אי שם באפריקה. תוך זמן לא רב תגלו כי הנכם בעצם רוצחים שכירים, ומשימתכם באפריקה היא לחסל סוחר נשק הידוע רק בשם "התן". המשימה שלכם משתבשת, כמובן, ואתם נדבקים במחלת המלריה. למרבה האירוניה, "התן" מוצא אתכם במקום שאתם תמצאו אותו, קורא את תיק המשימה שלכם ומשאיר אתכם למות בייסורים מהמחלה. עכשיו באמת רציתי לחסל אותו, בתור חשבון אישי.

למרבה הצער, כאן בעצם מסתיים הצד העלילתי החזק של המשחק, והעלילה הופכת הרבה יותר מפוזרת ומלאה במשימות צדדיות המפריעות להתקדמותה. היה עדיף לו האנשים הטובים ביוביסופט מונטריאול היו מסמנים בצורה שונה את המשימות הקשורות לעלילה במפה, כדי שלא נצטרך לפשפש באפלה.

חברים ואוייבים

לאחר שתבחרו דמות ותעברו את הפתיח המעניין, תתחילו את חייכם כשכיר חרב לכל דבר. תוכלו לבחור בין טוב לרע, מי יחיה ומי ימות. כיוון שמדובר באפריקה, אתם כמובן נכנסים היישר לאמצעו של סכסוך בין ה- APR לבין ה- UFLL, כשלכל קבוצה מטרות משלה וראיית עולם משלה. כל אחת מנסה לפגוע בשנייה, להשיג עוד נשק ועליונות צבאית.

כפרילאנסרים אמיתיים, תוכלו לעבוד עבור צד אחד או עבור שני הצדדים גם יחד, אך בכל מקרה - לא ראיתי שיש לכך השפעה על המשחק או על התקדמות העלילה. דווקא כאן ניתן היה לשים דגש על עקרון הבחירה, כך שאם הייתם, למשל, עובדים רק עבור המורדים, הם היו מספקים לכם הטבות מסויימות כגון נשקים ייחודיים או משלמים לכם סכומים גבוהים יותר עבור המשימות.

חוץ מקבוצות המורדים שנלחמות על חלקת אדמה שכוחת-אל זו, תמצאו במשחק גם כמה "חברים". מדובר באותן דמויות שיכלתם לבחור בתחילת המשחק, וכעת הם נשלטים על ידי המחשב, כך שאם תעזרו להם בל מיני דברים הם יחזירו לכם את הטובה. הם יעזרו לכם במשימות השונות, ידריכו אתכם ואף יצילו אתכם במידה ותמותו. כלומר, ממש לפני שתמותו - כי אחרת אין ממש טעם לחלץ אתכם.


קצת על העלילה של המשחק

איפה הקווסט-לוג שלי?

הרבה יותר מ- Far Cry הראשון או מקרייסיס, פאר קריי 2 שואף להיות משחק יריות בעולם פתוח לחלוטין הנתון לבחירותיו והשפעותיו של השחקן. אתם יכולים להחליט מה לעשות בכל רגע, מתי ואיך. ההשוואה הטובה ביותר היא אולי לסטוקר, אך פאר קריי נוטה הרבה יותר לכיוון האקשן ופחות לכיוון משחק התפקידים.

כאן, למשל, לא תמצאו מערכת איסוף נשקים וחפצים, ויש רק 3 סלוטים לנשקים. גם יומן משימות אמיתי אין, תוכלו לקחת רק משימה אחת בכל פעם ותהיו חייבם להשלים (או לבטל) אותה לפני שתקחו על עצמכם עוד משהו.

מספר המשימות האפשריות עצום ומגוון. שתי הקבוצות הנלחמות על שליטה, ספק הנשק שלכם, החברים שלכם ואפילו קול מסתורי שנותן לכם הוראות בטלפון - כולם ישמחו לתת לכם משימות, ואתם תבחרו כיצד לבצע אותן בפועל.

לדוגמא, נאמר שעליכם לחסל בסיס של אוייבים. מה תעשו? אתם יכולים להתגנב, לתצפת על הבסיס מרחוק, לזהות היכן יש צלפים, היכן יש תחמושת, לראות אילו חיילים מסתובבים לבד כדי לחסל אותם בשקט לפני שאתם פורצים בהתקפה. למרבה הפלא, הפעם יש לכם סכין ציד המותאמת במיוחד למשימה הזו, ולא צריך לאגרף אף אחד עם חליפה אדומה כמו מטומטמים (אהמ, קרייסיס).

מנגד, תוכלו להוציא משגר טילים, לתת טיל היישר במרכז הבסיס, ליצור פאניקה ואז לרוץ ממחסה אחד לשני תוך כדי חיסול האוייבים. לא נראה לכם? תוכלו להצית אש ליד הבסיס בהתאם לכיוון הרוח, לתת לה להתפשט ולגדול, עד שזו תכה בבסיס ותכלה אותו קליל, יחד עם רוב יושביו - ולכם נותר רק לנקות את השאריות.

בפאר קריי 2 קיימת מערכת של הישגים ושדרוגים אשר נותנת בכל זאת מעט טעם בפה של משחק תפקידים. תוכלו, למשל, למלא משימות עבור ספק הנשק כדי להשיג נשקים חדשים או כדי לשדרג את הנוכחיים. תוכלו גם להגדיל את מד הבריאות שלכם או את כמות המזרקים שתשאו איתכם (המשמשים לריפוי), ובסופו של דבר אף לשפר את כלי הרכב שלכם. למרות זאת, אין ממש עלייה ברמות ואין תחושה של התקדמות במשחק. אתם תלחמו באותם האוייבים לאורך כל של המשחק, כך שלא תרגישו שבאמת נהייתם חזקים או טובים יותר.


אפריקה היא מקום קשוח ונוטף דם

מנוע גרפי עם שם של רוסי

למרבה הפלא, פאר קריי 2 לא משתמש בכלל במנוע של המשחק הקודם (או של קרייסיס), אלא במנוע חדש לחלוטין שטרם ראה אור יום ונקרא "דוניה". המנוע הזה נועד לדמות סביבת מחייה דינאמית לחלוטין, המגיבה לפעולות השחקן באופן אקטיבי ומקיימת מערכת אקולוגית מתחדשת. יותר מדי מילים ארוכות? אז רק תזכרו דבר אחד – דוניה הוא מנוע מגניב, שמציג עולם משחק עצום, המתחדש בצורה דינאמית ומציאותית.

דוגמא: יריתם בענף של עץ, הוא נשבר. תבואו לשם אחרי כמה ימים (במשחק, אני מתכוון) ותראו שהענף כבר התחיל לצמוח מחדש! כן, זה אולי לא פרק הזמן שלוקח לענף להתחדש בטבע, אבל אני לא חושב שהייתם מחכים חודש במשחק רק כדי להסתכל בענפים.

המשחק מציג אפריקה יפהפיה כמו שמעולם לא ראינו אותה. עלים נופלים ועפים ברוח, שקיעות וזריחות שובות עיניים, אנימציות מעולות - בעיקר של הדמויות הראשיות - ועוד המון המון. פאר קריי 2 בהחלט יכול לגרום לקרייסיס להזיע, במיוחד כי המנוע מלוטש כמו אבן יקרה. בעוד קרייסיס נאבק עם המחשב שלי על כל פריים ופריים, פאר קריי 2 רץ במלוא הדרו, ללא תקיעות, קירטועים וכדומה, למרות שעולם המשחק גדול פי כמה וכמה מזה של קרייסיס. גם זמני הטעינה קצרים משמעותית מאלה של קרייסיס.

אם אפשר, כמה מילים על האש. כן, אש. היא שבתה את תשומת לבי עוד בתחילת המשחק, אבל רק אחרי כמה שעות משחק טובות באמת ראיתי עד כמה היא מציאותית ויפהפיה. בחיי, לא ראיתי מעולם אפקטים כאלה של אש. אפשר כמעט להרגיש את החום.

ג'ירפות, זברות ומזרקים

מפתחי המשחק לא שכחו לכלול בו כל מיני טאצ'ים קטנים שהופכים את החוויה הכללית להרבה יותר מהנה ומשכנעת. היום והלילה מתחלפים באופן דינמי, ומזג האוויר המשתנה משפיע גם על תנאי הקרב. חוץ מהכיף שבלנהל קרב באמצע סופת גשמים, הרוחות משפיעות על מעוף הקליעים שלכם, במיוחד על יריות ממרחק רב, על האש ועל התפשטותה.

אסור לשכוח שאנחנו באפריקה. עולם המשחק מאוכלס בעלי חיים רבים, שלרוב לא עושים הרבה חוץ מלעמוד וללעוס, אבל זה נחמד שהן שם. זה פשוט תורם משהו לחוויה, כשאתם נוסעים במהירות גבוהה ליד זברה, או דורסים אותה, מה שתעדיפו.

במידה ותיפצעו בצורה חמורה, תצטרכו לבצע ניתוח קטן באמצע שדה הקרב, כמו להוציא את הכדור שפגע בכם מהרגל בעזרת מלקחיים. אני לא יודע למה, אבל אותי אישית זה מאוד הצחיק. טוב, לפחות כאן, בניגוד למשחקים רבים, אתם לא פשוט דורכים על קופסה לבנה עם צלב אדום והופ - הפצעים נעלמו.

גם הנשקים שלכם דינאמיים. הם יתבלו עם הזמן, ואתם אשכרה תראו את זה עליהם. הם יתפסו חלודה, ייסדקו, עד שלבסוף הם יתחילו להתקע, ואתם תצטרכו לשחרר כדורים שנתקעו כדי להמשיך בקרב. במיוחדזה ניכר בנשקים של אוייביכם הנופלים, שהם מאיכות ירודה יותר, ולכן תמיד עדיף להשקיע כמה יהלומים (שמשמשים ככסף במשחק) בקניית נשק חדש.

אינטליגנציה מלאכותית עם פיצול אישיות

הגענו לבינה המלאכותית במשחק, אשר מתנהגת כחיה דו-ראשית. כמו במרבית משחקי עולם-פתוח, הבינה המלאכותית לפעמים נתקעת, ולא יודעת מה לעשות עם עצמה. תראו חיילים שעושים הפסקות קפה באמצע שדה קרב, פשוטו כמשמעו. הם יפסיקו לירות בכם ויתחילו ללכת לאט, בסבבה שלהם, לדבר עם החברים שלהם, כאילו שלא תקעתם להם כדור בגב לפני דקה וחצי.

מצד שני, לרוב הבינה המלאכותית הגיבה טוב מאוד למתרחש, והיית אגרסיבית להפליא. כמה פעמים אפילו רדפו אחריי בג'יפים. החיילים יאגפו אתכם, יתקדמו בקבוצות, יתפסו מחסה, וישתמשו בצמחייה כדי להסוות את עצמם.

מלבד הגלשן (כיף גדול!), הנהיגה במשחק מעט בעייתית. בשם הריאליזם, אי אפשר לעבור למצלמת גוף שלישי בזמן קטעי הנהיגה, מה שהיה מונע ממני כמה התרסקויות. עם זאת, אחרי כמה אימונים תוכלו לדהור בחופשיות במדבריות, לתת גז בפניות ולהשתגע קצת, אחרי הכל – זה לא האוטו של אבא.


"יש הרבה דרכים לשחק בפאר קריי 2..."

ובפעם המיליון – ציפורים מצייצות

שוב קולות ציפורים? תהרגו אותי, אבל את זה אני לא מבין. מפתחי המשחקים לא מודעים לכך שקיימות עוד חיות בעולם שמשמיעות קולות, חוץ מציפורים? מה לגבי תנים, צבועים, אריות (בכל זאת, אפריקה), אפילו סוריקטים? רק שיהיה איזה גיוון, בחייכם!

למרות הקטילה הקצרה – עבודת הסאונד סבירה בהחלט. קולות הג'ונגל סטנדרטיים, וגם האפקטים הבוקעים מהנשקים בסדר גמור, אבל מה שבאמת בולט היא המוזיקה. המוזיקה פשוט עושה את כל האווירה במשחק. היא תהיה איטית ורגועה רוב הזמן, או שבכלל לא תשמעו אותה, אך ברגע שתכנסו למכונית ותורידו את הדוושה עד הריצפה, או תקלעו לקרב יריות מהיר – אז תזכו לשמוע מוזיקת תופים אפריקאית מהירה, שתתאים בדיוק לקצב הקרב ותעזור להזרים קצת את האדרנלין.

בוא נדליק מדורה ביחד

מצב המולטיפלייר של פאר קריי 2 לא יזכה בשום פרסים. הוא סטנדרטי לחלוטין, עם מצבי משחק רגילים ומשחקיות בנאלית. הפתיעה אותי לטובה כמות השרתים והגיוון במצבי המשחק המוצעים לשחקנים, והעובדה שלא היו שום לאגים, אפילו בשרתים של 16 שחקנים ויותר.

מה שדווקא כן מרים את המשחק מעל כל השאר הוא עורך השלבים האינטואטיבי והמאוד פשוט לשימוש שלו. תוכלו בקלות וביעילות לבנות שלבים מאפס, לעצב אותם עם מבנים, לקשט אותם עם עצים וצמחייה, ואז לשרוף אותם בצוותא עם חבריכם לשרת. עם עורך מפות כל כך נוח, אני מצפה לראות המון מפות משתמשים באיכות גבוהה, מה שיכול להחזיק את המולטיפלייר בחיים למשך זמן רב.


הדגמה של מה שעורך המפות יכול לעשות, והמולטיפלייר

השורה התחתונה

החבר'ה ביוביסופט מונטריאול עשו כמה דברים נהדרים עם פאר קריי 2, וכמה דברים קצת פחות. המשחק נוטה קצת יותר מדי לכיוון האקשן, וקצת שוכח בדרך להשקיע בעלילה ולגוון פה ושם עם אלמנטים של משחקי תפקידים. גם הנסיעות הארוכות בין משימה למשימה יכולות לשגע אתכם אחרי כמה שעות. אבל בסך הכל מדובר בתוצאה טובה, שחובבי פעולה יהנו ממנה מאוד.

עם קמפיין מעולה לשחקן יחיד, המון נשקים, חופש פעולה, משחקיות סוחפת, גרפיקה משובחת, מוזיקה מקפיצה - ועוד הרבה דברים טובים, כמו האש! - אין שום סיבה שלא תצאו לפחות לסיבוב נסיון.

משחקיות – מנסה לחדש, לפעמים מצליחה ולפעמים לא. בכל מקרה – מהנה
גרפיקה – מעולה, פשוט מעולה. אפריקה נראית עזובה ונטושה.. אבל היא נראית טוב!
סאונד ופסקול – אחלה מוזיקה
טכני – מנוע מלוטש וקליל יחסית, זמני טעינה קצרים. איזה כיף אחרי קרייסיס...
אורך חיים – הקמפיין ייקח לכם כ- 30 שעות, אבל יש המון משימות צדדיות, וכמובן גם מולטיפלייר
מולטיפלייר – מצבי משחק סטנדרטיים, אך עורך המפות מספק פוטנציאל לקהילה פורחת

ציון סופי : 88

מה חושבים מבקרים אחרים?

Gamespot - ציון 8.5
Eurogamer - ציון 8
IGN - ציון 8.9
Gamespy - ציון 3.5 מתוך 5
GameTrailers - ציון 8.7
 
 
תודה לאתר VGAMES על הביקורות המעניינות!
 
משחקי דפדפן
התפריט השמאלי
של......
משחקי דפדפן
 
 
לוח פרסים: 
 
 
*לעדן מספירס 3 לינקים.דרוש פירוט ממך כדי להכין את הלינקים
 
 
 
                    -מקרא-
 
                       מוכן
 
                  כמעט גמור
 
                     בהכנה
 
                    יוכן בקרוב
 
                   דרוש תיקון
 
                      בתיקון
 
                        תוקן
 
             דרוש פירוט
 
 
                     מפורט
 
 
 

 

 
 לוח מטלות 
 
       
          * לעשות דף בוני אתרים
 
          * לעשות דף מדריכים
 
          * לגמור את דף המוזיקה
 
 
 
                    -מקרא-
 
                       מוכן
 
                  כמעט גמור
 
                     בהכנה
 
                    יוכן בקרוב
 
                   דרוש תיקון
 
                      בתיקון
 
                        תוקן
 
                  דרוש פירוט
 
                     מפורט
 
 
 
 
 לוח בקשות
 
        *לוגו לטמיר ממגזין מרשמלו
 
 
 
                     -מקרא-
 
                       מוכן
 
                  כמעט גמור
 
                     בהכנה
 
                    יוכן בקרוב
 
                   דרוש תיקון
 
                      בתיקון
 
                        תוקן
    
 
 
 לקחתם את מבנה הסרגל השמאלי
של משחקי דפדפן?
 
שימו קרדיט מקושר:
מבנה הסרגל השמאלי שלנו
נלקח מהאתר משחקי דפדפן!
          
                 
המיקום של האתר בגוגל:
משחקי דפדפן
 
 
Hosted by ImageHost.org