x
בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 
 
ה ת ע ו ר ר ו ת 
מחאת  מורי  הסתדרות  המורים  נגד  האופק החדש
 

 

   הפורום על האופק החדש זמני
 
    דף הבית
    ההסכם המלא
    הפורום על האופק החדש
    הפורום על האופק החדש זמני
    השוואה אופק חדש עוז לתמורה
    טבלת ההטעיות של תומכי האופק
    פגיעה בתוספת ותק
    יו"ר ועדת החינוך על האופק
    פורום מכתבים
    העיתונות ומורים על ההסכם
    מהפורום על הפנסיה
    מנהלות האתר
    צור קשר
הרפורמה בישראל לעומת הרפורמה בפינלנד
 
החלטתי ללמוד את הנושא ולהבין במה שונה הרפורמה הפינית מהאופק החדש.
 
לשם כך נכנסתי לאתר ההסתדרות שם מפרסמים ניירות עמדה .
אחד מניירות העמדה הינו על "חקר הרפורמות החינוכיות בפינלנד ובניו-זילנד-הפקת לקחים".
 

מתוך המאמר עולה כי:

  • כיתות קטנות הן בסיס לשינוי פני החינוך ולזמן איכות מורה תלמיד.
  • מתן כבוד למורים הותיקים - מימון הרפורמה לא ע"ח מורים ותיקים.
  • התכנית אינה מבוססת על יום לימודים ארוך בפינלנד.
  • תהליך איטי מבוקר ומוערך של היישום תוך שיתוף מורים ואירגונים.
  • 90% קיצוץ באדמיניסטרציה ולא בפיטורי מורים.

המדינה לא הסירה אחריותה ממערכת החינוך. (לעומת ישראל מתוך:
שחיקת המורה - עומס יתר בעבודת המורה

אני מצטטת: "והמערכת המנהלת -משרד החינוך, אינה מגבה ואינה תומכת בתהליכי התמודדות.
 נוח למערכת שהמורים יהיו שק החבטות ויתנו את הדין על כל תקלה.

-תהליך גיבוש הרפורמה לווה בשיח ציבורי ובשיח עם המורים. לא הוענקה למנהלים סמכות לקבל מורים ולפטר מורים.

המסקנה של מחבר הדוח: " המורים הם גורם מרכזי ובעל עוצמה ביישום הרפורמה."

ואני שואלת את עצמי, מדוע הסתדרות המורים מאמצת ניירות עמדה?
מפרסמת אותם באתר הסתדרות המורים ואפילו משתמשת בנוסח הפקת לקחים.
אך עושה בדיוק ההפך:
  • לא מתייחסת כלל למספר תלמידים בכיתה.
  • הרפורמה מקדמת את שכר המורים החדשים על חשבון הותיקים.
  • יום לימודים ארוך- למרות שבנייר עמדה נוסף על שחיקת המורה, מומלף לא להוסיף שעות פרונטליות כולל פרטניות קבוצתיות.
  • לא מוזכר כלל תהליך של בקרה על הרפורמה.
  • הפקידים במשרד החינוך ימשיכו לשתות קפה אך מורים יפוטרו.
  • המדינה מטילה אחריות על המורה המנהל, אך המשרד מחוץ לתחום!
  • רפורמה סודית נחשפה רק לאחר לחץ. אין שיח לא עם הציבור ובטח שלא עם המורים.
  • המורים אינם גורם מרכזי - יש התייחסות לארגון ולמשרד החינוך.
    המורה שנוטל את האחריות המלאה ליישום הרפורמה אינו שותף רק מבצע.
    ככזה זיכרו איך תהיה לו מוטיבציה לבצע בהתלהבות את הרפורמה?

מורים ראו הצלחה מהי? וכשלון מהו? כנראה שמדינת ישראל, לא ממש מעוניינת ברפורמה אמיתית, אלא בניסיון להפגין שרירים ולהראות שהמורים הם הם לא בסדר.

אסור לנו להסכים לכזה ביזיון עלינו לעצור זאת בכל דרך אפשרית , חיתמו על עצומה נגד הרפורמה והפיצו נייר זה בכל חדרי המורים

נכתב ע"י תמי חנוני

חברת מרכז הסתדרות המורים

עוצמה למורים



 

  י