x
בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 
 
שירותי פרסום וקידום מוצרים באינטרנט
 
פרסום בגוגל
 
 
 
 
 
1. למה בכלל צריך פרסום בגוגל?
ישנן 5 סיבות מרכזיות למה כן לעשות את זה דוקא בגוגל:
א. בגלל שכ-80% מתנועת המבקרים בעולם עוברת דרך מנוע החיפוש של Google. משמעו של דבר הוא ש-Google מהווה "תחנת מעבר" ברוב מוחץ של המקרים להגעה לאתרים, שלהם לגולשים יש בהם ענין.
ב. כי המשתמש במנוע החיפוש של גוגל נמצא במצב נפשי ורגשי, שבו יש לו את מרב הענין להגיע לאתר כמו זה שלך. לדוגמה: אם המשתמש הקליד את מילות החיפוש "עוגת שוקולד" ישנה סבירות גבוהה, שהגולש, שהקליד את מילות החיפוש הללו, ירצה לגלוש באתרים, שענינם הוא עוגות שוקולד. זאת ועוד - הגולש אקטיבי ברצונו להגיע לאתר מסוים, זאת בשונה מפרסום בתקשורת האלקטרונית והמודפסת, שבה לא ניתן לדעת בודאות, אם מידע פרסומי מסוים מגיע לעיניים והאזניים של אלו, שיש להם ענין בו, כיוון שהם פסיביים.
 
ג. כי גוגל מאפשרת לך להשקיע בפרסום בעלויות סבירות, ולשנות את העלויות הללו כל אימת שתרצה. אינך חייב לחשוב על פרסום ובטח פרסום בגוגל כמשהו, שהוא חייב להיות יקר - אתה יכול להתחיל בקטן ולגדול יחד עם הגידול ברווח של העסק שלך.
 
ד. כי אתה יכול למדוד את הביצועים של הפרסום בגוגל בצורה מדויקת וברמה יומית, ואף לקבל את הכלים בכדי לשפר את הביצועים הללו במידה והם אינם משביעי רצון בעיניך. זאת ועוד - אם אתה אינך מרוצה כלל מהישגיו של מסע פרסום שנבנה בגוגל, אתה יכול לעצור אותו, מתי שאתה מעונין בכך, וגוגל לא תגבה ממך שקל נוסף.
 
ה. והכי חשוב - כי אתה משלם, אך ורק כאשר המעונין במודעתך מקליק עליה ונכנס לאתר שלך. אם המודעה רק מופיעה על המסך, אינך מחויב בדבר.
 
 
2. מהו פרסום Pay Per Click?
 
פרסום Pay Per Click, או בקיצור פרסום PPC, מבוסס על גישה האומרת, שאתה כמפרסם ובעל אתר מחויב, אך ורק כאשר גולש מקליק על המודעה שלך. זוהי הגישה הפופולרית ביותר והכלכלית ביותר כיום לפרסום של אתרים והיא נוחלת הצלחות מרשימות.
 
 
3. מהי המערכת של Google לפרסום Pay Per Click ואיך זה עובד בעצם?
 
לגוגל קיימת מזה מספר שנים מערכת פרסום Pay Per Click, ששמה Google Adwords. המערכת מבוססת, על כך שגולשים במנוע החיפוש של גוגל מקלידים מילות מפתח במנוע החיפוש שלה, וכתוצאה הם מקבלים שני סוגים של תוצאות בשני טורים שונים: תוצאות אורגניות - קרי: רשימת אתרים שמקודמים במנוע החיפוש ללא תשלום לגוגל, ובנוסף רשימת קישורים ממומנים, שהם מודעות, שמקשרות לאתרים של מפרסמים. מפרסמים אלו משלמים לגוגל עבור אותן מילות מפתח. הקלקה של גולש על קישור ממומן מעבירה אותו לעמוד ספציפי באתר המפרסם. עמוד זה הוגדר מבעוד מועד ב-Google Adwords, המערכת שמבצעת כאמור פרסום בגוגל, כעמוד, שהקישור מפנה אליו.
 
המפרסם עצמו קובע מחיר מקסימום לכל מילת מפתח והוא מתחרה נגד שאר המפרסמים לאותה מילת מפתח בשיטת המכרז. לפיכך זה, שמשלם גבוה יותר עבור מילת מפתח מסוימת מדורג גבוה יותר ברשימת הקישורים הממומנים. פרושו של דבר הוא שאם מפרסם א' שילם לדוגמה 20 אגורות למילה מסוימת ומפרסם ב' שילם 21 אגורות עבור אותה מילה יהיה זה מפרסם ב', שיופיע לפני מפרסם א'.
 
 
4. כמה זה עולה לך?
 
כמה שתרצה...אני רציני - כמה שתרצה. ישנה עלות ראשונית של $5 עבור הקמת חשבון, אבל בעיקרון תקציב הפרסום הוא מה שאתה קובע. אתה יכול לקבוע תקציב יומי לדוגמה של 25 דולרים ליום ולומר לגוגל, שהפרסום ימשך במשך חודש בן 30 יום - משמעו של דבר, הוא שתשלם 750 דולרים. אפשר לקבוע כמובן סכום יומי שונה ופרק זמן שונה לפרסום ובהתאם לאלו, לשנות את תקציב הפרסום הכולל שלך ואת משכו.
 
 
5. חשיבותו של ניהול מקצועי של פרסום בגוגל
 
גוגל אדוורדס היא מערכת זמינה לכל אחד ואחת שיש להם ענין לפרסם בה. הרישום למערכת הוא קל ומהיר, ותוך 15 דקות אפשר להעלות מודעה עם קישור לאינטרנט, אשר תופיע עם הקלדתן של מילות מפתח מסוימות. אני ממליץ על אפשרות זו למפרסמים עם מגבלות תקציב משמעותיות, ולמי שרוצה להתנסות במערכת מבלי לבזבז כספים רבים.
 
יחד עם זאת עליך לדעת, שגוגל אדוורדס מציעה אפשרויות רבות, להפעלה בתהליך הפרסום. שימוש מושכל בתמהיל של אפשרויות אלה, הוא זה אשר מאפשר לך להתחרות בהצלחה מול שאר המפרסמים במערכת. הידע על אפשרויות אלה הוא ידע, שנרכש לאורך תקופה ארוכה ודורש העמקה. כאן רק ניהול מקצועי יכול לעשות עבורך את ההבדל ולספק לך את הייתרונות הבאים:
 
א. השגת מיקום איכותי ברשימת המפרסמים (כלומר בין 8 הראשונים, שמופיעים בעמוד הראשון של גוגל).
 
ב. שימוש אופטימלי בתקציב הפרסום - המנעות מבזבוז מיותר של תקציב הפרסום ומאידך השקעת מאמץ להשגת יותר קליקים עבור אותו הסכום, שהקצית עבור הפרסום.
 
ג. בנית מודעות שיש להן סיכוי גבוה למשוך קליקים ולהשתמש במילות מפתח אטרקטיביות לעסק שלך.
 
ד. הפנית המודעה שלך לקהל הגולשים, שיש לו סיכוי גבוה להתעניין במודעה שלך (למשל: אם אתה מפרסם טיפול בשיאצו אז המודעה תופיע רק למי שמתעניין בטיפול בשיאצו ומאידך היא לא תופיע עבור מי שמחפש טיפול שיניים ולהפך).
 
 
 
קישורים לאתרים אחרים:
Submit your website to 20 Search Engines - FREE with ineedhits!
 

 
שרון אביגדור
שירותי פרסום בגוגל וקידום מוצרים באינטרנט
טלפון סלולרי
054-5288103
טלפון
077-3200112
דוא"ל