x
בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 
 
שירותי פרסום וקידום מוצרים באינטרנט
 
 בדיקת כדאיות לעיצוב של אתר חדש באמצעות גוגל אדוורדס וגוגל אנאליטיקס

בנית אתר אינטרנט היא צעד חשוב ומשמעותי לעסק, את זה כבר כולם יודעים. למרות שדי ברור, שלהפעיל עסק תוך שימוש באתר אינטרנט הוא דבר רצוי, לא תמיד ברור מהו המבנה הרצוי לאתר אינטרנט לעסק מסוים. האם מבנה נקי ופשוט בנוסח דף הפתיחה של גוגל? האם מבנה מורכב ועשיר כמו זה של וואלה? האם לשלב טקסטים ואילו טקסטים לשלב? אילו תמונות יכולות להתאים?
כיוון שהענין הוא מסובך ועלות ההקמה של אתר וגם קידומו הינן עלויות נכבדות, רצוי לעבוד חכם מההתחלה ולבנות דפים, שמלכתחילה יהיו אטרקטיביים לקהלים, שאליהם העסק פונה. למערכת גוגל אדוורדס יש אפשרות לתת מענה גם לבעיה זו. כל זאת במאמר שלהלן.

היום כל בעל עסק, או בעל רעיון לעסק, שרוצה לפעול דרך האינטרנט כבר יודע, שצריך לחשוב על איך יראה האתר שלו. כיוון שהאתר הוא כלי מרכזי לפרסום העסק באינטרנטויש לו עלויות יש להיות זהירים בתהליך הבניה שלו, בכדי שלא לבזבז כספים רבים מדי, עוד לפני שהוא הכניס את השקל הראשון (או הדולר הראשון). רבים הם המעלים רעיון לעסק, שמופעל דרך אתר (או גם עם אתר), בונים אותו, ואז נוכחים לדעת, שהאתר שנבנה עבורם נראה אמנם מאוד אטרקטיבי בעיניהם, והוא אפילו מדליק וידידותי, אבל אינו מושך כמות מספקת של מבקרים - שלא לדבר על לקוחות. מה שמסתבר לאלו שטעו, הוא שהם פשוט לא לקחו בחשבון דבר אחד חשוב, והוא לשאול את השאלה "איך נבנה את האתר נכון, כך שאנשים באמת יתענינו במה שיש לנו להציע?".

אז כאמור הגישה הנכונה היא לא ללכת עם הבטן, אלא להיות זהירים. זהירות במקרה הזה היא לדאוג לפעול בשלבים, או מה שמכונה בסלנג: "שיטת הסלמי". פעולה בשלבים אומרת, שכל נושא או רעיון, שרוצים להכניס לתוך האתר צריך להפעיל אותו בקטן, ולקבוע קריטריונים להצלחתו ולפרסם אותו. אם האתר לא ממש הצליח, אז יש לגבש דרכי פעולה שמחליפות, או משפרות את מה שכבר קיים באתר, ואם הוא מצליח - להמשיך ביתר שאת להשתמש במרכיבים של הצלחה זו.

בוא וניקח לדוגמה אתר, שמוכר טלפון אלחוטי. לפי הגישה הנאיבית (זו שהולכת עם הבטן), אם העסק מוכר טלפונים אלחוטיים, אזי הוא יכול למשל להחליט על מראה בנוסח של אתר וואלה שופס (כי זה נראה לו - הלא וואלה מוכרים משם דברים), ולשים רשימה של טלפונים למכירה עם מחיריהם ותמונותיהם. בעל העסק יכול לשלם לבוני האתר אלפי שקלים, בכדי שיבנו עבורו את האתר, ועוד אלפי שקלים למקדמי אתרים, שיקדמו את האתר שלו יחד עם כל הדפים שיש לו שם. אבל מאוד יכול להיות שלאחר 6 חודשים יסתבר, שכמות הקניות הייתה זעומה, וכל ההשקעה באתר ירדה לטימיון.


הגישה החכמה אומרת כאמור שיש לפעול בשלבים. להלן הפרוט של שלבים אלה:

א. הפעלת האתר בקטן

אפשר לבחור הפעלה של האתר בקטן בצורה הבאה: לבנות מספר מצומצם של עמודים, בעלי עיצוב מסוים (למשל עיצוב בנוסח אתר אולסייל, אבל עם פונטים שונים וצבעים אחרים משל אולסייל). בכל עמוד להציג תמונה אחת עד שתי תמונות של טלפון אלחוטי, כזה שיש לו סיכוי טוב להימכר בשוק ושמראהו אטרקטיבי ומתחת לתמונה כפתור קנייה.

ב. קביעת קריטריונים להצלחתו של האתר

הצלחה של האתר ניתן להגדיר למשל באמצעות היותו של האתר מושך 2000 קליקים בחודש ועוד 50 קניות של הטלפונים שהוצגו בו.

 
 
ג. פרסום האתר ומעקב אחריו

בשלב זה אפשר להפעיל פרסום מוגבל של האתר (או מה שקרוי בז'רגון המקצועי mini-site) בגוגל אדוורדס, מבלי להשקיע בקידום שלו ו/או בבניה נוספת של דפים ולראות את תגובות הגולשים ואת דפוסי הגלישה וההקלקה שלהם. האם כל יום התקבלו כ-66 קליקים בממוצע או שמא רמת הקליקים משתנה במהלך השבועות והימים? האם הגולשים נוטים להגיע יותר לדף מסוים או שיש פיזור שווה בין הדפים? מיהו הדף שמתעכבים עליו ביותר? אלה הן שאלות חשובות, שגוגל אדוורדס יחד עם מערכת הניתוח גוגל אנאליטיקס יכולות לתת עליהם מענה.


ד. בחינת ההצלחה של האתר

אם האתר הביא 50 או יותר קניות של טלפונים אלחוטיים – החיים קלים והכל פשוט – כל שנותר הוא לבנות עוד מספר דפים באותה הצורה ולמכור עוד טלפונים אלחוטיים. אם האתר הביא לעומת זאת פחות מחמישים קניות, נניח למשל רק 30 קניות, אזי יש לנסות ולבחון דרכי פעולה חלופיות לאתר ולמצוא את הבעיות שלו.


אפשר למשל לבחון, אם דף הקניה קל לתפעול, או האם התמונה ממוקמת במקום שיתכן והוא לא חושף מספיק את הטלפון לעיניו של הגולש, או שמא יש משהו בצבעים של האתר, שהם לא מספקים חווית גלישה נעימה מספיק.


בתום בחינת הבעיות ניתן לבחור, אם כדרכי פעולה אפשריות ניתן לשפר את דף הקניה, להחליף צבעים, או בכלל לשנות את מיקומה של תמונת הטלפון בדף. בתום בחירת השינויים משלבים אותם באתר. בכך למעשה חוזרים לשלב א' וממשיכים עם שאר השלבים – כך עד להשגת רמת מכירות, כפי שנקבעה בקריטריונים. כאן חשוב, לציין שחשוב לשלב מעט שינויים באתר (אם אפשר אז לשאוף לשינוי בודד), בכדי שיהיה קל לדעת איך השפיע כל שינוי על רמת הביקורים ועל רמת המכירות.


משהושג יעד הביקורים והמכירות, אפשר להמשיך ולפתח את שאר דפי האתר באותה צורה. אם ישנם שינויים ותוספות, שחורגים מהשיטה המצליחה – אפשר לבחון אותם שוב ע"י שימוש בשלבים, שהזכרתי לעיל.


אז מה למדת כאן בעצם?
א. שלא כדאי לעצב אתר על פי קונספט ברור מההתחלה, אלא לערוך ניסוי עבור עיצוב זה.
ב. שהאתר שבניסוי לא חייב לכלול מספר רב של עמודים מעוצבים.
ג. שניתן למדוד את ההצלחה של האתר שבניסוי.
ד. שגוגל אדוורדס בשילוב עם גוגל אנאליטיקס יכולים לספק לך תשובות על מצב הניסוי ועל הצלחתו.
ה. שאתה יכול לחסוך כסף רב על שינויים באתר על ידי השימוש בגוגל אדוורדס ובגוגל אנאליטיקס.
 
לפרטים נוספים על עריכת ניסויים מבוקרים עם גוגל אדוורדס בשילוב עם גוגל אנאליטיקס הינך מוזמן ליצור עימי קשר.
 
 
שרון אביגדור
שיווק מוצרים באינטרנט
סלולרי
054-5288103
טלפון
077-3200112
דוא"ל