x
בניית אתרים בחינם


הסיפורים שלי


וואו, וואו, וואו, כמה זמן לא כתבתי כאן!
אוקיי, אז איידע אתכם שעכשיו בחופש אני מעוניינת לכתוב. והרבה.
אז בלי עוד דיבורים מיותרים- הינה התיאוריות שלי על הסרטים 1 ו-2 של מולאן!


Image result for mulan mushu
מושו לא באמת קיים?
אז התיאוריה הזו מתייחסת לסרט הראשון בלבד.
בואו נתחיל מהשאלה הבסיסית- מושו, מהו, בעצם?
אז אנחנו ראינו אותו יוצא ביחד עם רוחות האבות הקדומים של מולאן, כשעליו הטילו עבודות שחורות למען הרוחות.
מה, בעצם, הקשר שלו לרוחות האלה? לא נראה לי שאחד מאבותיה הקדומים של מולאן היה דרקון.
ואם דרקון הוא גדול, מפחיד ומאיים, כמו הדרקון שמושו העיר על מנת להחזיר את מולאן- אנו חוזרים לשאלה הבסיסית, מיהו, בעצם, מושו?
אם תשימו לב, במהלך כל הסרט, אף דמות חיה ונושמת פרט למולאן לא שמה לב לקיומו של מושו, על אף שהוא מלווה אותה לאורך כל הסרט, ועושה... בואו נגיד, לא מעט שטויות, רעש ובלאגן.
אם כן, מהו באמת התפקיד של מושו? מיהו מושו?
אם נחזור אחורה, לרגע בו מולאן יצאה אל המסע, ניזכר שתפקידו של מושו היה בסך הכל להעיר את פסל האבן של הדרקון הגדול. אלא שהוא לא קם.
מה שמעלה את השאלה- האם אי פעם פסל האבן הגדול קם משנתו?
והוא בכלל לא זז, לא השמיע סימן חיים, גם כאשר מושו שבר את הפסל. כלומר, הרג את הדרקון הגדול.
אבל... האם הפסל הזה בעצם אי פעם היה חי?
לאורך כל הסרט, כאשר מושו עשה משהו מעשי שמישהו יכול היה לראות, הזיז משהו (לדוגמה, את התפוח לתוך החץ של מולאן)- זה תמיד היה משהו שגם מולאן, בעצמה, הייתה יכולה לעשות.
האם יכול להיות שמושו היה, בעצם, רק בדימיון של מולאן?
אם כן, למה שהיא תמציא אותו? האם הוא מועיל לה, בצורה כלשהי?
ובכן, אם נביט במולאן לאורך כל הסרט, נראה שהיו פעמים שבהן היא עמדה להישבר, אך מושו היה זה שדחף אותה להמשיך. לכאורה, מתוך אינטרס, כדי לחזור הבייתה ולזכות לכבוד מאבותיה הקדומים של מולאן.
אז מה אם מושו, בעצם, הוא הדימוי לביטחון העצמי של מולאן?
לדעתי, מולאן חשה בודדה לבדה בשדה הקרב, כשאין איש שיכול להתקרב אליה יותר מדי על מנת שלא ייחשף סודה, וכשעליה לשאת את כל הפחדים על מה יקרה אם תיתפס בנוסף על כל העול הפיזי. היא חשה בודדה, ועל כן, דימיינה מישהו לדבר איתו.
אם מושו הוא אכן הדימוי לביטחון העצמי של מולאן, מדוע מושו ולא הדרקון הגדול?
מכיוון שהכבוד העצמי של מולאן מעולם לא היה כה גדול וכה בולט. כלומר, הדרקון הגדול מאבן בעצם מעולם לא היה חי!
גם בסוף הסרט, מולאן נשארת שקטה וצנועה. ועל כן, גם כשמושו זוכה לכבוד הראוי לו, על אף שהוא מקבל את כל הפרסים המגיעים לו, הוא לא גדל או נהיה בולט מדי- שמו הולך לפניו עכשיו.
ורוחות האבות הקדומים?
כאשר חזרו מולאן ומושו משדה הקרב, קיבל מושו, הרי הוא הביטחון העצמי של מולאן, את ההערכה המגיעה לו מאבותיה הקדומים של מולאן.
זו הייתה בעצם מטרתו של מושו והסיבה שהוא יצא למסע הזה.
הרוחות, שקודם לכן זלזלו בו ובמולאן, ואף ניסו להתכחש לקשר הדם בינם לבין מולאן (לטעון שזה בא מהצד השני של המשפחה) עכשיו מעניקים לו יחס חם. האם האבות הקדומים הם מטאפורה להורים של מולאן? או אולי, לכל בנאדם שזלזל במולאן עד כה? אולי אם מושו הוא הביטחון העצמי שלה, בעצם כל רוח חוץ ממושו הם אנשים שמנסים להפחית את כמות הביטחון העצמי שלה? מה דעתכם?


Image result for mulan cuts her hair
מולאן ניסתה להתאבד?
כאשר צפיתי בתחילת הסרט, ברגע בו לקחה מולאן את חרבו של אביה ויצאה לקרב, חשבתי לעצמי וואו, כמה אמיצה ומלאת אהבה והערכה לאביה היא צריכה להיות כדי לסכן את עצמה ככה בשבילו?
אבל במחשבה נוספת, הגעתי למסקנה שיכול להיות שיש כמה גורמים שלא לקחתי בחשבון.
בהמשך הסרט, אנו רואים שעל אף שניתנת למולאן הזדמנות לעזוב את המלחמה על מנת שלא לעכב את החיילים האחרים, גם אז, מולאן בוחרת להמשיך בטירונות. אם כן, סעיף אבא דיי יורד מהפרק ברגע הזה.
בהמשך, מספרת מולאן למושו שיכול להיות שהסיבה שיצאה לקרב הזה, היה כדי פעם אחת לראות בהשתקפות שלה את מי שהיא באמת רוצה להיות.
אולי למשפט הזה יש עומק רב יותר משאנחנו חושבים-
בתחילת הסרט, הייתה לנו הזדמנות להציץ לחייה של מולאן, ולראות שכל הדברים הנדרשים ממנה בחייה- אין לה את הכשרון אליהם. מולאן איננה מצליחה להיות כשאר הבנות, יפה ועדינה, יש בה צד חכם ומחוכם יותר, ובפעם היחידה שבה היא צריכה לעשות משהו שבנוי על שכל ולא על יופי, כמו לדקלם טקסט בעל פה- גם בזה מסתבר שהיא מחפשת דרכים לרמות.
בכל מקום, בכל חיה של מולאן, דרשו ממנה להיות מישהי שהיא הרגישה שהיא לא, ולעסוק בדברים שהיא פשוט לא הייתה טובה בהם.
האם יכול להיות שנמאס למולאן מהחיים הללו? האם יכול להיות שהיא הצטרפה לקרב תוך תקווה שיהרגו אותה בגלל שתתגלה היותה אישה?... מה אתם חושבים?



Image result for mulan make up half
מולאן 2.0
הסרט הראשון של מולאן מכניס אותנו קצת לאווירה הסינית התקופתית- מעמד האישה נמוך, ועליה למצוא שידוך על מנת שתיחשב אישה מוצלחת כאשר תלד בן, ילד אחד בכל משפחה, אין נשים בצבא, וישנה מלחמה בה בגלל מעשה אחד שנתפס כשחצני- בניית חומה, ועכשיו על הצבא הסיני להרוג מאות (אם לא יותר) חיילי אויב.
חוץ מהחלק של המלחמה, קצת קשה לילדים- קהל היעד של הסרט- להבין את כל האווירה התקופתית השונה שהייתה באותה התקופה, אתם לא חושבים?
אני מאמינה שזו הסיבה שהיוצרים בחרו לעשות את הסרט השני קצת יותר ברוח התקופה העכשווית.
אנו פותחים את הסרט בכמה ילדות קטנות, מתרוצצות חופשיות ברחובות ומחפשות אחרי בחורה בתקווה שתלמד אותן, ואני מצטטת את אחת הילדות: איך לבעוט בתחת.
ילדות צעירות כל כך שמתרוצצות ברחובות ללא השגחת מבוגר? לא מתאים במיוחד לאותה התקופה.
ואיך לבעוט בתחת? אפילו אם הבנות שמעו על האומץ של מולאן, מולאן עצמה לא ממהרת להלהיב אותן לגבי הלחימה עצמה, אלא יותר על ערכים כמו איזון, ושילוב רכות בפנים. אם לא מולאן, מי הלהיב את הבנות ולימד אותן לדבר באופן תוקפני שכזה? לא מתאים לרוח התקופה, בכל אופן.
בשיחה של המשפחה עם בני הזוג, אנחנו מגלים ששאנג רוצה הרבה ילדים, ומולאן רוצה אולי אחד או שניים. כך שגם עניין לכל משפחה מותר להביא רק ילד אחד נעלם מהמשוואה.
בהמשך אנו מגלים כי מולאן מזועזעת מהיותן של 3 נסיכות משודכות לנישואים דיפלומטיים וקוראת לזה נישואין בכפייה על אף הסכמתן של הבנות. היא לא מצליחה להחזיק את רגשותיה בפנים מספיק, עד כדי כך שבגלל משפט של מולאן, בוחרת אחת מהנסיכות לברוח, מה שהיה עלול להכשיל את המשימה ולהוביל למלחמה.
כלומר, מולאן מסוגלת להתעלם מהרגשות שלה כאשר היא יורה על מנת לכסות בשלג מאות בני אדם, אבל כשמדובר בנישואין בהסכמה של 3 בנות- בזה היא לא יכולה לעמוד?
נדמה שבסרט מולאן 2- באמת יש מולאן שנייה. מולאן שאולי נולדה עם אותן התכונות כמו מולאן מהסרט הראשון, אבל דומה שמדובר במולאן אחרת לגמרי שנולדה בתקופה אחרת לגמרי.
למה? לדעתי, על מנת להתאים את זה יותר לילדים.



לפרק הבא

תיאוריות מקוריות על סדרות וסרטים- פרק 7
לא נמצאו הודעותלא נמצאו הודעות
   
דף : 1     1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |    >>8


My Company © 2015 All Rights Reserved

logo בניית אתרים בחינם