בחלק האחרון של העבודה נדרש התלמיד להעלות פתרונות ליישום בפועל. במסגרת זו, נציע סוגים שונים של אפשרויות ליישום.
מכתבים לחברי כנסת ואנשי ציבור
המכתב הנשלח מאזרח אל איש ציבור הוא בעל ערך רב, הן מבחינת היכולת להשפיע ולהעלות מודעות בקרב אנשי הציבור והן ברמת החשיפה התקשורתית וההשפעה על דעת הקהל. ככל שהנושא יותר אקטואלי, חדשני ופחות מדובר כך סיכוייו להתפרסם יותר. יחד עם זה, גם בנושא שעסקו בו רבות יש חשיבות רבה להעלותו שוב ושוב במודעות נציגי העם.
לאחרונה, ככל שנושא הר הבית הולך ועולה בכותרות, גם חברי הכנסת והשרים נעשים מודעים יותר ויותר לחשיבות לעניין. דוגמאות לכך ניתן לראות:
מצגת שהעלה יהודה גליק לפני ועדת הפנים בנושא הר הבית.
דיון של חכ"ים על פי פרוטוקול הכנסת, בנוגע לזכויות היהודים בהר הבית.
מכתב לממ"ז בנוגע להפסקת משחקי כדורגל ורישום יהודים בהר הבית.
עריכת סרטון/קליפ
בפתרון יצירתי זה, יש באפשרותך, כתלמיד, להציג את הנושא לקהל רחב של ציבור ע"י העלתו ליוטיוב. להלן דוגמאות לסרטי יוטיוב בנוגע להר הבית שחוללו רעש עצום בקרב הציבור:
מה ניתן לעשות כדי להגביר את המודעות הציבורית לנושא הר הבית ומחדליו? בתו תלמיד העוסק בנושא במסגרת מקצוע האזרחות, פרושה לפניך קשת רחבה של אפשרויות שיכולים להוות פתרונות (או "מוצר" - כפי שנדרש במסגרת העבודה):
הכנת סטיקר בעל סיסמא קולעת המטאת את המחדל שבו בחרת לעסוק.
הכנת פלייר שיוגש לציבור המתפללים בכותל לדוג' או לחלופין - לשוטרים העומדים בעמדת הבידוק, בכניסה להר הבית.
הקמת אתר שייוחד לבעייה שבה בחרת לעסוק - האתר יכלול מאמרים, תמונות רלבנטיות, חומר משפטי, הפניות, סרטים וכו'.
לנצל את פינת "מכתבים למערכת" שבעיתונים השונים כדי להעלות את הבעייה, או בתוכניות רדיו שבהם מועלים המאזינים. ניתן גם להגיב בפורומים שונים בנושא המצויים על גבי הרשת.
פעילות בית ספרית להגברת המודעות
למי מכם שנושא הר הבית נוגע לליבו מומלץ לפעול כדי להגביר את המודעות לנושא - הן בקרב שאר חבריו לכיתה והן במישור הרחב יותר הבית-ספרי או בתנועות הנוער. כיצד ניתן לעשות זאת? הדרך הפשוטה ביותר היא לקיים שיעור בנושא שבו בחר. שיעור שכזה יכול לעורר פידבקים רבים, לפתוח במה לדיון רחב ומרתק שימשיך את הדהודיו גם מעבר לתחום בית הספר.
כאשר אתם בונים שיעור, מומלץ לשים לב לנקודות הבאות:
הגדירו מטרות - מה ברצונכם לפעול אצל התלמידים (והמורה).
הגדירו לעצמכם היטב את הבעייה שאותה ברצונכם להציג. ככל שהיא תהיה ברורה לכם כך יהיה קל יותר להעביר אותה לחבריכם.
היו יצירתיים - חישבו על מצגות, סרטים, משחקים והפעלות שיהפכו את השיעור למרתק.
הביאו כמה שיותר דוגמאות מוחשיות מהשטח - ולא חסר כאלה בכל הנוגע להר הבית.
ניתן לחלק דף שאלון אישי לתלמידים (מעין טבלה הכוללת סימון כן/לא או עוצמת הדירוג 1-9) בנוגע לסוגיות שונות הקשורות להר הבית כמו - עד כמה אתה מזדהה כיהודי עם נושא הר הבית. אפשר להציע את אותו השאלון בתחילת השיעור ובסיומו כמעין משוב.
אחד הדברים שיכולים "להדליק" את החברים שלכם הוא לערוך דיון על סוגייה מורכבת. למשל - האם כדאי ליהודי העולה להר הבית "לעורר פרובוקציות" (להתפלל או להשתחוות במכוון) כדי לעורר את המודעות הציבורית לנושא, גם אם זה כרוך במאסר/הרחקה וכו' או לציית להוראות השוטרים. לצורך דיון כזה, חפשו נציגים שונים שיבטאו דיעות מגוונות (מעין "מפלגות"), ערכו מעין "תעמולת בחירות" ולבסוף הצבעה.
אפשר להשתמש בכלי המדייה כדי לקרב את הנושא לחבריכם - לפתוח פורום, להציע לתלמידים לאסוף חומרים נוספים ולבנות אתר משותף.
אל תהססו להשתמש בכתלי הכיתה לצרכיכם - חישבו יחד על עיתון משותף, שבו יועלו מאמרים שכותבים התלמידים, איספו כתבות מהעיתון שאפשר לתלות במרוכז, חישבו על כותרות פיקנטיות או תמונות מעניינות.
ליצירתיים שבינכם מומלץ לחשוב על פעילות מורחבת בית ספרית - חישבו כיצד ניתן לגייס כיתות נוספות, להיע לפתוח לוח בית ספרי כללי שייוחד לנושא הר הבית, לכתוב בעיתון הבית-ספרי, להעלות הצגה ועוד.
הציעו למורים לקיים פאנל רב כיתתי בית-ספרי בנושא שבחרתם, חישבו על "מפלגות שונות" של תלמידים שייצגו דיעות מגוונות בנושא (למשל תלמיד אשר ייצג את הווקף, תלמיד שייצג את הרבנות הראשית וכו').