זה שעם ישראל חטאו בעבודה זרה ובגילוי עריות זה בגלל שעם ישראל אמרו לעצמם למה לנו לתקן את העולם בדרך הקשה על ידי זה שנקיים את כל השש מאות ושלוש עשרה המצוות שיש בתורה אנחנו נתקן את העולם בדרך הרבה יותר קלה כלומר במקום לקיים שש מאות וחמש מצוות מתוך כל השש מאות ושלוש עשרה המצוות שיש בתורה אנחנו נלמד את כל השש מאות סדרי משנה ואת חמישה חומשי תורה ובמקום לקיים חמש מצוות מתוך כל השש מאות ושלוש עשרה המצוות שיש בתורה אנחנו נעבוד עבודה זרה בחמישה דרכים שהם להשתחוות לנסך להקטיר קטורת להקריב קורבנות ולעבוד אותה כמו שצריך לעבוד אותה ובמקום לקיים שלוש מצוות מתוך כל השש מאות ושלוש עשרה המצוות שיש בתורה אנחנו נקיים יחסי אישות עם שלושה סוגים של נשים שהם קרובות משפחה נשים שהם נשואות ונשים שהם טמאות בטומאת נידה חכמינו זכרונם לברכה אמרו שאנשי כנסת הגדולה ביטלו את יצר הרע של עבודה זרה ואת יצר הרע של קרובות משפחה הכוונה היא שבתקופה של אנשי כנסת הגדולה כל עם ישראל הבינו שאבותיהם טעו במה שהם חשבו שבמקום לקיים שש מאות וחמש מצוות מתוך כל השש מאות ושלוש עשרה המצוות שיש בתורה אנחנו נלמד את כל השש מאות סדרי משנה ואת חמישה חומשי תורה ובמקום לקיים חמש מצוות מתוך כל השש מאות ושלוש עשרה המצוות שיש בתורה אנחנו נעבוד עבודה זרה באותם חמישה דרכים שכתבתי פה ובמקום לקיים שלוש מצוות מתוך כל השש מאות ושלוש עשרה המצוות שיש בתורה אנחנו נקיים יחסי אישות עם אותם שלושה סוגים של נשים שכתבתי פה חשוב לומר גם שיצר הרע של עבודה זרה ויצר הרע של קרובות משפחה לא התבטלו בתקופה של אנשי כנסת הגדולה יצר הרע של עבודה זרה ויצר הרע של קרובות משפחה התבטלו בתקופה של רבותינו האחרונים כלומר רבי יהודה הנשיא כתב את שישה סדרי משנה ואז אחרי שהוא סיים לכתוב את שישה סדרי משנה רבי יהודה הנשיא וכל החכמים שהיו בדורו לימדו את כל עם ישראל את אותם שש מאות סדרי משנה שהיו אז כי הספר שישה סדרי משנה שכתב רבי יהודה הנשיא זה רק התמצית של כל השש מאות סדרי משנה שהיו אז גם בתקופת האמוראים גם בתקופת הסבוראים גם בתקופת הגאונים וגם בתקופת רבותינו הראשונים כל עם ישראל למדו את אותם שש מאות סדרי משנה שהיו אז ואז בסוף תקופת רבותינו הראשונים כל עם ישראל קיבלו על עצמם ללמוד רק מה שכתוב בספרים קדושים ואז בתקופה של רבותינו האחרונים נשתכחו כל אותם שש מאות סדרי משנה שהיו אז כך שהתבטלו יצר הרע של עבודה זרה ויצר הרע של קרובות משפחה ההוכחה שאני צודק זה מה שכתוב בתורה הקדושה בספר בראשית בפרק ז בפסוק יא נאמר שם בשנת שש מאות שנה לחיי נוח בחודש השני בשבעה עשר יום לחודש ביום הזה נבקעו כל מעיינות תהום רבה וארובות השמיים נפתחו נשים לב שהמשפט בשנת שש מאות שנה לחיי נוח מורכב משישה מילים כלומר המשפט בשנת שש מאות שנה לחיי נוח רומז על זה ששישה תקופות בהיסטוריה ידעו את כל השש מאות סדרי משנה שהיו אז אותם שישה תקופות הם תקופת התנ"ך תקופת המשנה תקופת התלמוד תקופת הסבוראים תקופת הגאונים ותקופת רבותינו הראשונים את המילים בחודש השני בשבעה עשר יום לחודש ביום הזה אפשר לחלק לשלושה משפטים המשפט הראשון הוא בחודש השני המשפט השני הוא בשבעה עשר יום לחודש המשפט השלישי והאחרון הוא ביום הזה המשפט בחודש השני מורכב משתי מילים כלומר המשפט בחודש השני רומז על שתי תורות שהם התורה שבכתב והתורה שבעל פה כלומר המשפט בחודש השני רומז על המחשבה המוטעית הראשונה של עם ישראל שהיא שבמקום לקיים שש מאות וחמש מצוות מתוך כל השש מאות ושלוש עשרה המצוות שיש בתורה אנחנו נלמד את כל השש מאות סדרי משנה ואת חמישה חומשי תורה המשפט בשבעה עשר יום לחודש מורכב מארבעה מילים כלומר המשפט בשבעה עשר יום לחודש רומז על ארבעת הדרכים שעובדים כל עבודה זרה שהם להשתחוות לנסך להקטיר קטורת ולהקריב קורבנות כלומר המשפט בשבעה עשר יום לחודש רומז על המחשבה המוטעית השנייה של עם ישראל שהיא שבמקום לקיים חמש מצוות מתוך כל השש מאות ושלוש עשרה המצוות שיש בתורה אנחנו נעבוד עבודה זרה באותם חמישה דרכים שכתבתי פה המשפט ביום הזה מורכב משתי מילים כלומר המשפט ביום הזה רומז על שתי סוגים של נשים שהם נשים שהם נשואות ונשים שהם פנויות כלומר המשפט ביום הזה רומז על המחשבה המוטעית השלישית של עם ישראל שהיא שבמקום לקיים שלוש מצוות מתוך כל השש מאות ושלוש עשרה המצוות שיש בתורה אנחנו נקיים יחסי אישות עם אותם שלושה סוגים של נשים שכתבתי פה המילים נבקעו כל מעיינות תהום רבה רומזות על יצר הרע של קרובות משפחה כי בני אדם נמצאים בארץ כמו שהמעיינות נמצאות בארץ המילים וארובות השמיים נפתחו רומזות על יצר הרע של עבודה זרה כי עבודה זרה נקראת גם עבודת כוכבים ומזלות והכוכבים נמצאים בשמיים
|