דבר ראשון עם כל הכבוד לכל הת''ח ''הוי זהיר בגחלתן'' צריך הרבה חכמה איך להתנסח נגד תלמידי חכמים בין אם חיברו ספר ובין אם לא בין אם שמם הולך לפניהם ובין אם לא, כשהרמב''ם חולק על הגאונים הוא לא מזכיר אותם בשמם משום הכבוד...... לא יקרה כלום אם הלשון תהיה מכובדת יותר, שהרי אם אנחנו מרשים לעצמנו לזלזל ברב שנראה לי שאינו רב גמרנו את כל המושג רבנים שכל אחד יזלזל במי שבא לו עם אותה טענה....
דרך אגב כמה פעמים יצא לי לשמוע חידוש מת''ח אף שלא היה נראה לי ואפילו כשהיה לי ראיות נגד דבריהם אבל עם הזמן פתאום מצאתי גדולים מדורות עברו שהביאו בדיוק את הראיה או הטענה של אותם ת''ח. ובפוסקים כתבו 'לא שמענו אינה ראיה'....
דבר נוסף מצאנו בפוסקים נידון דומה לגבי טיוט דיו שנשפך במקום הפסק פרשה האם מבטל את שיעור הפרשה או לא, אני כרגע כותב בע''פ אבל הנידון הזה מופיע בדעת קדושים ודיבר בו גם המקדש מעט וכזכור לי יש בזה נידון דומה גם במלאכת שמים לגבי טלאי שנמצא באותו מקום, והכל נובע מעיקר הדין של נקבים במקום פרשה ואכמ''ל.
אמנם כל זה אמור לגבי מיעוט פרשה אבל כדי לעשותה סתומה ע''י דבר שהוא אולי ממעט בשיעור אבל בכ''ז לכו''ע אינו חשיב אות זה באמת כבר חידוש יותר גדול.
ונוסיף לגבי גוף הנידון (מודה שלא ראיתי את שבט הקהתי הזה בפנים בל''נ אנ יעיין שם) לפי דעת הרמב''ם שפרשה פתוחה לעולם תתחיל בתחילת שורה (וכן עיקר להלכה כמו''ש לגבי תפילין ומזוזה) ממילא בפשטות יוצא לפי הנידון פה דבר מחודש שהרי כיון שהפרשה הבאה מתחילה בתחילת שורה הרי שזה כן פרשה פתוחה על אף שיש מעליה צורת פרשה סתומה כי סוכ''ס יש ריוח ט' יודי''ן וגם הפרשה ודאי מתחילה בתחילת שורה ולא שייך לקרוא לטיוט דיו או הנו''ן שנמשכת תחילת הפרשה, זה באמת יכול להיות חידה מעניינת. (איך יש פרשה פתוחה עם ריוח של פרשה סתומה)
ואת והב בסופה, הדברים לא מכוונים כנגד מישהו או לפגוע ח''ו אלא לחזק את כולנו יחד. ומלאה הארץ דעה..
חיים
|