להבנתי מדובר שרוצה לחבר נביא לנביא או תורה לנביא אבל לא למטרת ספר תורה כשר
אלא לצורך לימוד כמו חומש
ובשביל שאם ירצה לחתוך ולהפרידם לתורה בנפרד ולנביא בנפרד או לכל נביא בפני עצמו אז לכן עדיף שכל נביא יתחיל בעמוד בפני עצמו ולא צריך לעשות רווח לפניו
כך משמע ברמבם הלכות ס"ת פרק ז' שמביא את דברי הגמרא האלה אחרי שכותב דין כתיבת חומש "
יד מֻתָּר לִכְתֹּב הַתּוֹרָה חֹמֶשׁ חֹמֶשׁ, כָּל חֹמֶשׁ בִּפְנֵי עַצְמוֹ, וְאֵין בָּהֶן קְדֻשַּׁת סֵפֶר תּוֹרָה הַתָּם; אֲבָל לֹא יִכְתֹּב מְגִלָּה בִּפְנֵי עַצְמָהּ, שֶׁיִּהְיֶה בָּהּ פָּרָשִׁיּוֹת. וְאֵין כּוֹתְבִין מְגִלָּה לְתִינוֹק, לְהִתְלַמַּד בָּהּ; וְאִם דַּעְתּוֹ לְהַשְׁלִים עָלֶיהָ חֹמֶשׁ, מֻתָּר. כָּתַב מְגִלָּה שָׁלוֹשׁ שָׁלוֹשׁ תֵּבוֹת בְּשִׁטָּה אַחַת, מֻתָּר.
טו מֻתָּר לְדַבַּק תּוֹרָה נְבִיאִים וּכְתוּבִים בְּכֶרֶךְ אֶחָד, וּמַנִּיחַ בֵּין כָּל חֹמֶשׁ וְחֹמֶשׁ אַרְבַּע שִׁטִּין, וּבֵין כָּל נָבִיא וְנָבִיא שָׁלוֹשׁ שִׁטִּין, וּבֵין כָּל נָבִיא וְנָבִיא מִשְּׁנֵים עָשָׂר שָׁלוֹשׁ שִׁטִּין- -שְׁאִם בָּא לַחְתֹּךְ, חוֹתֵךְ. וְסִדּוּרָן שֶׁלַּנְּבִיאִים, כָּךְ הוּא- -יְהוֹשׁוּעַ, וְשׁוֹפְטִים, שְׁמוּאֵל, וּמְלָכִים, יִרְמְיָה, וִיחֶזְקֵאל, יְשַׁעְיָה, וּתְרֵי עָשָׂר; וְסֵדֶר הַכְּתוּבִים- -רוּת, וְתִלִּים, וְאִיּוֹב, וּמִשְׁלֵי, וְקוֹהֶלֶת, וְשִׁיר הַשִּׁירִים, וְקִינוֹת, וְדָנִיֵּאל, וּמְגִלַּת אֶסְתֵּר, וְעֶזְרָא, וְדִבְרֵי הַיָּמִים.
ולסוף הלכות אלה הוא כותב וז"ל "כֶּרֶךְ זֶה שֶׁיֵּשׁ בּוֹ סֵפֶר תּוֹרָה נְבִיאִים וּכְתוּבִים- -אֵין קְדֻשָּׁתוֹ כִּקְדֻשַּׁת סֵפֶר תּוֹרָה, אֵלָא כְּחֹמֶשׁ מִן הַחֻמְשִׁין: דִּין הַיָּתֵר, כְּדִין הֶחָסֵר."
אבל בספר תורה כשר פשוט שצריך שיהיה לפחות רווח פרשה בין חומש לחומש כי כל תחילת חומש הוא פרשה פתוחה
ואם לא יהיה רווח פרשה זה יהיה פסול
וכמובן שספר תורה כשר אין בו את העניין שיוכל להפריד בין חומש לחומש כי זה הורדה בקדושה מקדושת ספר תורה לקדושת חומש
לקוח חכם קונה סת"ם ישירות מסופר סת"ם
|