אנ חושב שעניין של אטימות שהתכוון סופרסופר לא הכוונה אטום ממש אלא שיהיה עדיין שחור כנגד האור, אבל לצפות לאטימות ממש זה כנראה לא מעשי ואכן יש מקרים שהדיו כנגד האור הוא פשוט לא שחור אל ממש אפור
לגבי חברי הפורום לשעבר המציאות היא שכיום פורומים בכל התחומים פחות פעילים כי עיקר הדיונים עבר לקבוצות ווטצאפ
במחילה מבכוד תורתם של המגיבים, בזוהר כתוב שסכנה למי שלא עוסק כל חייו רק בקבלה. את זה אתם כן עושים או רק מה שנוח לכם? הרי זה מחלוקת בקבלה והלכה שלהלכה אין שום עניין בכך ומי שאינו עוסק בקבלה פוסק כהלכה.
בנוסף הזדעזעתי לראות שעניין החילוק הוא כדי שיהיו יותר מרוכזים, אנשי הקבלה (רשב"י והאריז"ל ותלמידיהם) היו מרוכזים כל חייהם ולא דיברו לאנשים כמונו שגם בכתיבת השם יש להם מחשבות זרות רח"ל.
אז אנא הזהרו בדבריכם כי עקיצתן עקיצת עקרב ונשיכתן נשיכת נחש ולחישתן לחישת שרף וכל דבריהם גחלי אש
מנורה מיוחדת במינה גודל 30\45 יפהפיה אין להשיג כאלה עבודת יד על קלף מהודר ע"י סופר מומחה יר"ש כל הקודם זוכה אין עוד כאלה... מחיר מבצע 800 ש"ח + אפשרות למיסגרת. 054-8477195
תיאור ופרטים נוספים (עד 200 תווים): שולחן כתיבה עם אור בשווי = 2,000 טס מתכת מותאם לשולחן למגנט את הקלף והשקף ביחד , שקף עבור מגילת אסתר ,שקפים עבור מזוזות ספרדיות, ספרי לימוד המקצוע בשווי = 600 ש"ח . רפידוגרף 0.1 + 0.2 + 0.3 בשווי = 170 ש"ח . מוט מגנט לקיר למיקום כל הקולמסים לפ גדלים בשווי = 150 ש"ח . מוחק חשמלי איכותי עם שני סוגי ראשי מחיקה בשווי = 70 . זכוכית מגדלת בכמה גדלים בשווי = 50 ש"ח , נוצות ,דיו ,נטפטפת מים , צנצנת קולמוסים ,קלפים למזוזה . ! ועוד הרבה דברים שבטח שכחתי .
כל החגיגה תמכר רק ב 3,000 ש"ח בלבד הכל בבת אחת ללא אפשרות להורדת פריטים הכל חייב להימכר !
אני מבין שאתה מעוניין להיפטר בבת אחת מהכל אבל לדעתי לרב הסופרים יש חלק מן הציוד כך שזה לא כל כך אקטואלי לעסקת חבילה למרות המחיר המפתה אם בכל זאת תחליט ללמכור בנפרד אשמח לשמוע 0527696122 נ.ב לא ציינת מה מצב הדברים וכמה זמן היו בשימוש בהצלחה
מי שבודק תפילין משומשות או עובד עם בתים חדשים שמישהו אחר נגע בהם בימים האחרונים, אפשר לשים עליהם אלכוג'ל (וגם על רצועות) ללא חשש לצבע ולעור. כמובן הפרשיות בפנים אין מה לדאוג כיון שאף אחד נגע בהם מזמן.
פר' ומז' שמישהו נגע בהם בימים האחרונים יש להשתמש בככפות אבל אם עבר כמה ימים כנראה אין צורך. כנראה לנהוג באותו אופן שנוהגים בלגעת שטרי כסף.
האם משהו יודע אם יש בעיה למרוח מי קלף על כל הקלף לפני הכתיבה , שמעתי שזה יכול לגרום במשך הזמן לפגימה או קילוף האותיות , במיוחד בפרשיות שהכתב קטן יותר, אני תמיד מורח על כל הקלף וזה מאוד מקל עלי את הכתיבה , אשמח לשמוע תגובות בנושא , בברכת חג פסח שמח וכשר לכל בית ישראל
כפי הידוע לי מי קלף גורמים להחלשת האחיזה של הדיו בקלף.
אין בזה כללים ברורים ואי אפשר לדעת בדיוק עד כמה זה מחליש.
זה תלוי באיכות הקלף, ברמה הספיגה שלו, ברמה השבריריות שלו, ברכות/קשיות, וכן בכמות המי קלף ששמו על הקלף.
הבעיה העיקרית היא בפרשיות של ראש בצד השמאלי, שם הקיפולים הם הכי חדים.
כמה טיפים:
1. לא צריך למרוח על כל הקלף, אפשר להשאיר את הרבע השמאלי של הקלף בלי למרוח, במילא הקלף שם איכותי ולכן אין כל כך צורך במי קלף.
לחלופין אפשר למרוח שם כמות מועטת מאוד (למשל להתחיל למרוח מהחצי ולכיוון ימין, ואז במריחה השנייה שיורד פחות מי קלף אפשר למרוח את הצד שמאלי).
2. ללמוד לבחור קלף טוב, פרשיות של ראש צריכות קלף רך, לא אטום מדי, לא שומני ולא יבש.
3. מומלץ להשאיר בצד השמאלי כשניים וחצי ס"מ גליון, ולפקש מהמכניס לבתים לא לחתוך גליון זה וכן שישתדל ששני הקיפולים הראשונים יהיו שם, ואז זה מונע הרבה מהפסולים.
4. בפרשיות של ראש להשתמש בדיו יחסית חדש (לא דיו שכבר הרבה שבועות בקסת) ולא להשמיך אותו יותר מדי.
5. אפשר לעשות ניסויים- לשים מי קלף ולכתוב בדיו ואחרי כמה ימי לקפל ולשפשף עם האצבע ולראות מה קורה, ולעומת זאת לקחת קלף בלי מי קלף ולקפל ולראות.
6. מומלץ מאוד לא למרוח פעמיים מי קלף, ובודאי שלא שלוש םעמים, גם יש לשים לב לכמות מי הקלף שיורדת כשמורחים, כי יש מריחה אחת שמורידה יותר משלוש מריחות.
7. גם מומלץ לא לחסוך בקלף ולהשתמש בפרשיות הארוכות של שמע ווהי"אש בחלק האמצעי של הקלף, דהיינו שסוף הפרשיה יגמר לא ממש בשמאל של היריעה, כי שם הקלף יותר אטום וקשה.
8. שיוף הקלף מועיל לתפיסת הדיו (שיוף לחספס, ולא שיוף להחלקה), ומומלץ לשייף בצד השמאלי.
9. אם אתם מתלבטים אם יש יותר מדי מי קלף אז תשייפו.
השיוף זו אומנות בפני עצמה, והחלק הכי מסוכן הוא הצד הימני, ששם אפשר להרוס את הקלף (שיהיה קשה לכתיבה) בקלות. ולכן מי שלא מספיק מבין שישיף רק בחצי השמאלי.
אני מרחתי תקופה מי קלף עם ספוג הפלא זה מאוד נח כי הידים לא נדבקות... אבל בדקתי בעצמי וגם שמעתי שיותר טוב למרוח עם טישו או מטלית כי הקלף נהרס קצת ע"י הספוג
הזדמנות לקיום מצוות כתיבת ספר תורה, ב-1400 ש"ח לחודש בלבד למשך 62 חודשים סה"כ כ5 שנים תקבל ספר תורה מושלם כולל הגהות ותפירה מסופר מוסמך עם תעודה מ"משמרת הסת"ם".
הרבה לא יודעים את זה, אבל ראיתי הרבה מקרים שהרבה יותר משתלם לסופר לכתוב כתב ספרדי ברמה גבוהה (שמשלמים טוב, למשל ספר תורה במחירים של 110 ומעלה) מאשר לכתוב אשכנזי במחיר טוב. כי זמן העבודה בספרדי יותר מהר, והכאב ראש והדרישות מהסופר הם הרבה יותר נמוכות.
מי שכועס על הגזענים, מהנסיון שלי גם ספרדים שמוכנים לשלם הרבה על הסת"ם מחפשים סופר שיהיה מהמגזר שלהם דווקא.
יש בזה המון הגיון, כי לצערנו בדרך כלל כל צד לא מספיק מכבד את הצד השני וזה מתבטא גם בהקפדה על ההלכה.
יש לאשכנזים חומרות (בעיקר) וגם קולות ששונות מהספרדים, וכן לספרדים יש חומרות וקולות, ובדרך כלל הסופר לא מתחשב בלקוח ונוהג בהלכות לפי מנהגו (וכן שואל את הפוסק שלו אפילו שזה סגנון אחר מהלקוח).
אני סובר שסופר צריך ללכת לפי הלקוח (חוץ מדברים שאסור לו לעשות, כגון מחיקת השמות), זה גם מצד מידת היושר, וגם הרבה פעמים זה יכול להיות גזל.