הבעיות נוצרות כשהכתב צפוף. אך ניתן לכתוב כל אות ג' קולמוס ולהשאיר ג וקצת ריק. כך מקובל לרוב. (וזה מאד מאד נפוץ באשכנזי, ותורם הרבה ליציבות הכתב אצל מתחילים.)
שלום לכולם אני משייף קלף חלק ע"י נייר זכוכית וצובע על הנייר בגיר פחם וכך משפשף רציתי לדעת אם מישהו יודע מנסיון אם במהלך השנים יש חשש שיתנתקו האותיות תודה
שמעתי על בעיה בדיו מסוים ושאספו אותו מהחנויות ולכן שאלתי אם מישהו נתקל בזה, האם זה חלק מהסימפטומים והאם אני יכול לתת ללקוח ספר או מגילה שנכתבו בכזה דיו.
חייבים להגיד את שם החברה. זה לתועלת, יכול להיות שיש הזה הדיו בעיה רצינית. החברה אמרה שזה בעיה בקלף אבל הרבה אמרו לא להמשיך לכתוב עם דיו נהרי שנרכש ב4-6 חודשים האחרונים. אמרו שהדיו לא מספיק מתייבש, עובר לצד השני של הקלף, ועושה רושם על הקלף ששמים על קלף כתוב.
אני רואה שאתה מכיר את הבעיה, האם כשמגלגלים מזוזה או מגילה זה יעבור לקלף בגלגול? או שזה מתייבש לגמרי מתישהו?
אני יכול לשווק סחורה שכתבתי בדיו הזה או שעבודה של מס' חודשים ירדה לטמיון?
דרך אגב הייתי ממליץ ליצרן הדיו לצאת בהודעה ברורה בנושא, היה יצרן דיו בשם דיו שכטר, ואחרי פעם או יותר שיצא לו דיו לא מוצלח סופרים עזבו אותו והוא פשט רגל.
אם יצרן הדיו יצא בהודעה מסודרת על כך שהיתה תקלה והדיו נאסף מהמדפים והסופרים שכתבו בזה מוזמנים לקבל פיצוי סמלי, יש להם סיכוי לשרוד, אם לא, שיתפללו היטב שלא יפשטו רגל.
גם לי זה קרה אמרו לי למרוח מי קלף כמה פעמים כדי למנוע התפשטות של הגוון חלודה מחוץ לאותיות וגם שלא יעבור לגב הקלף שמגולגל מעליו. משהו שמע על זה או יודע אם איזה מי קלף כדאי
סה"כ זה בסדר חוץ הארבע או חמש מקומות צפופים יותר מדי. אם יש ספק אפשר לשאול ילד שיספור כמה מילים יש בשורה. לכתחילה צריך רווח של קצת יותר מקולמוס להכניס אות י' בדיעבד אם רואים את המילים
בשורה השישית במילה ממצרים יש בעיה הפוכה יש רווח גדול יותר מדי 'ממ צרים'
חוץ מזה נראה לי שעשו לך כבר בעבר את ההערה לגבי כתיבת המ' הגג של המ' בכתב בית יוסף צריך להיות שווה ולא עגול אצלך העיגול מתחיל מוקדם מאוד והוא עגול יותר מדי אפילו יותר מר' תעשה אותו כמו ר'והוא צריך להות שווה למושב כמו כ' ולא נ'
אם מורידים את החלק העגול צריך שישאר יותר מקולמוס שלא יהיה נ' חוץ מזה המשנה ברורה במשנת סופרים אומר : אות מ"ם פתוחה תמונתה קצת כמו כ"ף וא"ו ע"כ תהיה למעלה לצד ימין עגולה אבל למטה יהיה לה זוית ובלא עקב וגגה יהיה למעלה שוה ולא עגול רק לצד ימין יהיה עגול גם יהיה גגה ארוך עד כנגד מושבה התחתון וכ"ז לכתחלה
שלום לכולם, רכשתי בתי תפילין יקרות (מבחינתי, אלפי שקלים) ללא קפלים, והגיעו כך שיש רווח פתוח בתיתורא בצד של המעברתא (ראה תמונה)
גם לאחר הכנסת הפרשיות וסגירה נשאר הרווח הזה. הרווח יוצר פתח לתוך החלל של התיתורא, אפשר להכניס לשם ראש מחט (לא חד) והוא יכנס חופשי, כלומר הסגירה לא אטומה הרמטית. אפשר אפילו להאיר בפנס חזק מהצד דרך החריץ, והאור יגיע לתוך החלל, ובהסתכלות קפדנית ניתן לראות קצת את הבפנים.
האם זה תקין? הגיוני שכך יהיו בתים יקרים כל כך? האם לדרוש להחליפם?
בתמונות שצולמו כשהבית חדש וגם בזמן פתיחת הבית, היה נדמה לי שהתיתורא התחתונה באזור המעברתא קצת עקומה ולכן נוצר הרווח הזה. אבל אני לא מבין כל כך בנושא ואשמח לדעתכם בנידון. כי אני ממש כבר על סף יאוש, אחרי שהבתים הקודמים התגלו חריצים מזוייפים, ובתים אחרים שבדקתי לא היו פרודים למרות שהובטח... אני מתחיל לאבד אמון. וזה נורא מיאש אותי המצב כך שקשה לא להסיח דעתי ולהצטער בזמן הנחתן.
תודה רבה שביררת! התמונה היא מלפניי העברת הרצועה, לא הצלחתי להעלות תמונה נוספת עם הרצועה. הקרטון הזה שיש שם מגיע מהמפעל עם חותמת כשרות, מורידים אותו. אנסה להעלות תמונה של הבית של יד שהצלחתי לצלם את החריץ שיש מאחורי הרצועה.
כדאי לטרוח ולהטריח בשביל תיקון כזה? אני מנסה להבין אם החשש שלי מהלחות הגבוהה באזור מגורי שעלולה להכנס לשם הוא מוצדק, שמא נבהלתי יתר על המידה ממידע שקראתי באינטרנט...
התפילין ללא קפלים האלו הם מייצרים על ידי ייצרנים טובים (נראה לי עטרת הקודש) תחת השגחת העידה החרדית.
כוון שהם מקשה אחת ובלי קפלים כדי שלא יתעקם התיתורא על ידי הזיעה והלחות (גם בשעת פתיחת הבתים והסגירה) ויתרחקו הבתים בצדדים ויאבד הריבוע של הבתים הם עושים קשת הפוכה בתיתורא התחתונה, הכוונה שהיא קצת עקומה. לפי הוראות הייצרן בשעת הסגירה צריך ללחוץ במלחציים באמצע התיתורה וזה סוגר את הרווח הזה (ולשים טיפת דבק באמצע שזה מאוד קשה לדייק). כנראה שהסוגר לא עשה את זה. אם הוא מקפיד לא לשים הרבה דבק התיתורא תתעקם בצד ההפוך וזה יפתח די מהר. אם הסגירה חזקה עם המון דבק בצדדים עם הזמן כנראה שהרווח יצטמצם אבל צריך לבדוק שהריבוע לא השתנה.