אבל אדון מלאכת שמים היקר, אם תתבונן טוב טוב תראה שיש הבדלים דקים מאוד בין אותיות זהות, ואני מדבר על מיקום של תגים, קוי התחלה, עומס דיו באות, עובי גב האות,
אמנם הם דקים מאוד ולכן קשה להבחין בהם, אבל אלו לא הבדלים של הדפסה, ולא יתכן גם להורות למחשב ליצור כאלו הבדלים.
ולכלל הסופרים,
כתבים אלו מדהימים ביופים ויכולים לשמש לנו לדוגמא לאן לשאוף,
אבל- צריך לדעת בכמה זמן הם נכתבו, ואם אדם כותב מזוזה ברמה כזו אבל עובד עליה שבוע שבועים ואולי חודש, אז הוא לא מרויח מבחינה כלכלית אא"כ משלמים לו עליה משכורת חודשית.
צריך לשאוף בכתיבה לרמה גבוהה וזה על פי הלכה מצד זה קלי ואנוהו, אבל צריך לזכור שהיום קצר והמלאכה מרובה, ויהודים צריכים ספרים תפילין מזוזות מגילות נביאים ועוד.
ולא צריך לקחת קשה את זה שיש מישהו מעבר לכדור שכותב כל כך יפה.
ובענין ההוכחות - אכן אתה מכיר את עצמך ויודע שאינך רמאי, אך מי שאינו מכיר אותך מותר לו לחשוב שאולי אתה רמאי (שהרי אינו מכיר אותך) ובשביל לשכנע א ו ת ו כתבתי את ההבדלים בכתב של שוורץ
בכל מקצוע יש את אלו שמגיעים למה שנראה בעיני השאר כשלימות בלתי אנושית. אני מכיר מקרוב את תחום המוזיקה, ולמשל כששומעים הקלטה של כנר מקצועי מבצע יצירה מורכבת בדיוק וביופי מושלמים כל כך אז אולי גם יהיה מי שיאמר שזה ממוחשב... אבל פשוט לכל מבין שאחרי אימון של שנים אפשר להגיע לזה.
אין טעם להתפלסף כל כך הרבה על כך שמלאכת שמים חושב שאתה רמאי\תמים, אבל יש טעם לדברים שכתבתי משום שיש בשוק כתבים שהם ב א מ ת ממוחשבים ונמכרים לאנשים תמימים ככשרים, הרבה הונאות בשוק הסת''ם הם ע''י זיופי מדפסות וחותמות, וכדאי לכל אחד להתרגל ולדעת איך לבחון מזוזה או תפילין לדעת שאינם מודפסים
אם רוצים לראות הבדלים צריך להשוות בין שתי אותיות דומות ס מ ו כ ו ת אם הם רחוקות העין לא מצליחה לראות הבדל
בהודעה האחרונה של צילומי הכתבים (תחת הכותרת ''הסופרים המיוחדים המשך'') התמונה הראשונה שם זה מזוזה על רקע כחול
להלן ההבדלים הנראים לעין במזוזה זו:
שורה 2: לבבך - שתי תגי הב' אינם אותו גובה
שורה 5: האות ך' של ובשכבך הרבה יותר ישרה מאחוריה מאשר האות ך' של עיניך שמתחתיה ששם גב האות מעוגל
שורה 6: שתי האותיות ז/ של מזזות אינם אותו אורך (אבל זה יכות להיות בגלל הצילום)
שורה 7: שתי האותיות ה' של 'והיה' אינם אותו האורך ברגלם הימנית
שורה 12: במילה לבבכם שתי האותיות ב' אינם שוות, זה ניכר לעין (באות השניה יש סטיה בקצה הימני התחתון)
שורה 21: המילה ''לתת'' בעיון ברגליים השמאליות ניכר כי הרגל של הראשונה נגמרת בקשת ושל השניה באלכסון רגיל
זה חלק מההבדלים
אגב: בהגדלת התמונה בתוכנת פוטושופ יש הרבה מאוד הבדלים בין האותיות (בכזה תמונה קטנה יש הבדלים גם בכתב מחשב, אך כאן יש הרבה יותר) אבל זה יכול להיות בגלל שהמזוזה גלית ולא חלקה, (כלומר שהיא פעם היתה מגולגלת ופתחו אותה)
בתוכנת פוטושופ יש אפשרות להגדיל מאוד את התמונה וליצור על המסך רשת שתעזור למדוד גדלים
ראיתי דבר מעניין:
הל צווארי האות ל' הם אותו גודל חוץ מהשני האותיות ל' שבשורה העליונה שגבוהים מהם בשביעית מהאורך (היינו שכל צווארי הל' 7 משבצות והם 8 משבצות) ההסבר לזה הוא פשוט משום שבכל השורות יש שורה עליונה שמכוונת את הסופר מתי לגמור ואילו בשורה העליונה אין שורה מעליה
מרדכי רובינשטיין: 054-8435305 (בני ברק) דוד אנשין (תלמיד של מרדכי רובינשטיין מלמד לפי השיטות שלו וזול ממנו בכמחצית) 050-4173140 (בית-שמש) מכון אנשין: 02-5375753
הוא סופר מומחה חד בדרא אפילו בכמה דורות בן פורת יוסף. אני מעיד עליו שמידותיו יפות אפילו יותר מהכתב. כל מי שניחן בחוש ביקורת בסיסי יכול לראות שהכתב אנושי (ועל אנושי כאחד)
הוא אמר שכשרון כתיבה נמדד לפי כתיבה חפשית ללא עזרים כלשהם. לא נראה לי שעלה בדעתו החילוק שלך, כי הוא הזכיר גם כתיבה גדולה.
בכל אופן, כישרון הוא כישרון. לכל אומנות יש עזרים וכלים שבאמצעותם מוציאים את הכישרון החוצה, פשוט צריך לתת לקנאה הטבעית הזאת להרבות חכמה, ולא להגיד "זה לא חכמה".
כחלק ממערך הארגון לחיזוק וביצור כשרות הסת"ם, ניתן להפנות שאלות בכל הקשור להלכה ומעשה בענייני סת"ם אשר יופנו לרבינו שליט"א ונשתדל להחזיר תשובה לכל הפונים.
g0533160495@gmail.com
בברכת שנזכה לבצר ולחזק מצוות סת"ם ובכך נחיש גאולת עמינו במהרה בימינו אמן.