עדכון מס' 8 - תגובתו החריפה של אריה לעדכון 7
אריה כתב:
לא שערוריה אלא דיווח מסולף ענת שניידר שלא השלימה עם העובדה שהיא חברה בסיעה קטנטנה שקיבלה את הזמן המגיע לה בישיבת המרכז (בכל גוף דמוקרטי מקבלת סיעה זמן בהתאם לגודלה להגיב להתבטא להסכים להתנגד וכדומה) מחליטה לסלף את העובדות ממניעים פסולים ואין היא מביאה את העובדות כפי שנמסרו בישיבת המרכז ובכך מטעה ביודעין את החברים בפורום.
אריה אינך חושב שדיון כל כך חשוב על עתיד החינוך, היה צריך להיות ללא הגבלת זמן???
אינך חושב שאם הייתי מקבלת דקה נוספת,
היתה נמנעת השערוריה, הדיון היה מכובד ומכבד, המרכז היה מראה אחריות בקבלת החלטות גורליות למערכת החינוך.
אינך חושב שחברי המרכז היו חייבים לקבל את הסכם המלא לביתם לפני כינוס המרכז???
אינך חושב שחברי המרכז היו חייבים לקרא את ההסכם המלא, ולהיות בקיאים בו לפני הצבעתם????
אותו הסכם שנחתם בתאריך 12.8.07 בין וסרמן לאוצר, העתקו ולא תקצירו, היה צריך להיות בידיו של כל חבר מרכז לפני הישיבה (שנערכה ביום רביעי ה -29.8.07 ) ורק אחרי עיון מעמיק של כל חבר, היה צריך להתכנס המרכז - ובגלל חשיבותו הרבה, בלי הגבלת זמן .
כדאי שתוכרנה העובדות לאשורן:
1.מאחר שההסכם המלא והסופי עדיין בשלבי ניסוח נמסרו לחברי המרכז הנקודות העיקריות והחשובות מתוכו.
אם ההסכם אינו סופי אסור להתחיל ברפורמה!!!
אך אנחנו יודעים שההסכם נחתם, אותו מסמך שנחתם לפני כשבועיים עם פרסום בתקשורת, ראוי היה להביאו למרכז. על המתווה בעל 11 העמודים אמרתם שזהו רק תקציר, הבטחתם שכולנו נבין כשנראה את ההסכם המלא, אז 5 עמודים מרווחים מספיקים?? ועוד קבלת התקצירון בזמן הישיבה בלי מספיק העתקים לכל החברים???? האם זה נראה לך רציני??? האם המורים יכולים לישון בשקט ולהאמין שהרפורמה בטוחה כל כך???.
2.שעות החינוך תהיינה במסגרת השעות הפרטניות
איפה זה כתוב? בתקציר לא כתוב! במתווה כתוב שאין שעות תפקיד. למי להאמין?? יתרה מכך מדוע לא משעות פרונטליות כמו היום????
3.שעות גיל – נמסר על ידי המזכ"ל כי הנושא עדיין בדיון ואנו תובעים את המשך קיום שעות גיל.
כידוע לך הקלטנו את הישיבה. הקשבתי להקלטה ולא נשמעה התיחסות המזכ"ל לשעות גיל!
אם נכנסים להסכם אין דיונים או שיש שעות גיל או שאין.
מורה שמבקשים אותו להצביע חייב לדעת נושא חשוב זה.
כיום למורה בן 55 יש 4 שעות גיל. זה לא נושא שולי שמצביעים עליו ואחר כך דנים עליו.
4.שעות אם יורדות מבסיס המשרה כפי שמקובל אצל כל עובדי המגזר הציבורי.
לא נאמר בישיבת מרכז, לא כתוב בתקציר. אך אסתפק בתשובתו של AVI_h "אבל זה פחות ממה שהיה, כלומר עוד הרעת תנאים. לקחתם סעיף אחד מהמגזר הצבורי שהוא פחות טוב ממה שהיה למשרת אם, אם כבר אולי תקחו את כל הסעיפים של המגזר הציבורי כמו: אחזקת רכב, תוספת מאמץ, מענק יובל אחרי 25 שנה, תוספת משפחה ועוד".
5.גמולי השתלמות עד כה קיבלו המורים 1.2% על כל 112 שעות השתלמות לפי אופק חדש יקבלו המורים בפז"מ של 3 שנים ו-189 שעות השתלמות תוספת של 7.5% (דוגמא נוספת לסילופים וההטעיה המגמתית)
לא יפה, לאמר סילופים והטעיה. אנחנו מדברים על גמולי השתלמות שצברנו בעמל רב!!!
24.75 גמולים שהם 30% מהשכר! ולא יהיו בשכר, מי מטעה???
מה שכתבת 7.5% זה לא גמולי השתלמות זאת תוספת דרגה ותוספת הותק.
6.ערך שעה אין כל פגיעה בערך השעה המורים מקבלים תוספת משמעותית מעבר לשעות העבודה בבית הספר.
ערך של שעה לא יורד???. הרי היום כאשר הסימולטור פתוח, כל מורה רואה את התוספת ברוטו.
כל מורה יכול לחשב את השכר היום חלקי מספר השעות ולהשוות השכר העתידי חלקי מספר השעות.
אקח לדוגמה מורה, מן הסתם אבחר את עצמי:
אני מלמדת בחטיבת ביניים -מחנכת, יש לי שעות גיל , שעות רכוז שכבה בסיס המשרה 24 שעות ולכן יש לי 14 שעות הוראה למשרה מלאה.
אינני רוצה לדבר על השהייה - כיון שגם היום אני נמצאת בבית הספר, במסגרת תפקידי ומטלות התפקיד, הרבה מאד שעות נוספות.
במסגרת ההסכם במקום 14 שעות הוראה אעבוד 23 שעות פרונטליות + 4 שעות פרטניות סה"כ 27 שעות.
תוספת של 13 שעות הוראה(27-14=13). ז"א תוספת 91% שעות הוראה. שוב בלי להחשיב את השהייה. על כך תהיה לי תוספת
של 13% שכר . אם זו לא פגיעה בערך שעה אז מהי פגיעה בערך השעה????? מה היה קורה אם הייתי מוסיפה לזה את שעות השהייה???
אני זו שמטעה??? אני זו שמסלפת???
7.גימלאים - בשלב זה סוכמה תוספת 9.45% לגימלאים ובמקביל ממשיכים במו"מ נפרד לגבי הגימלאים שאנו מאמינים שיביא לעוד תוספות.
עם כל הכבוד לגב' שניידר עשרות המשתתפים במרכז מייצגים את כל מגזרי החינוך ואת הרוב המכריע של המורים וסיעה שכל גודלה כ-4% ובקושי עברה את אחוז החסימה אינה מייצגת את החברים הרבים אותה היא מתיימרת לייצג.
אנו מציעים שלא לפגוע באינטיליגנציה של חברי המרכז מה גם שלא אחת התקבלו החלטות כפי שהוצעו ע"י חברי מרכז וכתמיד בהצבעת רוב.
לסיעתה של ענת אין מונופול על הדרגה לעובדי ההוראה לחברי המרכז אחריות מרובה למעמדם ושכרם של עובדי ההוראה והצבעתם היא פרי הבנתם וידיעתם כי ההסכם טוב לציבור המורים.
כל הנסיונות לסלף את העובדות בחודשים האחרונים ולהמעיט מהישגי ההסכם להסכם לא הועילו ולראיה בתי ספר רבים ומורים רבים מעבר ל-300 בתי הספר המיועדים להצטרפות פונים ומבקשים להצטרף.
אני תמהה מדוע אמרת שההצבעות במרכז "וכתמיד בהצבעת רוב". אותי זה מפחיד. אני יודעת שבמקום שישנם שני אנשים יש לפחות שתי דעות....
נכון אנחנו סיעה קטנה, אך מטרתנו היא לא לבקר. החלטנו קבוצת מורים א-מיפלגתית לרוץ לבחירות אך ורק כדי לעשות שינוי. אנו חפצים מאד בהסכם טוב למורים. הסכם טוב זוהי שאיפתו של כל מורה ואף כל אזרח. אם ההסכם יהיה טוב למורים, למערכת יצטרפו מורים מעולים, המורים ימשיכו לעשות את שליחותם - שתנאים ושכר בצידם, החינוך יהיה הרבה יותר טוב, ולמדינתנו תבוא העדנה.
לצערנו אנו רואים מאז הצטרפותנו איך הדברים מתנהלים ועצוב לי על כך מאד.
אני גאה על ה- 4.5% שהישגנו בבחירות בלי תקציב בכלל, בלי רשימת בוחרים וכתובתם (שנמנעו מאיתנו למרות שעתרנו לבית הדין),בלי פרסומות, בלי כינוסים, בלי ניסייון בבחירות ובלי מנגנון משומן, . כיון שהישגנו בכבוד את המצאותנו במרכז הסתדרות המורים, אנו לא שוכחים שנשלחנו ע"י מורים. אנחנו חלק בלתי נפרד מהמורים כיון שאנחנו מורים בפועל ולא עסקנים אנחנו עושים זאת בהתנדבות, בזמננו הפנוי - וללא שכר. - חבל מאד שצריכים להיכנס לזה כל פעם!
|