בס"ד " אב"ג ית"ק קר"ע שט"ן נג"ד יכ"ש בט"ר צת"ג חק"ב טנ"ה יג"ל פז"ק שק"ו צי"ת
" אור הישועות "" נתן האל ומלך אחד אור "תיקשור רוחני ומיסטיקה .בקשות , עזרה , יעוץ , הכוונהאהבה , אושר , בריאות , ברכות ,הצלחה , זוגיות , מזל , פריון ,פרנסה .קמיעות , תכשיטים , יודאיקה , ספרים .טל : 0525774163 טל : 0506863394טל / פקס : 0773246322oryeshuot@gmail.comnatnelhor@gmail.com
"אנא בכוח "
|
העיקרון החשוב ביותר שחכמת הקבלה באה ללמד אותנו הוא שלכל אדם הכוח להסיר את אי-הסדר, את הכאוס, מן החיים שלו: כאב פיזי ונפשי, בעיות עם עצמו ועם הזולת, מחלות, אסונות ושאר דברים הנראים כחוסר מזל. רב בני האדם חושבים שאין דרך אלא ללמוד לחיות עם הכאוס. הם חושבים שהם באים לחיים בשביל לסבול. חכמת הקבלה מלמדת אותנו שלכל אדם יכולת לשלוט בחייו ולשנות את גורלו, החל מאירועי היום-יום ועד להשפעות האסטרולוגיות שעל האדם. מי שהביא את המסר המהפכני שעל פיו האדם לא צריך לסבול ושיש לו את היכולת לשנות את חייו, היה אברהם אבינו לפני 3800 שנים. לפי המסר של אברהם אבינו, כל אדם שותף לבורא בבריאה. הבורא הוא כוח אין - סופי, אור גדול שממלא כל דבר ונמצא בכל מקום. מקור כל שפע וכל דבר טוב. אם אנחנו נותנים לו להיכנס כל החושך נעלם והדברים הטובים מתחילים לקרות. אברהם אבינו גדל בשומר העתיקה לפני כ - 4000 שנים, זו הייתה תקופת עבודת אלילים. באותו זמן אנשים האמינו באלים היכולים על פי הרצונות שלהם להטיל על האדם מיני אסונות ללא הצדקה, והאדם למד שהוא צריך לסבול לאורך חייו ואם יתמזל מזלו יהיה לו פחות כאוס והוא יוכל למות מוות הוגן. אברהם אבינו יצא עם המסר שאנו לא נתונים לחסדי האלים. אמנם עבודת האלילים של אז לא קיימת יותר, אך לאדם המודרני אלילים אחרים: הוא נתון לחסדי הרופא, עוה"ד, בן הזוג, הילדים, הכלכלה, הבריאות וכיו"ב. דברים שרובינו מאמינים שאין לנו יכולת לשלוט בהם ולשנות אותם. אותם גורמים חיצוניים הופכים להיות הבורא שלנו, כלומר, הם הבסיס והשורש לכל המחלות והצרות של חיינו. אברהם אבינו כתב את ספר היצירה. זהו ספר קצר שעליו נכתב אוסף גדול של פירושים שנכתבו באלף השנים האחרונות ע"י גדולי הרבנים והחכמים, כמו האר"י הקדוש מצפת, הגאון מוילנה וכן הלאה. הפירושים מתארים כיצד ניתן להשתמש בידע שבספר היצירה על מנת ליישם אותו בחיי היום - יום שלנו. אברהם אבינו נתן לנו דרך ספר היצירה כלי חזק למודעות איך לשלוט על הכוחות שמניעים את היקום. מודעות זו יכולה לעזור לנו להפעיל את המוח שלנו בצורה טובה יותר. המוח שלנו הוא ה"מחשב" החכם ביותר ביקום. ע"י ה"תוכנה" המתאימה המוח שלנו יכול להפעיל את הכוחות שמניעים את היקום ולשלוט באופן שבו היקום משפיע על חיינו. בספר היצירה אברהם אבינו מלמד אותנו שישנם צירופים מיוחדים, מעין קודים של צופנים או של סמלים, היכולים לעזור לנו להשתלט על זרמי הכוחות שמשפיעים על חיינו. על פי אברהם אבינו 22 צורות מסוימות מתחברות ל - 22 הכוחות שכל היקום בנוי מהם. אותן 22 צורות הן, למעשה, הא"ב העברי. ידוע מבחינה היסטורית שאברהם נולד באור כשדים העתיקה, ושפת המקום הייתה שומרית, ולא עברית. הוא אימץ את השפה העברית משום שהבין שזו השפה ששולטת ביקום. זוהי השפה האוניברסאלית של היקום. משמעות המילה "עברית" היא "לעלות מעל ומעבר", כלומר, להעביר כוח, אנרגיה ואינפורמציה ממקום למקום, מרובד לרובד, מרמת מודעות אחת לאחרת. אברהם אבינו השתמש באותן אותיות של הא"ב העברי כדי להעביר את מסגרת הבריאה ואת הנוסחאות הבסיסיות של הבריאה. אנו נדון באחד הצירופים החשובים ביותר שניתנו למין האנושי המופיע בספר היצירה צירוף זה נקרא שם בן מ"ב, כלומר, השם בן 42 האותיות. השם הזה היה קיים החל מתקופה עתיקה מאוד, אולי אף לפני זמנו של אברהם אבינו, אותו צירוף הוצפן גם בתוך התורה שניתנה על הר סיני 500 שנים מאוחר יותר מזמנו של אברהם אבינו. צירוף זה מוצפן ב- 42 האותיות הראשונות של ספר בראשית, מהמלה "בראשית" ועד לאות ב' של המילה "ובוהו", כאשר האותיות מומרות על ידי נוסחה סודית של המקובלים ובונות אותו שם בן מ"ב. במאה הראשונה לספירה, רבי נחוניא בן הקנה, שהיה מקובל ותנא עצום, ידע שעתיד לבוא זמן שבו אנשים יאבדו את הרוחניות שלהם ולא ידעו מה לעשות עם צופני מדיטציה כמו שם בן מ"ב. מסיבה זו כתב תפילה שראשי התיבות שלה הן אותן אותיות, לפי סדר שם בן מ"ב, זוהי תפילת אנא בכוח. התפילה נקראת כך על שום שתי המילים הראשונות באותה תפילה. תפילת "אנא בכוח" מחולקת ל - 7 פסוקים, כאשר בכל פסוק חשובות האותיות הראשונות של כל מילה, שיחד בונות צירוף של 7 רצפי אותיות, שבכל אחד מהם 6 אותיות (סה"כ 42 אותיות). במשך הדורות תפילת "אנא בכוח" נכנסה לתוך סידור התפילה הרגיל בכל העולם היהודי. היא נמצאת בתפילת שחרית, בקורבנות של השחר, בתפילת מנחה וכן בקבלת שבת לפני מזמור "לכה דודי". אך בדורות האחרונים היא מוזנחת למדי וברוב המקומות מדלגים על אמירת "אנא בכוח" מסיבות שונות ומשונות. בגלל החשיבות העצומה של שם בן מ"ב ניתן לראות שהוא מוצפן בכל התפילות החשובות של היהדות, שמקור כולן בחכמת הקבלה. למשל, הפסקה הראשונה של "קריאת שמע" (קריאת שמע היא אוסף של פסקאות מן התורה) מכילה 42 מילים, כאשר כל מילה מקבילה לאחת מ- 42 האותיות של שם בן מ"ב. ב"סידור תפילה לעני" בהוצאת המרכז לקבלה ניתן לראות שכל אחת מאותיות שם בן מ"ב מוצבת מעל למילה המתאימה לה ב"קריאת שמע".
דוגמא נוספת היא תפילת "שמונה-עשרה". תפילת "שמונה-עשרה" היא תפילת "עמידה", היא התפילה השנייה בחשיבותה אחרי "קריאת שמע" והיא מתחילה בברכה הראשונה שבה 42 מילים ע"פ ספר הזוהר ועל פי חכמת הקבלה. בהרבה סידורים זהו אינו המצב בשל טעויות שנשתרבבו בדפוס במשך מאות שנים של הדפסה. ב"סדור תפילה לעני" של המרכז לקבלה ניתן לראות את התפילה המקורית בת 42 מילים וניתן לראות לאיזו אות מתוך שם בן מ"ב משתייכת כל מילה. תפילה חשובה נוספת בסידור התפילה העברי - ה"קדיש" - מכילה קטע מרכזי האומר: "וישתבח. ויתפאר. ויתרומם. ויתנשא. ויתהדר. ויתעלה. ויתהלל". אלו הן 7 מילים, שבכל אחת 6 אותיות. מילים אלה מקבילות ל 7 הצירופים של שם בן מ"ב. כיצד עובדצירוף האותיות של "אנא בכוח"? כל צירוף מתוך 7 הצירופים יכול לקחת אותנו לרמת אנרגיה אחרת. כל צירוף הוא מעין חיוג של קוד סודי שמחבר אותנו לתדר, או לערוץ של זרימת אנרגיה, ברובד אחר. כל אחד מבין 7 התדרים שולט על דברים שונים בתוך המציאות שלנו, אותם נפרט להלן. כמו כן, כל אחת מ - 7 רמות האנרגיה שולטת גם על אחת מן האנרגיות של אחד מ - 7 כוכבי הלכת. מכאן שתפקיד התפילה הוא להשתחרר מן האשליה של מציאות חמשת החושים. חמשת החושים מדווחים לנו דיווח שגוי לגמרי לגבי טבע המציאות ורוב הבעיות שלנו נובעות מן הכבלים שבקיומם אנו מאמינים, ובגלל אמונה זו אנו ממשיכים לטעות בחיינו שוב ולשוב ולהיכנס לבעיות חוזרות ונשנות. בספר "שער הכוונות" כותב האר"י הקדוש מצפת שבלי תפילת "אנא בכוח" לא יכול האדם לעלות למדרגות רוחניות של מדיטציה או תפילה ולכן כדאי להשתמש בתפילת "אנא בכוח" כל בוקר, בין הדברים הראשונים שהאדם עושה. הכוח של שם בן מ"ב, המופיע בכל תפילה חשובה בסידור התפילה היהודי, הוא הבסיס של כל אפשרות והזדמנות שלנו לעלות לעולמות רוחניים יותר גבוהים ולשלוט על הזרימה של השפע בחיים שלנו מן השורש. מכאן שיש לומר את תפילת "אנא בכוח" בכל בוקר, כפי שהאר"י אומר לנו, כדי להשתלט ולשלוט ולעלות מעל האשליה של העולם הגשמי, מעל האמונות שלנו, מעל המגבלות שלנו ולהיות מסוגלים לפרוץ למודעות חדשה על מנת שהיום הבא יהיה יום שונה לחלוטין מכל הימים שקדמו לו - וכמובן, בצורה טובה יותר. את תפילת "אנא בכוח", לאחר שאמרנו בבוקר, ניתן לומר במשך היום כמה פעמים שרוצים ללא הגבלה. אפשר לומר אותה לפני משימה חשובה, כשמופיעה בעיה מיוחדת או בכל מקרה בו יש לנו צורך לתקשר עם עולמות עליונים. העולמות העליונים אלו הם עולמות בהם הכוח שלנו והמודעות שלנו בלתי מוגבלים ואפשר להיפתח לדבר שהוא חדש. עולמות שבהם יש אינסוף שפע, ידע, מודעות והשראה. תפילת "אנא בכוח" עוזרת לנו להיפתח לכל דבר המגיע מן העולמות האלה. במשך הדורות קיבלה תפילת "אנא בכוח" חשיבות גדולה אצל מקובלים ואנשי רוח שידעו מהו התפקיד העצום של אותו צירוף אותיות בחיים שלנו, ולכן אפשר למצוא את "אנא בכוח" משובצת בתוך קמעות, שלטים בבתי כנסת וחלונות מצוירים על מנת לתת את הכוח ואת העזרה לעלות לעולמות עליונים. למעשה, המטרה העיקרית של העבודה הרוחנית שלנו היא לעלות מעבר למוגבלות של חמשת החושים ולהזכיר לנו מדי יום שהחומר לא מגביל אותנו, אלא שלמודעות שלנו יש את היכולת לעלות מעל לחומר.
מהי המדיטציה שיש לעשות בכל שלב של התפילה? |
הפסוק הראשון: "אנא בכוח. גדולת ימינך. תתיר צרורה". פסוק זה קשור לספירת חסד מבין 7 הספירות. ספירת חסד היא רובד בו יש אנרגיה של חסד, אנרגיה של נתינה. ראשי התיבות של פסוק זה הם אבג יתץ. הגימטרייה של אבג יתץ שווה לגימטרייה של המילים "אהבת חינם". פסוק זה כולל בתוכו את כל יתר הפסוקים והוא מחבר אותנו בצורה חזקה לאנרגיה של עץ החיים, למציאות של היקום לפני שהופיע איזשהו קלקול, לפני חטא האדם הראשון, לפני המפץ הגדול. המציאות שלפני היות איזו הגבלה של חומר, גשמיות או אנרגיה שלילית. צירוף האותיות אבג יתץ מחבר אותנו למודעות שאין גבול ובצירוף האותיות קיים הכוח לפורר מודעות שלילית של החומר ובכך היכולת להפוך את כל מה שנראה רע לטוב. במסגרת העליונה אין רע, אלא רק טוב. לפי חז"ל "אין רע יורד מלמעלה", אלא המקור של כל הרע עלי אדמות הוא מלמטה, מאתנו. כך שאם אנו נוכל להתחבר לשורש, למקור הזרימה של כל האנרגיה - הרע יעלם. לפסוק זה הכוח להתגבר על כל אשליה של מוגבלות של זמן, תנועה ומקום. צירוף זה שולט בתדר השולט בין היתר על כוכב שבתאי השולט על מזלות גדי ודלי.
"אנא בכוח גדולת ימינך תתיר צרורה"
הפסוק השני: "קבל רינת. עמך שגבנו. טהרנו נורא". פסוק זה קשור לספירת גבורה. ראשי התיבות של פסוק זה: קרע שטן. אלו הם ראשי התיבות היחידים שיש להם משמעות, וכשמם כן הוא. כוחם לקרוע מעלינו את המודעות של השטן, המודעות של הרצון לקבל לעצמו בלבד, המודעות של הגבלה, המודעות של איזושהי אנרגיה שלילית של כעס, שנאה או תגובתיות. בגימטרייה המילים קרע שטן שוות למילה תשכח (728), מכיוון שאנו רוצים להשתמש בצירוף זה על מנת לשכוח את כל הגבולות שהמסגרת של השטן משכנעת אותנו שאנחנו לא יכולים להתגבר עליהם. אלו הן גם האותיות של המילים "שער קטן" בחילוף אותיות. הכוונה כאן היא לסגור את אותם שערים, אותם פתחים קטנים שדרכם אנו נותנים למודעות של השטן להיכנס לחיים שלנו ולגרום לנו לבלבול, אי ודאות וכל אי סדר אחר שמפריע לזרימה האינסופית של האור מלהיכנס אל החיים שלנו. צירוף זה שולט בתדר השולט בין היתר על כוכב צדק השולט על מזלות קשת ודגים
"קבל רינת עמך שגבנו טהרנו נורא "
הפסוק השלישי: "נא גיבור. דורשי ייחודך. כבבת שמרם" פסוק זה קשור בספירת תפארת. ראשי התיבות הם נגד יכש. כאן ישנה הפרדה לשני צירופים שונים; נגד בגימטרייה שווה למילה זן (57). זהו סמל לזרימה של שפע רוחני וכלכלי. במדיטציה אנו עוצרים בצירוף הזה ומדמיינים כיצד כל צינורות השפע שלנו נפתחים והאנרגיה זורמת אלינו וממלאת את החיים שלנו ע"מ שנוכל לחלק ממנה. בין אם זה שפע רוחני של תקשורת ובין אם זה שפע כלכלי של פרנסה. הצירוף "נגד" מורה על כך שהשפע יוכל לבוא רק כשאנו מפעילים כוח התנגדות. להתנגד לדחף שלנו לקחת את כל מה שאנחנו מקבלים רק לעצמנו ולהפוך את זה לקבלה על מנת לתת. ואז כשאנו הופכים את זרימת השפע למעגלית, הזרימה הכלכלית והרוחנית יכולה להיפתח יותר ויותר. הצירוף השני, יכש, הוא צירוף מאוד חזק. כוחו להוציא מכל דבר את הטוב, את האור, עד שלא נשארת שום אנרגיה חיובית שיכולה להזין את כוחות השחור, ואז כוחות השחור מתאדים ונעלמים, מחוסר אנרגיה. ניתן ליישם את האותיות יכש על הגוף שלנו, אצל כל אדם מצטברים בתאי הגוף משקעים של אנרגיה שלילית המפריעים את התפתחותם של התאים וגורמים להם לשכוח את תפקידם הראשוני. דבר זה הוא סיבת ההזדקנות ואף עלול, ח"ו, לגרום למחלה סרטנית או למחלות של התנוונות. במדיטציה אנו יכולים להתרכז באותיות יכש ולדמיין שאנו מוציאים את האור מן התאים עד שכל הכוחות השליליים שהיו שם ייעלמו, ואז אנו מכניסים את האור בחזרה. התא חוזר ע"י היכש למצב העוברי, כפי שהיה מבריאתו, ואז הוא יכול לחדש את עצמו ולחדש את הרקמות שבתוכן הוא נמצא. זהו, למעשה, סוד תאי הגזע. כאשר אנו עושים את המדיטציה של היכש אנו יכולים להרבות את תאי הגזע בתוכנו, ולאפשר על ידי כך יותר התחדשות, פחות הזדקנות וזירוז תהליכים של ריפוי ברקמות שלנו. אפשר להשתמש גם ביכש להוצאת אנרגיה שלילית מאנשים אחרים או מקומות. בעיקר מקומות שהמקובלים טוענים שהם בעלי אנרגיה שלילית או שמהווים סכנה לעולם, מקומות כמו אירן, בבל (חבל בגדד- החלק המרכזי הסוני של עירק של היום), שנער (חבל בצרה- החלק הדרומי השיעי של עירק של היום.), סין ושאר העולם. היכש מחזיר אותנו למצב הבראשיתי שבו כולנו היינו חלק מן האדם הראשון. כשאנו מורידים את כל הקליפות ומוציאים את כל כוח השטן שגורם לנו להיות נפרדים זה מזה, הכוח של אהבת חינם מסיר את כוח שנאת החינם המפרידה בינינו לבין אנשים אחרים. שנאת החינם מפרידה גם בינינו לבין האור של הבורא, שהוא מקור כל האנרגיה שעל ידיה אנו חיים. צירוף זה שולט בתדר השולט בין היתר על כוכב מאדים השולט במזלות טלה ועקרב
" נא גיבור דורשי ייחודך כבבת שמרם "
הפסוק הרביעי: "ברכם טהרם. רחמי צדקתך. תמיד גמלם." פסוק זה קשור לספירת נצח. ראשי התיבות שלו הן הצירוף בטר צתג. בפסוק זה אנו מקבלים את הכוח הרגשי לקום לאחר שמעדנו, ולעשות את הבלתי אפשרי. לסיים את כל מה שהתחלנו ולעבוד בנחישות, להתגבר על המכשולים, להסיר כל ספק ולהשלים את המשימות הקשות ביותר. צירוף זה שולט בתדר השולט בין היתר על השמש השולטת במזל אריה.
" ברכם טהרם רחמי צדקתך תמיד גמלם"
הפסוק החמישי: "חסין קדוש. ברב טובך. נהל עדתך." פסוק זה קשור לספירת הוד. ראשי התיבות שלו הם הצירוף חקב טנע. בעזרת פסוק זה אנו מפתחים את החוש השישי שלנו ואת האינטליגנציה הרוחנית. אנו פורצים את מסגרת המחשבה המגבילה אותנו ומפתחים יכולת ראיה עמוקה יותר. צירוף זה שולט בתדר השולט בין היתר על כוכב נוגה השולט על מזלות שור ומאזניים
" חסין קדוש ברב טונך נהל עדתך"
הפסוק השישי: "יחיד גאה. לעמך פנה. זוכרי קדושתך." פסוק זה קשור לספירת יסוד. ראשי התיבות הם יגל פזק. פסוק זה, הפסוק השישי, קשור לאלף השישי לפי הספירה העברית, שבו אנו נמצאים. מטרת הצירוף לזרז את גילוי סודות חכמת הקבלה והרוחניות באלף השישי ועל ידי אותו זירוז לגלות בעולם את כל כוח הגאולה ועל ידי זה אנחנו נותנים לאור להיות מעורבים בחיים שלנו ובחיי כל אדם אחר עלי אדמות. צירוף זה שולט בתדר השולט בין היתר על כוכב כוכב (הידוע גם כ"כוכב חמה" או כמרקורי) השולט על מזלות תאומים ובתולה.
"יחיד גאה לעמך פנה זוכרי קדושתך "
הפסוק השביעי: "שוועתנו קבל. ושמע צעקתנו. יודע תעלומות." פסוק זה קשור בספירת מלכות. ראשי התיבות שלו הם שקו צית, הכוח להתחדשות תמידית בכל תחום, פסוק זה נותן לנו להכניס את הכוח של האין-סוף לכל מקום. אנו מסירים כל עכבה רוחנית ורגשית בכל פעם שאנו מתחילים מחדש. צירוף זה גם שולט בתדר השולט בין היתר על הלבנה השולטת על מזל סרטן.
"שוועתנו קבל ושמע צעקתנו יודע תעלומות"
אחרי הפסוק השביעי אנו אומרים פסוק נוסף בלחש, שמטרתו להוציא לפועל את כל האנרגיה ולכסות אותה על מנת שלא תתפזר ושלא תהיה נתונה לאיזה שהם כוחות שליליים שיספגו את הכוח שהתקשרנו אליו. הפסוק הוא:
"ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד "
פסוק זה תמיד אנו אומרים בלחש, פרט ליום כיפור.
רמות שונות לעשיית ה"אנא בכוח" ביום-יום ספר הזוהר מסביר לנו שתפילת "אנא בכוח" עוזרת לנו לעלות לעולמות רוחניים בדיוק כפי שמלאכים באים ולוקחים אותנו לרמות עליונות. המילים של ה"אנא בכוח" הם כנפי המלאכים. אלה הם 7 מלאכים בעלי 6 כנפיים כל אחד, ב - 3 זוגות. כל זוג של אותיות הוא זוג של כנפיים שמעלה אותנו. לכן אנו אומרים את הפסוקים זוגות-זוגות של מילים.
1. הרמה הפשוטה ביותרהיא לומר את התפילה תוך כדי התרכזות ב - 7 צירופי האותיות והתכוונות להתחבר למודעות של האור ללא הגבלה של החומר או רגש מגביל (כמו כעס). כל הגבלה מרחיקה אותנו מאור הבורא, שהוא אהבה ללא תנאי. אנו מתכוונים להתחבר למודעות של אור ללא הגבלה על מנת שנוכל לחזור למצב שבו אין קלקול וליקום כפי שהבורא ברא אותו. נוכל לומר את ה"אנא בכוח" כשאנו נתקלים בכל מצב של בלבול, כאוס או כל צרה. גם ללא מדיטציה, עצם ההתרכזות על האותיות עוזרת.
2. הרמה הבאההיא להתכוון לכוונות הפסוקים כפי שהוסברו לעיל. בכל פסוק להתרכז על האותיות ועל התובנות, להזרים את האנרגיה המתאימה. אפשר לדמיין אור לבן של הבורא זורם דרך האותיות וממלא את החיים שלנו עם התכנים הטמונים בצירופי האותיות.
3. ברמה זואנו מוסיפים על הכוונות הקודמות שליטה על הזרימה האסטרולוגית, הזרימה של השפע והמזל על פי הזמן, בחיים שלנו. אברהם אבינו מסביר לנו בספר היצירה שלכל רובד של אנרגיה ביקום יש צירוף של אותיות, ולפעמים אפילו רק אות אחת, ששולט עליו.
חודש
|
מזל ואות
|
כוכב ואות
|
אותיות
|
צרוף לכוונה
|
טבת
|
גדי
|
ע
|
שבתאי
|
ב
|
עב
|
אבג יתץ
|
שבט
|
דלי
|
צ
|
שבתאי
|
ב
|
צב
|
אבג יתץ
|
כסלו
|
קשת
|
ס
|
צדק
|
ג
|
סג
|
קרע שטן
|
אדר
|
דגים
|
ק
|
צדק
|
ג
|
קג
|
קרע שטן
|
ניסן
|
טלה
|
ה
|
מאדים
|
ד
|
דה
|
נגד יכש
|
חשון
|
עקרב
|
נ
|
מאדים
|
ד
|
דנ
|
נגד יכש
|
אב
|
אריה
|
ט
|
חמה
|
כ
|
כט
|
בטר צתג
|
אייר
|
שור
|
ו
|
נגה
|
פ
|
פו
|
חקב טנע
|
תשרי
|
מאזניים
|
ל
|
נגה
|
פ
|
פל
|
חקב טנע
|
סיון
|
תאומים
|
ז
|
כוכב
|
ר
|
רז
|
יגל פזק
|
אלול
|
בתולה
|
י
|
כוכב
|
ר
|
רי
|
יגל פזק
|
תמוז
|
סרטן
|
ח
|
לבנה
|
ת
|
חת
|
שקו צית
|
4. על פיהאר"י מצפת ישנה מדיטציה מיוחדת הנקראת "תיקון הנפש". זוהי מדיטציה על ידי כוונה על צירופים של אותיות השם י' ק' ו' ק' שיכולה לעזור לנו להזרים אנרגיה חיובית לחלקים שונים של הגוף שלנו. האנרגיה מזכירה לכל אבר בגוף אליו אנו מכוונים לחזור לתדר הראשוני שלו, ועל ידי כך אנו מעלים את רמת החיסון של הגוף, מחזקים אותו, יוצרים הגנה ממחלות ומעלים את רמת תפקוד הגוף שלנו. צירופי האותיות של "תיקון הנפש" מופיעים בספר "הצופן הסודי של היקום" מאת הרב ברג וכן בסידורי התפילה בהוצאת המרכז לקבלה. ברמה זו של מדיטציה, לאחר שעשינו מדיטציה על צירוף 2 האותיות של אותו חודש אנו לוקחים את יד ימין, שמים אותה מעל לכל איבר בגוף שמכוונים עליו החל מן הגולגולת ומניעים את היד נגד כיוון השעון - כיוון זרימת אנרגית החיים - ומדמיינים בעיניים עצומות את צירוף האותיות המתאים באותו אזור ואת האנרגיה זורמת מן היד אל אותו איבר. כאשר מגיעים אל תפארת, למשל, מעבירים את היד על האיברים הפנימיים: לב, ריאות, כבד, טחול, לבלב, מעיים, קיבה, כליות וכן הלאה. ביסוד מעבירים את המודעות על עמוד השדרה ועל אברי המין והרבייה כדי לגרום שהם יתפקדו כמו שצריך.
5. ניתן להוסיףבכל יום בשבוע מדיטציה נוספת. ע"פ האר"י ישנם צירופי אותיות שהם שמות מלאכים שונים שמופיעים ועוזרים לנו בכל אחד מימות השבוע. בסידור "תפילה לעני" של המרכז לקבלה ניתן למצוא בסוף הסידור את צירופי האותיות האלה. כל אחד מ - 7 צירופי ה"אנא בכוח", על פי סידרם, מקביל לאחד מימות השבוע. לאחר שעושים את המדיטציה על הצירוף שמתאים לאותו יום, סורקים (ולא מבטאים!) את שמות המלאכים והצירופים שיעזרו לנו להתקשר לאנרגיות החיוביות של אותו היום.
יש לזכור שלצירופי ה"אנא בכוח" עוצמה אדירה. יש לעשות אותם במודעות של מדיטציה, של רוגע, תוך כדי ישיבה על כסא בגו ישר ותוך התכוונות והתרכזות. רצוי לנשום מספר נשימות לפני המדיטציה על מנת להירגע, כדי שהאנרגיה תזרום יותר בקלות. מאוחר יותר, לאחר תרגול, ניתן להיכנס למדיטציה של "אנא בכוח" גם תוך כדי הליכה או נהיגה על מנת לשפר את מצב המודעות.
על מנת להשיג תוצאות צריך להתאמן הרבה, להיות דבקים במטרה, צריך שיהיה הרבה רצון ובכל מדיטציה להכניס כוח של התלהבות.
מי שישתמש ב"אנא בכוח" בדרך זו מובטח לו שחייו ישתנו לטובה, במהרה.
ב ה צ ל ח ה ! "
|
|
|