לאתר החדש והמשודרג הכולל סרטונים מסדנאות http://www.chocolaugh.com
מאמרים מקוריים (R) מאת דבי ינקו-חדד. נא לא להשתמש ללא ציטוט המקור.
לאכול את העוגה ולצחוק על זה....
הומור הוא כלי נפלא שמאפשר לנו להגיד בנימה של צחוק דברים שלא היינו יכולים להגיד בנימה רצינית. הוא בעצם עוקף את הנורמות בצורה אלגנטית ואומר דברים שלא ממש מקובל להגיד אותם.
הומור של דיאטות צוחק על תהליך ההרזיה עצמו - על הציפיות והמצבים המגוחכים שהוא יוצר, ולא על מי שעושה דיאטה. למעשה, זהו אפיק המאפשר למי שמשתתף בתהליך הזה, הרבה פעמים בעל כורחו, לפרוק את המתחים והקשיים שהדיאטה יוצרת. למאמר המלא
COOKIE PIECES HAVE NO CALORIES:… DIET HUMOR AS RESISTANCE TO DIET CULTURE
The present article focuses on women's humor about dieting in a culture where women are expected to diet. Participant observation in an Israeli Weight Watchers group, interviews with female dieters and qualitative text analysis were used to generate four main themes relating to the variety of ways in which diet culture affects women's lives: 1) Diet culture ideology; 2) Diet culture, food and social interaction; 3) Diet culture’s rules of practice; 4) Diet culture and consumer culture.
The appearance of diet humor is viewed as resistance to the power diet culture exerts over women. Findings show that resistance is weakest in regard to the basic ideological concepts of diet culture and its expression through consumer culture. Resistance is strongest when diet culture conflicts with the dieter’s social network, and attempts to change eating habits and exercise patterns.
The findings show that diet culture does not have unlimited power over women. It affects many of their beliefs and consumer choices, but has far less impact on their everyday behavior. Women would rather have their cake (be slim) and eat it too. Since they can’t have it both ways, diet humor enables women to eat the cake and joke about it. To the full article
האם צחקת היום? הצחוק טוב לבריאות
מציאת דרכים להעלות את מפלס הצחוק בחיינו מאפשרים לנו לשפר את הבריאות הגופנית והנפשית.
אנחנו מבלים כ-70% מיומנו בתקשורת עם בני אדם אחרים. השימוש בהומור מאפשר לנו לשפר את התקשורת הבינאישית, ולעשות אותה מהנה וגם אפקטיבית יותר. ההומור מהווה כלי יעיל להפגת מתח, לחיזוק קשר בין אישי, וליצירת אווירה חיובית בקבוצה. עובדים המשתמשים בהומור סובלים פחות משחיקה, ומנהלים המשתמשים בהומור חיובי אהודים יותר וזוכים לשיתוף פעולה גדול יותר מצד הצוות. הצחוק לא תורם רק למערכות היחסים שלנו, אלא גם לבריאותנו. צחוק של דקה אחת שווה ערך לעשרים דקות של פעילות גופנית מבחינת התועלת ללב. הצחוק מאפשר לנו להוריד את לחץ הדם, לחזק את המערכת החיסונית ולשחרר אנדורפינים המשככים כאבים בגוף.
Presentation at ISHS 2009 conference
Abstract: This paper presents the preliminary findings of my doctoral thesis. Semi structured interviews were conducted with 35 Israeli education workers - 15
veteran principals, 10 new principals, and 10 teachers. The purpose of this study was to discover if principals used humor as part of their daily interactions with their staff, what form these uses took, how it influenced the principal and teachers and what benefits or harm came from using humor.
Qualitative analysis was used to draw themes from the interviews. Findings show that while most principals have positive attitudes towards the use of humor most are not consciously aware of using it in their everyday interactions, although they feel it does exist. Those principals who use humor report positive results such as improving school atmosphere, better relations with their staff, diffusing conflict situations and the release of personal tension. One interesting finding is that principal's use of humor is influenced by their career stage, with veteran principals using more humor than novice principals. To presentation outline
לימודים זה לא צחוק - שילוב הומור וצחוק בבית הספר
ינקו-חדד, דבי (2007). "לימודים זה לא צחוק: שילוב הומור וצחוק בבית הספר". קשר עין – ירחון ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים. גליון 170 (יוני 2007)עמ' 16-17.
השימוש בהומור מאפשר לנו לשפר את ההוראה, ולעשות אותה מהנה וגם אפקטיבית יותר, עבורנו המורים וגם עבור התלמידים. כמורים אנחנו מבלים כ-70% מיומנו בתקשורת עם בני אדם אחרים. ההומור מהווה כלי יעיל להפגת מתח, לחיזוק קשר בין אישי, וליצירת אווירה חיובית בכיתה ובצוות. מורים המשתמשים בהומור סובלים פחות משחיקה, ומנהלים המשתמשים בהומור חיובי אהודים יותר וזוכים לשיתוף פעולה גדול יותר מצד הצוות. במאמר הבא בכוונתי להביא מושגי יסוד ומודלים תיאורטיים בהם נעשה שימוש בתחום חקר ההומור וההוראה. בהמשך ניגע בהומור המצוי והרצוי בבית הספר, היתרונות והסיכונים שבשימוש בהומור ונלמד כיצד לנצל את ההומור לשיפור האווירה בכיתה ובצוות, ולהשתמש בהומור אפקטיבי בתהליך ההוראה. למאמר המלא
TI: Mentoring Novice Teachers: Motives, Process, and Outcomes from the Mentor’s Point of View |
AU: Iancu-Haddad, Debbie; Oplatka, Izhar SO: The New Educator, 2009 VOL. 5 NO. 1 ,pp.45–65 AB: The purpose of this paper is to present the major motives leading senior teachers to be involved in a mentoring process of newly appointed teachers and its benefi ts for the mentor teacher. Based on semi-structured interviews with 12 experienced teachers who participated in a universitybased mentoring program in Israel, the current study found a wide variety of motives, diffi culties, and benefi ts during the mentoring process, including intrinsic and extrinsic motives, emotional rewards, professional benefi ts, and negative outcomes. Practical implications for mentoring programs are suggested |
במאמר אני רוצה להציע מספר דרכים למה ואיך אפשר להכניס יותר הומור לחיים. העלאת את מפלס הצחוק בחיינו מאפשר לנו לשפר את הבריאות הגופנית והנפשית. אנחנו מבלים כ-70% מיומנו בתקשורת עם בני אדם אחרים. השימוש בהומור מאפשר לנו לשפר את התקשורת הבינאישית, ולעשות אותה מהנה וגם אפקטיבית יותר. ההומור מהווה כלי יעיל להפגת מתח, לחיזוק קשר בין אישי, וליצירת אווירה חיובית בקבוצה. עובדים המשתמשים בהומור סובלים פחות משחיקה, ומנהלים המשתמשים בהומור חיובי אהודים יותר וזוכים לשיתוף פעולה גדול יותר מצד הצוות.
מאת דבי ינקו-חדד, חוקרת הומור, דוקטורנטית - אונ' בן-גוריון.
חקר ההומור הנו תחום מדעי מתפתח, אשר משלב בין תחומים שונים כדי לעמוד על טיבו של אופן השימוש האנושי בהומור, תכניו והשפעותיו.
התבוננות בשימושי ההומור מן ההיבט הסוציולוגי-אנתרופולוגי יכול להעשיר במידה רבה את הבנתנו לגבי תפקיד ההומור בחברה הישראלית, והאופן שבו הוא משקף את התרבות הישראלית.
בכוונתי לבדוק במסגרת עבודה זו את הגלגול המודרני של ההומור היהודי ולבדוק האם היהודים בישראל הם עדיין בעלי אותו חוש הומור ייחודי אשר אפיין את היהודים בגולה. האם הומור ישראלי ממשיך לעסוק בהיבטים של זהות יהודית וקשור לשילובם של מנהגי הדת היהודים בחיי היום יום. למאמר המלא
התבוננות בהומור הנוצר על ידי קומיקאיות אמריקניות יכול להעשיר במידה רבה את הבנתנו לגבי תפקיד הנשים היהודיות בחברה האמריקאית, בעיקר בגלל יכולתו של הומור לשמש ככלי לביקורת על החברה. ההומור הנשי משתייך לתחום הנרחב של הומור יהודי, וחקר ההומור המופק על ידי נשים מהווה המשך טבעי ומתבקש למחקרים הרבים שנעשו בנושא. דרך ניתוח ההומור ניתן ללמוד רבות על חיי הנשים היהודיות באמריקה.
העבודה תתבסס על ייצוגם המודרני בסדרה The Nanny של הבדיחות אודות האמא היהודייה והנסיכה היהודייה המדגישות את קיומם של שני סטריאוטיפים הקשורים זה בזה אודות נשים יהודיות. את בסיס האפיון של דמויות סטריאוטיפיות אלה ניתן לראות בבדיחות הבאות:
כמה נסיכות יהודיות אמריקאיות צריך כדי להבריג מנורה?
- רק אחת, אבל היא מסרבת ואומרת "מה, אני אהרוס את הלק שלי בשביל זה?".
- שתיים – אחת שתמזוג את הדיאט קולה והשנייה שתקרא לאבא. למאמר המלא
|